Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل گفت: حضور ایران در نشست 26 سپتامبر شورای امنیت سازمان ملل که قرار است به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شود تاکنون برنامه‌ریزی نشده چراکه این کشور هنوز درخواستی برای شرکت در این نشست مطرح نکرده است.

این منبع دیپلماتیک تصریح کرد: ایران تا به امروز درخواست خود را برای شرکت در نشست شورای امنیت ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دیگر کشورها نیز درخواستی مطرح نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش طبق رویه‌های سازمان ملل کشوری که موضوع مورد بحث در نشست شورای امنیت است، می‌تواند از طریق ارسال درخواستی به رئیس نشست در آن حضور یابد. در حال حاضر آمریکا ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پنجم سپتامبر اعلام کرد که ترامپ قصد دارد ریاست نشست پیش‌روی شورای امنیت را برعهده گیرد. ابتدا اینگونه اعلام شده بود که تمرکز این نشست تنها روی ایران قرار دارد اما بعدتر موضوع به مقابله با اشاعه هسته‌ای و تسلیحات شیمیایی گسترش یافت.

به گفته کارشناسان اگر ایران تنها موضوع نشست شورای امنیت بود، می‌بایست در این نشست دعوت می‌شد.

از طرفی دیگر انتظار می‌رفت که در چنین حالتی متحدان اروپایی آمریکا مجبور شوند در این نشست از توافق هسته‌ای که واشنگتن در ماه مه از آن خارج شد، دفاع کنند. این امر سبب می‌شد تا این کشورها بر سر موضوع توافق هسته‌ای مقابل یکدیگر قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: نشست شورای امنیت سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است