Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:27:05 GMT

مرور رکوردهای ماندگار داربی سرخابی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۰۹۸۹

هشتاد و هشتمین شهرآورد پایتخت روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. آفتاب‌‌نیوز :  تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز پنج‌شنبه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند. این دیدار که ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود از حساسیت زیادی برای دو تیم برخوردار است. در آستانه داربی ۸۸ نگاهی داریم به آمارهای این دیدار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تورنمتبازیبرد استقلالتساویبرد پرسپولیسگل زده استقلالگل زده پرسپولیسلیگ برتر ایران۳۴۸۱۸۸۳۲۳۲لیگ آزادگان۱۴۵۵۴۱۲۱۳لیگ قدس۱۱۰۰۲۱جام تخت جمشید۱۱۴۳۴۱۲۱۶لیگ منطقه‌ای۳۱۰۲۲۷جام حذفی۳۱۱۱۴۲سوپرجام۱۰۰۱--لیگ تهران۱۴۳۹۲۱۱۹دوستانه۶۳۳۰۷۴مجموع۸۷۲۶۳۹۲۲۸۲۸۴

اولین گلزن:
احمد منشی‌زاده- استقلال- داربی ۳
بیشترین گل زده:
صفر ایرانپاک - پرسپولیس- ۷ گل
سریع‌ترین گل:
علی سامره در ثانیه ۴۸ در داربی ۵۳
دیرهنگام‌ترین گل:
اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۷ در داربی ۷۳
جوان‌ترین گلزن داربی:
حسن روشن با ۱۸ سال و ۳۵۸ روز در داربی ۱۴
مسن‌ترین گلزن داربی‌:
کریم باقری با ۳۵ سال و ۳۴۸ روز در داربی ۶۳
بیشترین کلین‌شیت:
سید مهدی رحمتی، ۸ بار
از نظر دقایق متوالی بسته‌ماندن دروازه:
نیلسون کوریا پرسپولیس ۴۰۵ دقیقه از آغاز شهرآورد ۷۵ تا دقیقه ۴۵ شهرآورد ۷۹
هت تریک:
همایون بهزادی در داربی ۱۲
ایمون زاید در داربی ۷۴
بازیکنانی که به هر دو باشگاه گل زده‌اند
مهدی هاشمی نسب- ۴ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال
شاهرخ بیانی ۲ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال
غلامرضا فتح‌آبادی یک گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال
قاطع ترین پیروزی:
داربی دوازدهم. پرسپولیس با ۶ گل از سد استقلال گذشت.
بیشترین بازی :
علی پروین با ۲۰ بازی
نخستین کاپیتان‌ها: 
کامبیز جمالی استقلال
همایون بهزادی پرسپولیس
جوان‌ترین بازیکن داربی:
حسن روشن با ۱۷ سال و ۹ ماه در داربی دهم
مسن‌ترین بازیکن داربی‌:
غلامرضا عنایتی با ۳۹ سال سن و ۲۴ روز در داربی ۸۰
نخستین مربی خارجی:
زدراکو رایکوف (استقلال- ۱۳۴۹)
نخستین بازیکن خارجی:
آلن ویتل (پرسپولیس- شهرآورد ۲۱)
اولین گلزن خارجی:
عیسی ترائوره (پرسپولیس- شهرآورد ۵۵)
بیشترین قضاوت:
محسن ترکی در ۷ بازی
دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا کد خبر: ۵۴۷۵۱۶ تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داربی شهرآورد ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند

واگذاری استقلال و پرسپولیس به نهادهای اقتصادی می‌تواند این دو باشگاه را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببرد.

به گزارش مشرق، اتفاقی تاریخی در فوتبال ایران رخ داد و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سال‌ها با مالکیت مشترک فعالیت می‌کردند به نهادهایی با ماهیت اقتصادی واگذار شدند تا وزارت ورزش مجبور نباشد کوه مشکلات این دو باشگاه را به دوش بکشد؛ آن هم در شرایطی که وزارت ورزش مسئولیت‌های مهم دیگری دارد و اصلا باشگاهداری جزو وظایف ذاتی این وزارتخانه نیست.

ساماندهی مشکلات استقلال و پرسپولیس به معضلی بزرگ برای وزارت ورزش تبدیل شده بود. بدتر اینکه هر بار که موفقیت یا ناکامی برای سرخابی‌ها رخ می‌داد وزارت ورزش به حمایت از یکی از این دو تیم متهم می‌شد. اگر استقلال به قهرمانی می‌رسید بازیکنان و مربیان و حتی پیشکسوتان تیم رقیب، وزارت ورزش را متهم به حمایت از آبی‌پوشان می‌کردند و عکس این اتفاق هم زمانی بود که استقلالی‌ها در هر ناکامی که برایشان رقم می‌خورد دلیل آن را حمایت وزارت ورزش از قرمزپوشان عنوان می‌کردند اما حالا با واگذاری این دو باشگاه، دیگر کسی نمی‌تواند کم‌کاری‌های فنی و مدیریتی‌ خود را گردن وزارت ورزش بیندازد.

اما مشکل بزرگی که با واگذاری استقلال و پرسپولیس حل شد رفع خطر حذف آنها به دلیل مالکیت مشترک از لیگ قهرمانان آسیا بود. پیش از این و در سال‌های گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال و پرسپولیس را از حضور در رقابت‌ها کنار گذاشته بود و اگر وزارت ورزش همچنان مالکیت آنها را بر عهده داشت این اتفاق بار دیگر هم رخ می‌داد. حالا هواداران سرخابی نگرانی بابت حذف تیم‌های محبوب‌شان از آسیا ندارند و قهرمانی استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر بدون ثمر نخواهد بود.

همچنین می‌توان آینده استقلال و پرسپولیس را تضمین شده قلمداد کرد چرا که آنها به نهادهای اقتصادی واگذار شدند. ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

با توجه به اینکه یکی از مشکلات جدی استقلال و پرسپولیس در طول سال‌های گذشته، کمبود منابع مالی بود با واگذاری آنها به نهادهای اقتصادی می‌توان امیدوار بود از این پس برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی برای این دو باشگاه انجام شود تا سرخابی‌ها بتوانند به مرحله درآمدزایی برسند.

در شرایطی که تیم‌های عربی و به خصوص عربستانی با جذب فوق‌ستاره‌های خارجی پا به رقابت‌های آسیایی می‌گذارند دیگر نمی‌توان با دست خالی به مصاف آنها رفت. لازم بود که یکبار برای همیشه استقلال و پرسپولیس در مسیری قرار بگیرند که به حرفه‌ای شدن ختم شود و البته نباید انتظار داشت این اتفاق یک شبه رخ دهد.

سرخابی‌ها به عنوان دو باشگاه قدیمی و ریشه‌دار که جایگاه مهمی در فوتبال کشور دارند از این پس می‌توانند روزهای امیدوارکننده‌تری را نسبت به گذشته تجربه کنند. اینکه برخی تلاش می‌کنند واگذاری آنها را شکست خورده قلمداد کنند را هم باید به حساب منافع از دست رفته‌شان گذاشت. موضوعی که گذشت زمان آن را اتبات خواهد کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟