Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از ممنوعیت اعطای وام و تسهیلات بانکی به مشمولان غایب خبر داد.

اخبار اجتماعی/ سردار ابراهیم کریمی در نشست خبری که امروز، سه‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با خرید جریمه خدمت سربازی تا امروز حدود ۴۴۴ هزار نفر کارت معافیت دریافت کرده‌اند و مشمولان غایب می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند، زیرا این مهلت تا پایان سال به اتمام می‌رسد و دیگر تمدید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم از یک سال گذشته مشمولان غایب دیگر نمی‌توانند وام و تسهیلات دریافت کنند و اگر هر واحد صنفی خصوصی، فردی که دارای غیبت سربازی است را استخدام کند، برای بار اول به میزان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و اگر برای بار دوم این کار را تکرار کند، به مبلغ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سردار کریمی گفت: مشمولان غایب مجاز به دریافت گذرنامه هم نیستند و با وزارت کار هم در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم که مشمولان غایب به کار گرفته نشوند.

وی گفت: در حال حاضر نیازمندی به سرباز به گونه‌ای نیست که فرد غایبی را دستگیر کنیم، اما سال گذشته به ۴.۵ میلیون نفر مشمول غایب پیامک ارسال کردیم که این افراد شناسایی شده‌اند و باید هرچه سریع‌تر برای تعیین و تکلیف خدمت سربازی اقدام کنند و به آن‌ها نیز زمان دادیم.

سردار کریمی در رابطه با خروج دانشجویان مشمول از کشور برای شرکت در مراسم اربعین گفت: دانشجویانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین دارند باید در سایت پلیس ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام درخواست دانشجو به دانشگاه ارسال می شود و بعد از تایید دانشجو توسط دانشگاه فرد باید ضمانت خروج از کشور ارائه دهد.

وی افزود: اگر فردی می‌خواهد ضمانت خروج از کشور را خودش پرداخت کند، باید مبلغ 3 میلیون تومان واریز و مجوز خروج از کشور را دریافت کند. گروه دوم افراد می‌توانند با دریافت یک کد از دفتر نهاد رهبری و بسیج دانشجویی و واریز مبلغ 100 هزار تومان مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار کریمی گفت: یک روز بعد از ورود مشمولان به کشور ، پول واریزی به عنوان ضمانت خروج به حساب آن‌ها باز می‌گردد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها