Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: وزارت امور خارجه ایران و وزارت کشور آفریقای جنوبی برای تسهیل صدور روادید فعالان اقتصادی توافق کردند تا پاسخ درخواست بازرگانان ایرانی برای روادید، با شرط داشتن معرفی‌نامه از اتاق‌های بازرگانی، ظرف حداکثر پنج روز داده شود.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اتاق تهران؛­ براساس توافق صورت گرفته میان اداره‌ کل کنسولی وزارت امور خارجه و رئیس اداره مجوزهای روادید وزارت کشور آفریقای جنوبی، از این پس تسهیلات مختلفی به فعالان اقتصادی ایرانی برای صدور روادید و سفر به این کشور پرظرفیت در حوزه اقتصاد، ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس مقرر شده است ­تجار و فعالان اقتصادی که با ارائه معرفی‌نامه از اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای دریافت روادید اقدام کنند، در مدت ­3 تا حداکثر 5 روز پاسخ لازم را دریافت کنند. مهم این که فعالان اقتصادی که از اتاق بازرگانی معرفی‌نامه دارند، نیازی به داشتن دعوتنامه از طرف تجاری خود در آفریقای جنوبی ندارند.

هم‌چنین برابر این توافق اتباع آفریقای جنوبی نیز اعم از تجار و فعالان اقتصادی و گردشگران می‌توانند برای سفر به ایران از مزیت دریافت روادید فرودگاهی بهره‌مند شوند.

آفریقای جنوبی در مقابل تعهد کرده است که برای بازرگانانی که چند بار روادید یک بار ورود دریافت کرده باشند، روادید چند بار ورود با اعتبار یک تا سه ساله صادر کند.

هم‌چنین آفریقای جنوبی اعلام کرده است که بازرگانان ایرانی که پس از سفر به این کشور به دلایل مختلف تمایل دارند روادید خود را تمدید کنند در صورتی که اعتبار روادیدشان کمتر از 90 روز باشند می‌توانند هفت روز قبل از پایان اعتبار روادید به سامانه مربوطه مراجعه کنند و با پرداخت هزینه پیش‌بینی شده روادید خود را مجدد تمدید کنند.

برای آن دسته از روادیدهایی که اعتبارشان بیش از 90 روز است، فعال اقتصادی باید 60 روز قبل از پایان اعتبار نسبت به تمدید آن اقدام کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله موشکی به قایق تفریحی بن سلمان + عکس

خوردن گوشت 30 انسان توسط زن 42 ساله + عکس

جواب حمید به زن مهربانش این بود: دیگر دوستت ندارم!

پایان درگیری خانواده عروس و داماد در محضر با نذر عجیب صبا

قتل هولناک با 206 شیشه دودی / بازپرس ویژه قتل دست قاتل را خوانده بود + عکس

اقدام شرم آور شاهین 16 ساله با عروس خانم در شب جشن!

درخواست متفاوت مادر شهید که اشک مرد بازیگر سینما را در آورد +فیلم

مهریه عجیب مهشید رامین را متعجب کرد / این عروس چاه می خواهد!

خودکشی الناز در خانه مجردی آرش / در مجیدیه تهران رخ داد

اعتراف به قتل دختر خاله 20 ساله در خانه مجردی

اعتراف هولناک یک مرد به قتل زن حامله اش / این مرد وسواس داشت +عکس

درخواست عجیب شوهر بی غیرت، زن بی نوا را از خانه فراری داد

کفترباز به خانه همسایه ها سرک می کشید !

وعده نوبخت برای ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار حقوق بگیر

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز اقتصادی سفر سفر آفریقای جنوبی وزارت امور خارجه وزارت کشور ایرانی درخواست عکس اهواز حادثه تروریستی اهواز حادثه تروریستی فیلم حمله تروریستی اهواز دختر حمله تروریستی ایران حادثه تروریستی به اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی

امتداد - بانک مرکزی با ابزار‌های موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته‌بازی وارد بازار ارز نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های حقیقی باز شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در خاموش سازی مدبرانه تنش‌های ارزی هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بیش از یک سال گذشته جزیی از عملکرد موثر بانک مرکزی محسوب می‌شود، ورود درست به بازار ارز در راستای جلوگیری از التهاباتی است که با هدف تخریب معیشت مردم و کسب سود عده قلیلی بر پا شده است.

وی در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی در روز‌هایی که شاهد نوسان هیجانی بالا رفتن نرخ ارز بودیم تلاش کرد تا با سیاست‌های درست و عدم دامن زدن به افزایش قیمت، بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، ضمن اینکه درباره هیجانی بودن این نوسانات به خوبی و درستی اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آگاهی دادن بانک مرکزی به دارندگان سرمایه‌های خرد مبنی بر اینکه نباید در دام سفته بازانی افتاد که چند روزی به دنبال بالا بردن کاذب تقاضای ارز در بازار هستند تا منافع مالی خود را تامین کنند، سبب شد بسیاری از مردم وارد این مسیر نشوند و در کنار التهاب آفرینان بازار ارز قرار نگیرند.

قادری افزود: اطلاع رسانی بانک مرکزی موجب جلوگیری از زیان بسیاری از مردم شد؛ چرا که سفته بازان با ایجاد فضای هیجانی کاذب به دنبال بالا بردن نرخ ارز با نمایش وجود متقاضی بسیار زیاد در این بازار بودند؛ در حالی که مشخص بود بازار به سرعت افت می‌کند و قیمت ارز به نرخ‌های سابق برمی گردد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط بانک مرکزی با ابزار‌های اطمینان بخش و موثر فرصتی را فراهم کرد تا تقاضای سفته بازی وارد بازار نشود و فضا برای ورود تقاضا‌های واقعی باز شود.

بساط گرانفروشی ارز جمع شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی با تخصیص درست و به موقع ارز مختص واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌ها باعث اطمینان بیشتر در فعالان اقتصادی شد؛ بنابراین زمینه‌ای برای وجود تلاطمات در بازار ارز باقی نماند و به این دلیل بساط گرانفروشی ارز و بازار گرم کنی بالا بردن نرخ ارز هم جمع شد.

وی معتقد است: در چنین شرایطی مردم نیز نباید اسیر التهاب آفرینی‌های دلالان ارزی شوند و منابع مالی خود را در جایی هزینه کنند که ممکن است به همان سرعتی که بر قیمت آن افزوده شده به همان سرعت نیز در مسیر کاهش نرخ قرار بگیرد؛ درست شبیه به روندی که در افزایش و کاهش نرخ ارز طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم. در واقع مردم باید بدانند اسیر شدن در این بازار‌ها به زیان آنهاست لذا نباید به چنین التهاباتی دامن بزنند.

قادری تاکید کرد: بانک مرکزی در چنین شرایطی باید روش‌های متعددی را در پیش بگیرد تا بخشی از مردم که نگران حفظ قدرت خرید هستند بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند؛ مثل سپرده گذاری ارزی که می‌تواند منجر به کاهش تلاطمات ارزی در چنین زمان‌هایی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور