Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:56:52 GMT

زعفران در 4 هکتار از اراضي ميانه کشت شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۳۲۳۹

زعفران در 4 هکتار از اراضي ميانه کشت شد

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي ميانه گفت: زعفران در سطح 4 هکتار از اراضي کشاورزي اين شهرستان کشت شد.

جلال رحيم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کشت اين محصول در راستاي اجرايي شدن برنامه هاي اقتصاد مقاومتي، اصلاح الگوي کشت و جايگزيني محصولات کم توقع از لحاظ نياز آبي در دستور کار کارشناسان اين مديريت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: کارشناسان اين شهرستان از ماه هاي پيش با برگزاري کلاس ها و کارگاه هاي آموزشي ترويج کشت زعفران را از 4سال پيش در اين شهرستان آغاز کرده اند.
مدير جهاد کشاورزي ميانه يادآوري کرد: با توجه به اقليم اين شهرستان، حاصلخيزي خاک و عملکرد بسيار خوب در 4 سال گذشته پيش بيني مي شود در سال نخست کمتر از 4کيلوگرم در هر هکتار از مزارع زعفران برداشت شود.
رحيم زاده با بيان اينکه کشت زعفران در آينده به يکي از کشت هاي اصلي ميانه تبديل مي شود، ادامه داد: پياز زعفران بيش از هفت سال محصول مي دهد و عمده عملکرد اقتصادي آن از سال چهارم به بعد است.
وي گفت: کشت پياز زعفران از 15تير آغاز و تا 5 مهر ادامه مي يابد و برداشت نيز 40 روز پس از پايان کشت در اوايل آبان است.
رحيم زاده افزود: رقم‌ پياز مغزدار کشت شده در ميانه مقاومت بيشتري در مقابل تنش‌ها، آفات و بيماري‌ها دارد و زعفران توليدي از آن داراي عطر و طعم عالي و با کيفيت است.
وي گفت: با توجه به آغاز زمان کشت زعفران در ميانه کشاورزان براي اخذ تسهيلات مورد نياز به واحد باغباني مديريت جهاد کشاورزي ميانه مراجعه کنند.
رحيم زاده افزود: حداکثر نياز آبي اين محصول سه بار در سال بوده و کشت اين محصول در هر هکتار براي حدود 30 نفر اشتغالزايي دائم و فصلي ايجاد مي شود.
وي گفت: براي هر هکتار زمين حدود 5/3 تن پياز لازم است که بهتر است از اقليم هاي مشابه تهيه شود.
7231/8023/6183
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود