Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر، دو بانوی طلایی کشتی کلاسیک ایران با تأکید بر اینکه کشتی ورزش ملی ماست، زنانه و مردانه هم ندارد، گفتند: حالا به قهرمانی جهان فکر می‌کنیم. حامد جیرودی

رشد ورزش میان بانوان ایران در چند سال اخیر؛ اتفاقی که در بسیاری از رشته‌های مختلف نمود عینی داشته است. قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا، قهرمانی تیم ملی کبدی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، کسب مدال نقره توسط زهرا کیانی در بخش تالو بازی‌های آسیایی برای اولین بار و قرار گرفتن نام او در کنار خواهران منصوریان به عنوان ستاره‌های ووشو ایران و مدال تاریخی کیمیا علیزاده در المپیک از جمله موفقیت‌های بانوان ورزشکار ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان نیز در نخستین تورنمنت بین‌المللی این رشته که در لبنان برگزار شد، با ۲ طلا و ۲ برنز به عنوان قهرمانی رسید تا بانوان کشتی‌گیر هم ثابت کنند، دست کمی از قهرمانان بزرگ ایرانی در کشتی آقایان ندارند و می‌توانند مانند آنها افتخارآفرینی کنند. در این تورنمنت، تیم ۶ نفره ایران با ۲ مدال طلای فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر در اوزان ۶۰ و ۷۵ کیلوگرم و ۲ مدال برنز فاطمه محمدی و زهرا یزدانی در اوزان ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم، با 99 امتیاز، عنوان قهرمانی را به دست آورد. این موضوع باعث شد خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با طلایی‌های تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان در تورنمنت لبنان انجام دهد.

فاطمه نیکبخت: بچه‌های ما با جان و دل می‌جنگند

فاطمه نیکبخت، ملی‌پوش اهل استان چهارمحال و بختیاری، بانوی طلایی ایران در ۶۰ کیلوگرم بود. او درخصوص قهرمانی ایران در این مسابقات می‌گوید: «این رقابت‌ها، با اینکه اولین تورنمنت بین‌المللی کشتی کلاسیک بانوان بود اما کشورها سرمایه‌گذاری خیلی خوبی برای حضور در آن انجام داده بودند ولی بچه‌های ما کشتی‌های خیلی خوبی گرفتند. البته کم تجربه بودند وگرنه می‌توانستیم به مدال‌های بیشتری دست پیدا کنیم. با این حال، خیلی خوشحالم که به قهرمانی رسیدیم و امیدوارم این موفقیت‌ها را تکرار کنیم.»
وی درباره کشتی‌های خود و مدال طلایی که کسب کرد هم توضیح داد: «من برای موفقیت در این رقابت‌ها خیلی تمرین و تلاش کرده بودم و خیلی خوشحالم که طلا گرفتم. جا دارد از همه مربیانم و کسانی که زحمت کشیدند تا بتوانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم و خودمان را نشان دهیم، بخصوص مربی‌ام خانم حسینی، خانم بابایی سرپرست تیم و خانم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون تشکر کنم.» نیکبخت درباره اینکه چه شد که به سمت کشتی آمد، این پاسخ را داد: «من در ابتدا چند سالی ووشو کار می‌کردم ولی فنون زیرگیری و بارانداز را خیلی خوب اجرا می‌کردم و از طرفی وقتی رشته کشتی کلاسیک بانوان تأیید شد، تصمیم گرفتم به این رشته بیایم و به صورت حرفه‌ای کشتی را دنبال کنم.» او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جمله‌ای درخصوص تیم کشتی کلاسیک بانوان ایران و قهرمانی‌اش بگوید، گفت: «ما تیم جوان و خیلی خوبی داریم که با سرمایه‌گذاری بیشتر می‌تواند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. بچه‌های ما همه با جان و دل می‌جنگند و امیدواریم که در آینده به قهرمانی جهان هم برسیم.»

معصومه خانلر: ثابت کردیم چیزی کم نداریم

معصومه خانلر کشتی‌گیر اهل استان مازندران دیگر بانوی طلایی ایران بود. این کشتی‌گیر وزن ۷۵ کیلوگرم نیز صحبت‌هایش را با اشاره به موفقیت بانوان کشتی‌گیر شروع کرد: «ما بعد از 6، 5 دوره اردوهای مختلف که پشت سر گذاشتیم، در اولین تورنمنت کشتی کلاسیک بانوان شرکت کردیم و خوشبختانه توانستیم هم نتیجه تیمی و هم انفرادی خوبی کسب کنیم. سطح مسابقات خیلی بالا بود و حریفان‌مان هم خیلی خوب بودند. ما در این رقابت‌ها با حجاب کامل کشتی گرفتیم که هیچ مشکلی هم وجود نداشت و مسئولان مسابقات هم لباسی را که برای تیم ما طراحی شده بود، تأیید کرده بودند.» خانلر درباره اینکه آیا فکر می‌کرد بتواند طلا بگیرد، چنین پاسخ داد: «با توجه به تمرینات خوبی که پشت سر گذاشته بودم، فکر می‌کردم بتوانم طلا بگیرم. اردوی ما خیلی فشرده و خوب بود. الان هم باید کار کنیم و      تمرینات مان را ادامه دهیم تا طلای جهان را کسب کنیم. چیزی از بقیه کشورها و کشتی‌گیران‌شان کمتر نداریم. کشتی ورزش ملی ماست و زنانه و مردانه هم ندارد و ما هم پا به پای مردان‌مان تمرین می‌کنیم تا ثابت کنیم ما هم می‌توانیم.» وی درباره فنونی که اجرا می‌کند هم توضیح داد: «من فنون مختلف را اجرا می‌کنم. در فنون بزکش، فن کمر و کول انداز مهارت دارم و توانستم با آنها به موفقیت برسم. ضمن اینکه فنون دیگر مانند یک خم، دوخم و زیرگیری را هم اجرا می‌کردم.»
این ورزشکار مازندرانی درباره اینکه چه نامی روی این قهرمانی می‌گذارد؟، گفت: «فکر می‌کنم آغاز طلایی نام خوبی باشد. ما با طلا شروع کرده‌ایم و ان‌شاءالله با طلا هم ادامه می‌دهیم.» او درباره اینکه چطور شد کشتی را انتخاب کرد؟ این گونه پاسخ داد: «من در ابتدا بسکتبال کار می‌کردم اما به خاطر مشکلاتی که از لحاظ تداخل زمانی با کلاس‌های دانشگاهم داشت، نتوانستم ادامه دهم و بعد به سمت کشتی آمدم و دو سال در اردوی آلیش بودم و قهرمانی کشوری کسب کردم ولی انتخابی تیم ملی نتوانستم بالا بیایم و الان هم که حدود یک سال و نیم است در کشتی کلاسیک فعالیت می‌کنم.»

بابایی: پیش‌بینی‌مان درست از آب درآمد

معصومه بابایی، سرپرست تیم اعزامی به تورنمنت لبنان هم درباره قهرمانی بانوان ایرانی صحبت کرد. او به کیفیت بالای مسابقات اشاره کرد: «مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد. در این مسابقات حتی ما قهرمان اروپا هم داشتیم ولی خوشبختانه بچه‌های ما توانستند پس از 5 اردویی که سپری کردند، خیلی خوب ظاهر شوند. جا دارد یک تشکر ویژه از آقای رسول خادم و خانم منظمی داشته باشم و همه همکارانی که تلاش داشتند تا اردوی ما خیلی خوب برگزار شود. درست است که کشتی کلاسیک تازه در کشور ما راه افتاده ولی دختران ما در نخستین تورنمنتی که شرکت داشتند، خیلی خوب ظاهر شدند. ما پیش‌بینی 2 یا 3 مدال طلا را داشتیم و خدا را شکر همین طور هم شد.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر اسامی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان در رده‌های بزرگسالان و جوانان را در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شد.

الیاس علی‌اکبری (اهل خراسان شمالی) به عنوان سرمربی و مختار خورنگ به عنوان مربی تیم ملی کوراش مردان ایران تا پایان بازی‌های داخل سالن ۲۰۲۴ تایلند معرفی شدند.

بتول پاکروح (اهل خراسان شمالی) سرمربیگری تیم ملی بانوان بر عهده گرفت و فاطمه اسلامی به عنوان مربی معرفی شد.

همچنین محبوبه خورشیدی سرمربی‌گری تیم جوانان دختر ایران را تا پایان مسابقات قهرمانی جهان برعهده گرفت.

تیم‌های ملی کوراش بزرگسالان کشورمان خود را برای پیکارهای مسابقات قهرمانی آسیا که مقرر است خردادماه امسال در تهران برگزار شود آماده می‌کند.

بر همین اساس مرحله نخست اردوی تیم ملی کشورمان از ۴ اردیبهشت ماه در بجنورد آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086071

دیگر خبرها

  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • معرفی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • بساط خیر و برکت زنانه
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس
  • برگزاری پیکار‌های کشتی آلیش قهرمانی دختران خردسال و نونهال مازندران
  • کنسل شدن نبرد کلاسیک تیلور - یزدانی در پاریس
  • فاطمه مجلل هم المپیکی شد