Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام دولت کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور در دیدار روز دوشنبه خود با دونالد ترامپ در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک در خصوص راه‌های محتمل برای امتیاز دادن به کره شمالی بر سر تدابیرش برای خلع سلاح هسته‌ای که ظاهرا شامل یک نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی می‌شود، به بحث نشستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم اوی کیوم، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: این رهبران در دیدار خود در خصوص ادامه ارتباط نزدیک با یکدیگر درباره تدابیر مربوطه توافق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رئیس جمهور آمریکا و کره جنوبی در این دیدار بر سر لزوم نشان دادن آینده‌ای درخشان به کره شمالی در صورت دست زدن به خلع سلاح هسته‌ای توافق کرده‌اند.

این سخنگو اظهار کرد: این رهبران توافق کرده‌اند که به دنبال راه‌هایی برای تشویق کره شمالی به فرآیند خلع سلاح هسته‌ای از جمله از طریق نشان دادن آینده‌ای درخشان در صورت خلع سلاح هسته‌ای کامل توافق کردند. با این حال این سخنگو گفت که این دو رهبر همچنین تاکید کردند که باید تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی فعلا حفظ شوند.             

 همچنین به گفته این سخنگو مون جائه این و دونالد ترامپ مذاکراتی جامع در خصوص تاریخ و محل برگزاری دومین دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی داشتند و این ممکن است نشان دهد که این رهبران در حال بررسی نشست سه‌جانبه با حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی در این دیدار هستند.

این سخنگو در عین حال اظهار داشت که رهبران آمریکا و کره جنوبی بر سر راه تقویت ائتلاف دو کشور نیز گفتگو کردند.

وی گفت: آنها توافق کردند که تلاش‌های مشترکی صورت بگیرد تا ائتلاف آنها تبدیل به یک ائتلاف بزرگتر شود. در عین حال کاخ سفید نیز گفت رهبران آمریکا و کره جنوبی در این دیدار درباره برنامه‌های مربوط به نشست دوم کیم جونگ اون و دونالد ترامپ به بحث پرداخته‌اند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد مون جائه این در دیدار با ترامپ نتایج نشست اخیرش با کیم جونگ اون را از جمله تعهد مجدد رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره ارائه کرد. در این بیانیه آمده است: ترامپ از مون جائه این به سبب برگزاری موفق سومین نشستش با کیم جونگ اون تقدیر کرده و در عین حال تاکید داشته که هنوز برای رسیدن به هدف مشترک آنها به منظور دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل و نهایی و بررسی شده کره شمالی باید کارهای فراوانی انجام شود.

به گفته کاخ سفید این دو نفر بر لزوم حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی از طریق "اجرای سفت و سخت" این تحریم‌ها توافق کرده‌اند. کاخ سفید گفت: این دو رهبر درباره برنامه‌های دومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون در زمانی نه چندان دور بحث کرده و متعهد به هماهنگی نزدیک در خصوص گام‌های بعدی شدند.

همچنین رئیس جمهور کره جنوبی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار کرد و طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مون جائه این از دبیرکل سازمان ملل به دلیل ابراز حمایت خود و همچنین تلاشش برای جلب توجه بین‌المللی به هنگام هر گونه تغییر مهم در شرایط شبه جزیره کره قدردانی کرد.

به گفته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی رئیس جمهور این کشور نتایج دیدار سومش با کیم جونگ اون را با گوترش نیز مطرح کرده و خواهان تداوم حمایت‌های وی شد. گوترش نیز از تلاش‌های رئیس جمهور کره جنوبی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و برقراری صلح دائمی در آن تقدیر کرده و گفت که سازمان ملل به همکاری نزدیک با کره جنوبی برای این هدف ادامه خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که خواهان افزایش همکاری میان سازمان ملل و کره جنوبی در ضمن ادامه افزایش نقش و مشارکت کره جنوبی در جامعه بین‌المللی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دونالد ترامپ کره جنوبی هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سه جمله مهم از دیدار رئیس اقلیم کردستان با رئیس‌جمهور را یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد جمشیدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«‏سه جمله از دیدار نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با دکتر رئیسی

- اگر انقلاب ایران نبود معلوم نبود حرکت کردی چه سرانجامی می‌داشت.

- امام خمینی فقط رهبر ایران نبود، رهبر ما هم بود.

- همانطور که مسعود بارزانی هم گفته اولین فردی که به کردها در برابر داعش کمک کرد ژنرال قاسم سلیمانی بود.»

کد خبر 751182

دیگر خبرها

  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین