Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:17:00 GMT

تعداد بسکتبالیست های قم باید 3 برابر شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۱۸۲۴

تعداد بسکتبالیست های قم باید 3 برابر شود

قم- ایرنا - رئیس هیات بسکتبال قم، ورزشکاران فعال این رشته ورزشی را بسیار کمتر از نیاز قم دانست و گفت: برای ارتقای بسکتبال باید تعداد بسکتبالیست های قم بیش از 3 برابر وضعیت فعلی افزایش یابد.

مرتضی سخایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در سال 1395 ، 600 ورزشکار در رشته ورزشی بسکتبال فعال بود که با توجه به نیاز استان، برنامه ریزی برای افزایش تعداد ورزشکاران فعال بسکتبال در رده های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان به 3 هزار تن در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فعالیت های هیات بسکتبال قم موجب گرایش جوانان به این رشته ورزشی شده است ادامه داد: تعداد بسکتبالیست های قم در 2 سال گذشته با 50 درصد افزایش از 600 ورزشکار به 900 ورزشکار افزایش یافته که همچنان با هدف گذاری انجام شده فاصله داریم.
رئیس هیات بسکتبال قم تاکید کرد: برای فعال کردن لیگ های استانی، استعدادیابی و همچنین افزایش ظرفیت های بسکتبال قم نیاز به افزایش تعداد ورزشکاران فعال در تمام رده های مختلف سنی در این رشته هستیم.
سخایی، با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزشکاران در رشته بسکتبال را برگزاری کم مسابقات دانست و گفت: ورزشکاران برای اینکه در اوج آمادگی قرار گیرند و تجربه لازم را برای حضور در مسابقات مهم کشوری کسب کنند، باید سالانه حداقل در 40 مسابقه شرکت کرده و به میدان بروند که این آمار تا سال 95 به ویژه در رده سنی پایه بسیار ناچیز بود.
وی ادامه داد: با راه اندازی نخستین دوره لیگ های استانی در رده های مختلف در بخش بانوان و آقایان در سال 95، میانگین حضور بسکتبالیست های قم در مسابقات استانی و کشوری در طول سال به 18 مسابقه افزایش یافته است.
رئیس هیات بسکتبال قم، فعالیت در رده سنی پایه تا 18 سال را اولویت این هیات ورزشی دانست و تاکید کرد: تعداد تیم های حاضر در دومین دوره لیگ استانی بسکتبال در سال 96 نسبت به دوره نخست 30 درصد افزایش یافت.
وی اظهار داشت: از جمله دستاوردهای مهم راه اندازی لیگ استانی، موفقیت بسکتبال قم در سطح ملی است به گونه ای که در بخش نونهالان و نوجوانان با موفقیت در لیگ دسته c هر دو تیم به لیگ دسته B ارتقا و تیم بسکتبال جوانان استان نیز در لیگ دسته B شانس صعود به لیگ دسته A را داشت که با کسب مقام چهارم این مسابقات موفق به صعود به لیگ بالاتر نشد.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هيات بسكتبال ورزش و جوانان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی