Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس امور دفاع زمینی ناسا از حمله هسته‌ای این سازمان در برابر تهدیدات فرازمینی خطرناک مانند خطر برخورد سیارک‌ها خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لیندلی جانسون رئیس امور دفاع زمینی ناسا در گفتگویی اعلام کرد: این سازمان در برابر تهدیدات فرازمینی خطرناک مانند خطر برخورد سیارک‌ها به حمله هسته‌ای متوسل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی که پیش از این در نیروی هوایی ارتش آمریکا مشغول به فعالیت بوده، معتقد است باید کره زمین را برای دفاع در برابر تهدیدات ناشی از اشیای نزدیک زمین که ممکن است به آن برخورد کنند، آماده کرد.

به گفته وی در برابر این اشیا تهدیدکننده باید به سه روش متوسل شد: خارج کردن آن‌ها از مسیر اصلی برای جلوگیری از برخورد با زمین، استفاده از یک فضاپیما برای تغییر مسیر این تهدیدات با ایجاد جاذبه مصنوعی و در نهایت استفاده از گزینه هسته‌ای برای نابود کردن آنها.

جانسون ادامه داد: در حال حاضر آزمایشی موسوم به دارت در حال انجام است تا مشخص شود چه نوع تهدیدات فرازمینی قابل منحرف کردن هستند و با کدام یک باید به شیوه دیگری برخورد شود.

این مدیر ناسا همچنین از افزایش بودجه مقابله با تهدیدات فرازمینی در این سازمان خبر داده است.   به گفته وی این بودجه از ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا می‌کند و ۹۸ میلیون دلار از این رقم به طور خاص به آزمایش‌های مرتبط با دارت اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله هسته ای برخورد سیارک با زمین نابودی زمین ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما درباره روند ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بوشهر گفت: از سال ۹۵ که قرارداد ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر آغاز شد به‌دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود، اما از سال ۱۴۰۰ تا امروز اگر با پیش از آن مقایسه کنیم، ظرفیت فعال در این دو سایت، دوازده برابر شده است.

محمد اسلامی افزود: تا سه سال پیش ۲۵۰ نفر در چند بخش محدود فعالیت می‌کردند، اما امروز همه بخش‌ها فعال و بیش از ۳ هزار نفر در حال کار هستند که این تعداد تا پیش از پایان سال از ۵ هزار نفر عبور خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: از روز اول در دولت سیزدهم اراده ما این بوده که اجازه ندهیم تأخیر‌ها بیش از این به این طرح تحمیل شود و اکنون برابر زمان‌بندی، داریم طرح را به‌پیش می‌بریم.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر
  • چالش ماهواره‌ها در موقعیت‌یابی/ تصادفات خطرناک مداری در راه است
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت
  • از هفتم اکتبر تا اول آوریل؛ اشتباه صهیونیست‌ها درمقابل حماس و ایران
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد