Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس گفت:واحد ایمنی دفتر فنی این شرکت اقدام به آزادسازی حریم و پاکسازی مستحدثات(بناهای) ایجاد شده در حریم خطوط انتقال برق در غرب شهرستان شیراز کرد.

مهندس حمزه روغنیان سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: طی مکاتبات اداری و تعامل با 6 نفر از مالکینی که با ساخت و ساز وارد حریم خط 66 کیلوولت شیراز، خان زنیان و خط 66 کیلوولت گلستان، سپیدان شده بودند، پاکسازی حریم خطوط فوق توسط واحد ایمنی دفتر فنی انتقال بطور کامل انجام و مسیر حریم خطوط مذکور آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ورود به حریم برق و تعرض به تاسیسات ملی برق رسانی امری خلاف مصالح عمومی محسوب می شود و قانون با متعرضین به شدت بر خورد خواهد کرد اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود که برخی از افراد آگاهانه یا نا آگاهانه مبادرت به تعرض و ساخت و ساز در حریم خطوط انتقال برق می کنند باید توجه داشت که هیات دولت در سال 1394 آیین نامه جدید حریم قانونی خطوط هوایی انتقال و توزیع نیروی برق را به تصویب رسانده و مطابق با این آیین نامه با متخلفان برخورد می شود .
وی ادامه داد: در ماده 6 این مصوبه آمده هرگونه عملیات ساختمانی و اقداماتی نظیر ایجاد تأسیسات صنعتی، مسکونی، مخازن سوخت، انبارداری و تأسیسات دامداری یا باغ یا درختکاری در مسیر و حریم زمینی و هوایی خطوط انتقال و توزیع نیروی برق ممنوع است.
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس بیان کرد: صنعت برق از حیاتی ترین صنایع بحساب می آید، انرژی الکتریکی که در نیروگاه ها تولید می شود بوسیله تأسیسات انتقال ازجمله پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع به ورودی های شبکه توزیع تحویل می شود تا از طریق شبکه توزیع به مصرف کنندگان نهایی برسد لذا حفظ ، نگهداری و بهره برداری صحیح از این تاسیسات از مهمترین تکالیف صنعت برق به شمار می آید.
روغنیان به سرمایه های کلان در حوزه بهره برداری از تجهیزات برق اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری کلان و هنگفتی در حوزه بهره برداری مربوط به خطوط انتقال وفوق توزیع انجام شده تا خطوط و پستهای انتقال و فوق توزیع پاسخگوی نیاز مصرف مشترکین برق باشند بنا بر این حفظ و نگهداری و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان این سیستم ، ضمن به کار بردن استانداردها امری ضروری و حیاتی است.
معاون بهره برداری برق فارس همچنین گفت : شرکت برق منطقه ای فارس با برخورداری از 14هزارو 800 کیلومتر شبکه برق رسانی که حدود 13 درصد کل کشور می باشد ، در بین شرکت های برق های منطقه ای سراسرکشور مقام اول را داراست که وظیفه تامین برق پایدار و مطمئن به مردم استانهای فارس و بوشهررا عهده دار است.
6113 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برق و انرژي فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی لارستان گفت: مرد ۶۸ ساله ای که به دلیل تصادف دچار ضربه سر شده بود و نیاز به مراقبت‌های اورژانسی و پیشرفته داشت، با بالگرد اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافت.
لارستان در جنوب فارس و در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد