Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از خبرگزاری مهر، نورعلی غلامحسین سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های‌ عمومی استان سمنان شب گذشته، 2 مهر در همایش رزمندگان دوران دفاع مقدس که به میزبانی کتابخانه عمومی آیت‌الله کبیر شهمیرزاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای همگان مسجل است اما نکته حائز اهمیت آن است که مردم ما ارزش‌های اخلاقی بسیار مهمی را در هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشتند و ما مسئولان باید تلاش کنیم که فرهنگ شفاهی دوران مقدس به صورت مکتوب و مستند به نسل‌های آینده منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نشر و کتاب در راستای تثبیت فرهنگ شفاهی و مکتوب دفاع مقدس، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطف و جریان کم نظیر در تاریخ کشورمان و دنیا است چرا که این حماسه یک جنگ معمولی نبود بلکه فرهنگ‌هایی در آن شکل گرفت که در تاریخ جنگ‌های کشوری‌های دیگر بی نظیر و قابل توجه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه دشمن در آن دوران جنگ نتوانست یک سانتی متر از کشور ایران را جدا کند و این در تاریخ جنگ‌های ایران بی سابقه و همچنین نشانه پایمردی رزمندگان و مردم بود یاداور شد:  دستگاه های اجرایی برای تدوین مکتوب و مستند خاطرات شهیدان، باید تلاش کنند تا  بتوانیم نسل جوان را با دلاوری‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس آشنا سازیم.

گفتنی است در این مراسم کتاب دسته یک شامل روایاتی از محاصره جاده فاو-امالقصر رونمایی و از نویسنده آن تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگ شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • مستند تاریخ شفاهی هوافضا (موشکی)