Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر در برنامه‌های عزاداری و سوگواری اماکن متبرکه شرکت کردند. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله روان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بود و همچنین تدابیری که بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در قرارگاه مرکزی بصیرت عاشورایی استان اندیشیده شد به حدود 4 میلیون و 960 هزار نفر زائر و عزادار امام حسین (ع) که در برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی که در دهه اول محرم در جوار حرم مطهر 344 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان سراسر استان حضور پیدا کردند خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهه اول محرم ویژه برنامه‌هایی همچون لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و مراسم‌های عزاداریی در روز تاسوعا و عاشورا در قالب طرح بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان با حضور فعال هیئت‌های مذهبی و دسته جات عزاداری و مردم شیفته اباعبدالله الحسین با مدیریت جهادی اعضای هیئت امنا و خادمان اماکن متبرکه سراسر استان برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در اجرای این برنامه‌ها و همچنین پیوست‌های فرهنگی این برنامه‌ها 47 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 250 مبلغ بومی به صورت مستمر و فعال با ادارات اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای بقاع متبرکه همکاری و مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در حاشیه برگزاری این برنامه‌ها نیز غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، چند رسانه‌ای، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، کودک و نوجوان و... نیز در جوار بقاع متبرکه برپا بود و در این خیمه‌های معرفت به زائران و عزاداران حسینی خدمات گوناگون فرهنگی و مذهبی ارائه شد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است