Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک مقام ارشد چین گفت: با وجود تهدیدهای واشنگتن ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا دشوار است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از آسیا نیوز، یک روز پس از اعمال تعرفه های جدید آمریکا و چین بر کالاهای یکدیگر، چین امروز سه شنبه اعلام کرد: 'ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا درحالی که واشنگتن چاقو را بر گردن ما قرار داده است، مشکل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع مجدد مذاکرات به اراده و تمایل ایالات متحده بستگی دارد.'
دیپلمات های ارشد دولت چین در نشستی در نیویورک به تاجران و بازرگانان گفتند که با وجود تهدید و فشار از جانب آمریکا، مذاکرات صورت نخواهد گرفت.
مشاور وزیر امور خارجه چین 'وانگ یی' در این رابطه می گوید: 'نیروهای مشخصی در آمریکا، انتقادات بی پایه و اساسی بر علیه مسائل امنیتی و تجاری چین عنوان می کنند که روابط بین چین و آمریکا را تیره و تار می سازد. اگر این روند ادامه یابد، دستاوردهای چهار دهه در روابط دو کشور از بین خواهد رفت.
به نظر می رسد که نه واشنگتن و نه پکن تمایلی به مصالحه در این اختلاف فزاینده تلخ ندارند و این مسئله می تواند خطر جنگی طولانی، از بین رفتن سرمایه گذاری ها و اختلال در تجارت جهانی را به همراه داشته باشد.
تعرفه های 200 میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای چینی و مقابله به مثل چین در اعمال مالیات های 69 میلیارد دلاری محصولات آمریکا از جمله گاز طبیعی مایع، اختلافات تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان را افزایش داد و این خود باعث ایجاد نا امنی در بازارهای جهانی می شود.
انتقاد شدید روز دوشنبه دولت چین از آمریکا به دلیل ایجاد رعب و وحشت در بین کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف خود و عدم پیشرفت در مذاکرات دو کشور، نشان می دهد که احتمالا چین به جای شروع مذاکرات بیهوده، منتظر پایان دوره دولت فعلی آمریکا می باشد.
به گفته 'وانگ'، نمی توان گفت که مذاکرات پیشین دو کشور بی فایده بوده است، اما ایالات متحده این مذاکرات را نیمه کاره رها کرده است و دلیل این تغییر عقیده را کسی نمی داند، اما به طور قطع به صادرات آمریکا که شامل گاز طبیعی مایع است ضربه وارد خواهد شد.
به نوشته گلوبال تایمز، چین دولتی بزرگ و قدرتمند است و هرگونه مقابله اقتصادی یا نظامی با این کشور برای آمریکا گران تمام خواهد شد، بنابراین صلح و همکاری دو کشور چشم انداز بسیار خوبی خواهد داشت.
آساق**ا.پ**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا چين مذاكرات تجاري تهديدهاي واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد