Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@05:58:40 GMT

عکس های ترسناک از داخل موزه شکنجه در آمستردام (+16)

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۲۷۲۱

عکس های ترسناک از داخل موزه شکنجه در آمستردام (+16)

ساعت 24-در این موزه وسایلی می بینیم که هیچ وقت فکرش را نمی کردید زمانی از آنها برای شکنجه دادن انسان ها استفاده می کردند. مردمانی که از ابزار و آلاتی بس وحشتناک برای برقراری عدالت استفاده می کردند


موزه شکنجه در آمستردام

تصور اکثر ما در مورد موزه  مکانی زیبا پر از آثار هنری  و یا وسایل مربوط به گذشتگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موزه شکنجه در آمستردام پایتخت هلند  تصور شما را در مورد موزه بهم می زند.
در این موزه وسایلی می بینیم که هیچ وقت فکرش را نمی کردید زمانی از آنها برای شکنجه دادن انسان ها استفاده می کردند. مردمانی که از ابزار و آلاتی بس وحشتناک برای برقراری عدالت استفاده می کردند!
همه ابزارهای شکنجه موزه که نزدیک به 40 عدد هستند مربوط به قرون وسطی است  که از هولناک‌ترین آنها می‌توان به صندلی شکنجه، ساتور، گیوتین، سوراخ‌کننده‌ی بدن و قفس انسان اشاره کرد.


موزه شکنجه

 


چرخ کشنده

 


گیوتین


ما در گذشته شاید فقط گیوتین را می شناختیم و آن را فقط در فیلم ها و کتاب ها دیده بودیم. اما در این موزه می توانید گیوتین واقعی را ببینید!
در قرون وسطی از زمان‌هایی بود که انسان‌ها به بدترین و زجرآورترین وجوه ممکن شکنجه می‌شدند، به همین خاطر این موزه را ساختند تا گوشه‌ای از روش‌های شکنجه در آن زمان را به تصویر بکشند. از نکته‌های قابل توجه دیگر در رابطه با موزه‌ی شکنجه‌ی آمستردام می‌توان به دکوراسیونش اشاره کرد. همه جا در موزه‌ی شکنجه‌ی آمستردام تاریک است و تنها کورسوی نوری از چراغ‌های قرمز رنگ به محیط می‌تابد؛ همین موضوع همه‌چیز را مخوفتر می‌کند.


موزه شکنجه

 


صندلی یهودا

 


موزه شکنجه

 


در کنار هریک از ابزارهای شکنجه در این موزه تصویری از چگونگی استفاده از آن وسیله نصب شده است. همچنین توضیحاتی به چند زبان نیز درج شده تا بازدیدکننده‌ها کاملا با روش استفاده از این وسایل شکنجه آشنا شوند. از همه جالبتر این که محدودیتی در لمس وسایل شکنجه وجود ندارد و همه می توانند به راحتی به ابزارها دست بزنند.


قفس انسان
 

زندانی شدن در این قفس مساوی بود با مرگ دردناک


صندلی شکنجه

 


نمای نزدیکی از صندلی شکنجه

 


موزه شکنجه

 


موزه شکنجه
 

تصویر نقاشی شده از مراحل شکنجه یک مرد


موزه شکنجه
 

اینها وسایل پزشکی زمان باستان نیستند بلکه ابزارهای شکنجه اند


خرد کننده سر

 

 
خرد کننده سر

یکی از وحشتناک ترین ابزارها؛ تماشای آن حتی در فیلم های ترسناک نیز سخت است چه برسد در واقعیت
 

 
موزه شکنجه

 این ابزار برای تنبیه و شکنجه خواننده هایی استفاه می شد که اجرای خوبی نداشتند!

 


موزه شکنجه
 

این وسیله بیشتر شبیه تله خرس است تا ابزاری برای شکنجه انسان
 


قفس انسان

هیچ کس دلش نمی خواهد در چنین قفسی زندانی شود!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶هزار صندلی سینما برای عدالت فرهنگی

به ندریج دایره توزیع این امکانات، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها را دربر گرفت اما همچنان شهرستان‌های کوچک و مناطق روستایی از این امکانات بهره‌مند نبودند.این عدم بهره‌مندی درطول دهه‌های طولانی چنان تشدید شده بود که در بسیاری از شهرهای ایران حتی یک سالن سینما برای تماشای فیلم وجود نداشت. طبق استاندارد جهانی، به ازای هر۱۰۰هزار نفر، باید یک سالن سینما وجود داشته‌ باشد و به گفته محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، تعداد سالن‌های سینما در کشور تا سال ۱۴۰۰، ۵۷۰ سالن بوده که با توجه به جمعیت ۸۴میلیون نفری کشور در سال یادشده، به ازای هر۱۰۰هزار نفر کمتر از۰.۷سالن سینما در کشور وجود داشته است. طبق پژوهش‌های انجام‌شده، هم‌اکنون بیش از ۲۰۰شهر در کشور با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر فاقد سینماست و از سالن سینما بی‌بهره‌اند و برخی مراکز استان‌ها نیز تنها یک تا سه سالن سینما دارند. به همین دلیل، توسعه زیرساخت سینما و سالن‌های نمایشی جزو اولویت‌های سازمان سینمایی و وزارت ارشاد است.برهمین اساس، در دو سال گذشته ۲۳۴سالن افتتاح شده که تا پایان سال به ۳۰۰ سالن می‌رسد. افتتاح نیمی از سالن‌های وعده ‌داده‌‌شده در کمتر از دو سال، نشانه این است که می‌توانیم به مدیریت‌ فعلی سینما در زمینه ساخت و تجهیز سینماها امیدوار باشیم. این در حالی است که قرار است تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینما در کشور به ۱۰۰۰سالن برسد. براین اساس،شتاب‌دهی به روند توسعه زیرساخت و سینماسازی از جمله اولویت‌های این دولت بوده است؛ به‌طوری‌ که تعداد سالن‌های سینما از۵۷۰ سالن درسال۱۴۰۰ تا امروز به بیش از ۷۹۰ سالن رسیده است. این در حالی است که قرار است علاوه بر ساخت سالن‌های جدید،حدود ۱۰۰سالن قدیمی موجود درکشور هم در فرآیندی که مؤسسات تأمین‌کننده تجهیزات مانند سینماشهر آن را به عهده گرفته‌اند، از نظر امکانات صوتی و تصویری تجهیز ‌شود. امسال در ادامه سینماسازی و سفرهای استانی که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی درپیش گرفت،حداقل ۱۲سالن سینما که ظرفیت بیشتر آنها بیش از ۵۰۰ نفر است،درکل کشور از جمله شهرهای مختلفی نظیر اراک، یزد، آذربایجان‌غربی و شرقی، شیراز، یاسوج، لرستان، کرمان وتهران افتتاح شدامامروری کنیم برسینماها وپردیس‌هایی که درسال‌های اخیربه شبکه سینماهای کشور پیوسته‌است. 

پردیس سینمایی پروین اعتصامی اراک
پردیس سینمایی و مرکز همایش‌های «پروین اعتصامی» در مجتمع فرهنگی ــ تفریحی امیرکبیر در نزدیکی بوستان اصلی شهر اراک واقع شده که در مجموع سه سالن با ظرفیت ۵۷۴ صندلی دارد که یک سالن ۵۰۲نفره و دو سالن ۴۸ و ۲۴نفره است. 
 
سینما خلیج‌فارس یزد
«سینما خلیج‌فارس» شهر یزد که تحت مدیریت حوزه هنری است، با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع در طبقه سوم مجتمع خلیج‌فارس در بلوار آزادگان با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز با ظرفیت ۱۸۰ نفر و یک سالن VIP ۲۵ نفره در مجموع ۴۷۵ صندلی افتتاح شد. سالن‌های شماره یک تا چهار این مجموعه هر کدام به ترتیب ۱۸۸، ۹۴، ۱۰۶ و ۸۷ صندلی دارد. 
 
«سینما سیمرغ» بوکان 
مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ بوکان از توابع استان آذربایجان‌غربی در دو طبقه و به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در خیابان ساحلی این شهر احداث شده و بخش‌های مختلفی مانند سالن، گالری، کارگاه‌های آموزشی و بخش اداری دارد. آذربایجان‌غربی، ۲۲ سالن نمایش فیلم در شهرستان‌های مختلف دارد که سه سالن آن فعال و ۱۹ سالن غیر‌فعال بود و این سینما در بوکان، چهارمین سالن فعال شده در استان است که ۵۰۰ صندلی و پنج سالن آن فعال شده است. 
 
«پردیس سینمایی رکان» در زرقان 
رکان نام قدیم شهرستان زرقان از توابع شیراز است که به عنوان نام پردیس سینمایی این شهرستان انتخاب شد. این پردیس سینمایی مجهز به سالن‌های سینمایی ۱۵۲ ‌ و ۵۲ نفره است و در مجموع پذیرای ۲۰۴ نفر از علاقه‌مندان به سینما است و سالن سوم آن تا سقف ۲۰ نفر ظرفیت تکمیل شد. 
 
دو سینما در کهگیلویه و بویر احمد
سینما «امید» با مساحتی بیش از ۳۵۴۲ متر مربع با ۱۸۵ صندلی و هزینه بیش از ۵۰ میلیارد تومان افتتاح و هم اکنون این سینما با تجهیزات لازم به مبلغ سه میلیارد تومان راه‌اندازی شد. سینما «سیمرغ» سی‌سخت شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ۲۷۰ صندلی افتتاح شد. 
 
سینما فرهنگ چارایماق در آذربایجان شرقی
سینما فرهنگ واقع در شهرستان چارایماق از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی با سالنی دو‌منظوره و ظرفیت ۱۷۰ صندلی مجهز به سیستم پخش دیجیتال در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.
 
سینما «کیو» خرم‌آباد 
این سینمای تک‌سالنه با ظرفیت ۳۸۰ نفر و سیستم به روز صوتی و تصویری اعم از ویدئو پروژکتور لیزری، بلندگو، سرور را مؤسسه سینما شهر درخرم آباد تجهیزکرده است. سینما کیو همزمان با شروع جشنواره فجر و با نمایش این فیلم‌ها افتتاح شده است. 
 
دو سینما در استان کرمان
سینما «اطلس» در شهر بم کرمان افتتاح شد. این سینما دو سالن بزرگ و یک سالن کوچک VIP دارد. در حال حاضر یکی از سالن‌های بزرگ این سینما با ظرفیت ۲۰۸ نفر و زیربنای ۵۰۰ مترمربع آغاز به کار کرده است. همچنین سینما فرهنگ جیرفت با ظرفیت سالن ۲۲۰ نفر در مجتمع فرهنگی «شهید مداحی‌پور» واقع شده است. در این سینما امکانات به‌روزی از‌جمله پرده نمایش بزرگ، سیستم صدا، ویدئو پروژکتور و... نصب شده است. 
 
۵ پردیس جدید در تهران
پردیس سینمایی رزمال با ۲۰۰هزار متر‌مربع زیربنا در منطقه ۲۲تهران با هفت سالن مدرن و مجهز به سیستم‌های پخش روز دنیا با ظرفیت ۸۵۰‌ صندلی در طبقه پنجم تجاری مجتمع «رزمال» واقع در انتهای اتوبان همت افتتاح شد. این هفت سالن مدرن شامل یک سالن ۲۸۴ نفره، سه سالن ۱۱۳نفره، یک سالن ۱۰۰نفره، یک سالن vip، یک سالن ۶۶ نفره و یک سالن کنسرت ۱۷۰۰ نفره می‌شود.  همچنین پردیس مدرن سینمایی مرداس در منطقه ۱۲ با چهار سالن نمایش و یک سالن تئاتر با ظرفیت ۵۳۰ صندلی در محل سینما سعدی سابق در مهرماه سال‌جاری در خیابان جمهوری افتتاح شد.پردیس سینمایی کوثر که متعلق به شهرداری تهران است، با سه سالن در منطقه ۹ و محدوده خیابان دامپزشکی قرار دارد و دارای یک سالن ۱۲۰نفره و دو سالن ۸۰ نفره است که در مجموع ۲۸۰ نفر ظرفیت دارد.پردیس «زیما مال» نیز با چهار سالن با ظرفیت‌های ۱۱۴، ۷۱، ۹۲ و ۶۱ نفره و در‌مجموع با ظرفیت ۳۳۸صندلی طی ۱۰ سال ساخته شده که بهمن ماه امسال در فلکه ‌اول صادقیه افتتاح شد. 
 
۵ سالن جدید پردیس سینمایی آزادی
تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چندمنظوره که شامل ساخت سالن‌های سینمایی جدید، سالن سینمایی کودک، شهربازی کودکان و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است را مؤسسه بهمن سبز از ابتدای دی‌ماه امسال آغاز کرده و برای بهره‌برداری در عید نوروز ۱۴۰۳ آماده شده است. در این طرح پنج سالن سینمایی با ظرفیت بیش از ۳۲۰ صندلی به مجموعه سینمایی آزادی اضافه شده است.
 
چه سینماهایی در کشور تجهیز شد؟
علاوه بر افتتاح سینما، بعضی سینماها در قالب به‌روز شدن وسایل صوت و تصویر، ویدئوپروژکتور و پرده نمایش تجهیز شد و برخی سالن‌های آمفی‌تئاتر بدون استفاده نیز با همیاری مؤسسه سینما‌شهرتجهیز شد.درسال‌جاری سینمای شهرهای میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان پس از تجهیز و به‌روزرسانی، بازگشایی شد.همچنین سالن‌های سینما «فرهنگ» شهر میناب با ظرفیت ۱۴۹ نفر، «خلیج‌فارس» شهر حاجی‌آباد نیز با ظرفیت ۳۰۰نفر،«فردوسی» تنها سینمای شهر قروه کردستان با ظرفیت۱۸۷ نفر، سینما «اندیشه» شهرگرمه استان خراسان‌شمالی باظرفیت ۱۶۳نفر وسالن سینما و آمفی‌تئاتر «سلیمان ساووجی» ساوه با ظرفیت ۴۰۰نفر با به‌روز شدن تجهیزاتی مانند صوت و تصویر، ویدئوپروژکتور لیزری و پرده نمایش در این مدت فعالیت خود را از سر گرفت. 
 
شهرهای فاقد سینما چگونه سینمادار شد
در سال ۱۴۰۲ بعضی سالن‌های آمفی‌تئاتر ادارات ارشاد استان‌ها که کاربری سینما نداشت، با اقدامات مؤسسه سینما‌شهر و حمایت وزارت ارشاد به سالن نمایش فیلم تبدیل شد. براساس اخبار رسمی منتشر شده، سینماهای ۷۸ شهر کشور در سال ۱۴۰۲ با مؤسسه سینماشهر به مبلغ بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال تفاهمنامه همکاری امضا کردند. ما در اینجا نام سالن‌هایی را می‌آوریم که کار نصب تجهیزات ۱۷ شهر در آنها به پایان رسیده است.

دیگر خبرها

  • جنبش مقابله با مصرف‌گرایی در شهرها با ایجاد کافه‌های تعمیر
  • ایمپلنت‌های کاشتنی حلزون گوش انسان طراحی شد
  • اعتراض نهادهای حقوق بشری به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • مبلمان اداری و مزایای خرید آن
  • (ویدئو) حرف‌های ترسناک پلیس کانادا: سوییچ خودروهایتان را جلوی در بگذارید تا کشته نشوید!
  • ۶هزار صندلی سینما برای عدالت فرهنگی
  • ادعای ترسناک ایلان ماسک در مورد هوش‌مصنوعی: از انسان باهوش‌تر می‌شود!
  • شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط روسیه
  • اگر کسی روزه می‌گرفت شکنجه می‌شد!
  • ادعای ترسناک ایلان ماسک در مورد هوش‌مصنوعی