Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدی عراقی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اندیشه دینی در همه مقولات سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارای دیدگاه خاصی است و در دین یک اصول خاصی دارد و این در گفتنان‌های ما تاثیر می‌گذارد.  به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اندیشه دینی در همه مقولات سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارای دیدگاه خاصی است و در دین یک اصول خاصی دارد و این در گفتنان‌های ما تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در موضوع عدالت تعریف متفاوتی با مجمع جهانی داریم و رابطه‌ای بین موضوع صلح و عدالت به وجود نمی‌اید.

وی افزود: امروز ساختار‌های معیوبی برای صلح و امنیت بین المللی برقرار است. هرساله در مجمع جهانی صلح کشور‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و شرایط را نقد می‌کنند، اما این و پیشنهاد خروجی را در بر ندارد.

عراقی اظهار داشت: ملت فلسطین در حال جنگ هستتد و برای صلح و کمک فریاد می‌زنند، اما مجامع توجهی ندارند در حالی که این جنگ در برابر چشمان همه کشورهاست و همه از آن اطلاع دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه صلح و عدالت مفهوم مهمی است و ما در زمان جنگ مفهوم دروغین این واژه‌ها را دیدیم، گفت: موضوع صلح از طرفی به مفهوم عدالت و از طرفی به مفهوم جنگ گفته می‌شود. گاهی جنگ باید کرد تا عدالت برقرار شد و گاهی باید عدالت برقرار کرد.

وی عنوان داشت: باید جنگ و جهاد را جدا دانست. جنگ قتل است و جهاد اصل دین است. برخی کشور‌ها معتقدند که جنگ جز فروع دین است و حتی قتال را واجب می‌دانند. در حالی که جهاد واحب و اصول دین است.

عراقی اظهار داشت: قران و اسلام نگاه خاصی به صلح و عدالت دارند و مسلمانان را به نیکی و عدالت ورزی سوق داده است که آیه‌هایی هم در این مورد وجود دارد. خداوند مسلمانان را به جنگ با دشمنان و متجاوزان امر کرده و نهی از تجاوز و جنگ ناعادلانه کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله محمدی عراقی امنیت بین المللی انقلاب اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

إنّالله و إنّاالیه راجعون
 
رحلت عالم فاضل و روحانی با اخلاص مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری رضوان الله تعالی علیه، موجب تألم و تأثر شد.

آن عالم انقلابی و از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه، عمر خود را در راه خدمت به اسلام و آرمان های انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام سپری نمود و در طول بیش از چهل سال مجاهدت در سنگر امامت جمعه جوانرود منشأ خدمات بسیاری برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب درگذشت آن روحانی بزرگوار را به خانواده محترم معزا، جامعه اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه مردم شریف جوانرود و تمامی شاگردان و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش