Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:08:39 GMT

واقعیت ها را برای یکدیگر بازگو کنیم

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۹۶۸۵

واقعیت ها را برای یکدیگر بازگو کنیم

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: فضای مجازی در برخی مواقع عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد اما باید به دنبال راهکار بود و واقعیت‌ها را برای یکدیگر بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمودیان، در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه اصفهان و چهارمحال و بختیاری که روز گذشته _دوشنبه اول مهرماه_ به میزبانی رسانه‌های چهار محال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتمادی که مردم به رسانه‌های رسمی دارند به فضای مجازی ندارند اما در برخی مواقع فضای مجازی عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد که برای حل موضوع، باید ساز و کار و برنامه‌ای فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند معرفی‌کننده حوزه گردشگری برای مردم باشند و همچنین ظرفیت گردشگری‌ ملی و بین‌المللی را مهیا کنند. باید در حوزه گردشگری کار تخصصی شود و در این حوزه، کارگروه مشترک بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان ایجاد شود.

محمودیان اظهار کرد: نگاه مسئولان با نگاه ما به این مسئله متفاوت است. ما باید به دنبال ایده باشیم و راهکار ارائه دهیم. باید نسبت به وضعیت کنونی آب ایده بدهیم که این ایده نیز از دل جلسات هم‌اندیشی به وجود می‌آید. باید از نردبان غرور پایین بیاییم و واقعیت‌ها را با یکدیگر در میان بگذاریم.

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نگاه ما وارد شدن به مباحث تقابل نیست. باید واقعیت‌ها را به یکدیگر بگوییم. اگر در این زمینه‌ها به صورت جدی ورود پیدا کنیم، از حواشی نیز کاسته می‌شود. موضوعی که مهم است روبه‌رو شدن با حقایق است. اگر صدایی که از این دو استان بیرون می آید، صدای مردم باشد مشکلات حل خواهد شد.

همچنین احسان فروزنده، مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های هم‌اندیشی، ارتباط و تعامل رسانه‌ها به ارتقای گفتمان رسانه‌ای کمک می‌کند، اظهار کرد: استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری از یکدیگر جدا نیستند چون از نظر فرهنگی، اقلیمی و قومیتی شباهت دارند و بسیاری از اهالی چهارمحال و بختیاری در استان اصفهان ساکن هستند.

فروزنده افزود: متأسفانه امروزه فضای مجازی، فضا را در دست گرفته و مرجع بودن مطبوعات و رسانه‌های مکتوب در حال حذف شدن است و نیاز است که مرجعیت مطبوعات حفظ و در جهت اعتمادبخشی به افکار عمومی تلاش شود.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در فضای مجازی هم در کانال‌های استان چهارمحال و بختیاری و هم در کانال‌های استان اصفهان به مواردی پرداخته می‌شود که به نفع مردم استان چهارمحال و بختیاری و مردم استان اصفهان نیست و تنها باعث ایجاد تفرقه و تقابل بین مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: مباحث آب به صورت کلان در شورای امنیت کشور و شورای عالی آب بررسی و مصوبات اجرا می‌شود. وظیفه ما به‌عنوان مطبوعات این است که واقعیت‌ها و آنچه باید برای مردم گفته شود را بیان کنیم و اجازه ندهیم تقابل ایجاد شود. شغل اکثر مردم استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود بسیار محدود و کم صنایع، کشاورزی و دام‌پروری است و امرار معاش آن‌ها از این راه است. متأسفانه در کانال‌ها تیترهایی طراحی می شود که در ذهن مردم استان اصفهان این موضوع تلقی شود که تمام مصارف آب و کمبودها و محدودیت‌ها به دلیل کشاورزی و باغداری مردم چهارمحال و بختیاری است.

فروزنده اظهار کرد: یکی از اشکالات کنونی نداشتن عمق راهبردی مناسب برای شناخت آسیب‌ها است. گسترش فضای مجازی باعث شده است که وضعیت فرهنگ از جمله کتاب‌ و روزنامه‌خوانی تحت تأثیر قرار گیرد. یکی از رسالت‌های رسانه‌های مکتوب این است که با برنامه‌ریزی دقیق کمک کنیم که مردم از روزنامه‌ و کتاب‌ فاصله نگیرند.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید مطبوعات در بحث اعتمادبخشی به افکار عمومی پررنگ‌تر ظاهر شوند. ما هم در استانداری و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توانمان را به کار می گیریم تا این مهم انجام شود. با وجود تلاش‌هایی در این زمینه؛ قبول داریم آن طور که لازم است برای مطبوعات و رسانه‌های مکتوب استان فعالیت نشده و تلاش می‌کنیم آن‌طور که شایسته مطبوعات است، اقدامات لازم انجام شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بحران کم آبی رسانه ها مطبوعات اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اقتدار نظام و سپاه پاسداران را برای دنیا ثابت کرد

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: نظام جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق از بخش ناچیزی از ظرفیت خود مقابل آمادگی کامل دشمن استفاده کرد که الحمدالله باعث شد اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دنیا ثابت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تشکیل نهادهای نوپا خصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر کسی پوشیده نیست؛ چرا که در بیان امام راحل(ره) است که سپاه نور چشم انقلاب است و "اگر سپاه نبود کشور هم نبود."

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) افزود: این‌ها همه از آینده‌نگری امام راحل(ره) بود که رموز ثمرات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی فراگیر و فرامرزی شده و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی هم مشهود است.

اکبری ادامه داد: دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگرفته از رسالت پاسداری است که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن به عهده سپاه است.

وی با اشاره به نقش سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن در مقابله با گروهک‌های متعدد ضد انقلاب، دوران دفاع مقدس، حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی و برقراری امنیت پایدار، اظهار کرد: خیلی از مردم با نیروهای متعدد هوایی، دریایی، زمینی و سازمان مقاومت بسیج  ونیروی قدس سپاه آشنایی کامل دارند.

اکبری، حفظ و انسجام و آموزش مردمی در قالب بسیج را یکی از رسالت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سپاه مکمل کار دولت‌هاست و از همان ابتدای انقلاب هر جایی که باری بر زمین بوده، سپاه در میدان بوده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)  افزود: در مسائل طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله، بیماری های واگیر و ... نقش سپاه را می‌بینید. در خصوص اقتصاد مقاومتی، در خصوص مسایل فرهنگی و اجتماعی و دفاعی، سپاه ید طولایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) هم از ابتدای شکل گیری در استان چهارمحال و بختیاری در قالب نواحی شهرستان‌های مختلف  و یگان مردم پایه تیپ 44 قمربنی هاشم(ع)، در دوران دفاع مقدس، برقراری امنیت پایدار ودفاع از حرم آل‌الله کارنامه بسیار درخشانی دارد.

سردار اکبری تصریح کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در بحث های دفاعی، امنیتی، محرومیت زدایی، سازندگی و ...، با ارتباط با مردم و بسیجیان و گروه‌های جهادی همیشه پای کار بوده و آمادگی جانفشانی هم برای دفاع و هم برای امنیت را دارد.

وی، با اشاره به محبوبیت و بسیج وسپاه  نزد مردم ولایت‌مدار استان چهارمحال و بختیاری، در راستای اجرای مأموریت‌ها و مقابله با فتنه‌های مختلف و برقراری امنیت پایدار، اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری 2500 شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و همراهی و همدلی مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری زبانزد خاص و عام است.

اکبری، یادآوری کرد: سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در بعد محرومیت‌زدایی و کمک به مردم  استان، تاکنون بیش از 7500 سری جهیزیه کامل و بیش از 1420 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در بحث بیماری کرونا در خدمت مردم عزیزمان بوده است.

وی از فعالیت و خدمت‌رسانی قرارگاه های مختلف پیشرفت و آبادانی، امام حسن مجتبی(ع)، سازندگی و ... با مسئولیت‌های متعدد در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و افزود: یکی از رسالت‌های سپاه در زمینه مسائل اجتماعی است که ما در ارتباط با جوانان و نوجوانان، و پایه‌سازی به عنوان تعلیم و تربیت، قرارگاه صالحین را داریم که با همه مردم در سنین مختلف ارتباط دارد و به دنبال تربیت نسل جوان تراز انقلاب هستیم.

اکبری، گفت: در مسایل آسیب‌های اجتماعی و مسئله عفاف و حجاب هم معاونت اجتماعی در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) فعال است و بیشتر سعی بر اقناع‌سازی و بصیرت‌افزایی داریم و به کسانی که مسئولیت مستقیم دارند و عزیزان فراجا هم کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش سپاه در دفاع از مرزهای کشور، گفت: دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی کلاً به عهده نیروهای مسلح است و از طرفی حفاظت از بعضی مرزها به عهده نیروی زمینی سپاه است که تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری هم در شمال‌غرب، جنوب غرب و جنوب شرق، مأموریت‌های بسیار ارزشمندی داشته است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به تحقق وعده صادق در عمل به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تنبیه رژیم صهیونیستی، گفت: وعده صادق در راستای پشیمان کردن دشمن بود که عزیزان هوافضای سپاه با پشتیبانی سایر نیروهای مسلح انجام دادند و معادلات نظامی دنیا را به هم زد.

اکبری گفت: نظام جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق از بخش ناچیزی از ظرفیت خود مقابل آمادگی کامل دشمن استفاده کرد که الحمدالله باعث شد اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران برای دنیا ثابت شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده فرمانده جانباز مرحوم حاج محمد کیانی
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • رسانه بر انسجام افکار عمومی در یک جامعه تاثیر بالایی دارد
  • وعده صادق اقتدار نظام و سپاه پاسداران را برای دنیا ثابت کرد