Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@02:21:56 GMT

عکس و نام تیم تروریستی اهواز

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۳۴۱۷

5 عامل حمله تروریستی اهواز که همگی به درک واصل شدند

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی هفته دفاع مقدس حمله تروریستی اهواز اهواز تیراندازی در اهواز حمله تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد حاکمان افغانستان را به پشتیبانی از طالبان پاکستان متهم کرد

پاکستان مدعی شد: برخی از عناصر در درون حکومت موقت افغانستان از طالبان پاکستانی به عنوان نیروی نیابتی علیه اسلام‌آباد استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، این کشور صبح امروز عملیات ضد تروریستی را در مناطق مرزی داخل افغانستان انجام داد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: هدف عملیات امروز تروریست‌های وابسته به گروه "حافظ گل بهادر" بود که همراه با تحریک طالبان پاکستان مسئول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان است که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی و مقامات انتظامی شد. آخرین حمله در ۱۶ مارس امسال در یک پست امنیتی در منطقه "میرعلی" واقع در وزیرستان شمالی رخ داد و جان هفت نظامی پاکستانی را گرفت.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: پاکستان طی دو سال گذشته بارها نگرانی‌های جدی خود را در مورد حضور گروههای تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان به دولت موقت این کشور منتقل کرده است. این تروریست ها تهدیدی جدی برای امنیت پاکستان هستند و به طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در داخل خاک پاکستان استفاده می کنند.

پاکستان برای حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام زیادی قائل است و همواره گفت‌وگو و همکاری را برای مقابله با تهدید تروریستی در اولویت قرار داده است. اسلام‌آباد بارها از کابل خواسته تا اقدامات ملموس و مؤثری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان به‌ عنوان بستری برای تروریسم علیه پاکستان استفاده نمی‌شود. پاکستان همچنین از طالبان افغانستان خواسته‌ است که پناهگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستان را نابود و سرکردگان آن را به اسلام‌آباد تحویل دهد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که این کشور برای مردم افغانستان احترام زیادی قائل است. با این حال، برخی از عناصر در میان صاحبان قدرت در هیات حاکمه افغانستان فعالانه از گروه تحریک طالبان پاکستان حمایت می کنند و از آنها به عنوان نیروی نیابتی علیه پاکستان استفاده می کنند. چنین رویکردی در برابر کشور برادری که در کنار مردم افغانستان ایستاده، نمایانگر سهل انگاری است.

پاکستان از حاکمان افغانستان مطالبه کرد که در سیاست جانبداری از تروریست‌هایی که خون پاکستانی‌های بی‌گناه را می‌ریزند تجدیدنظر کنند و برای ایستادن در کنار مردم پاکستان رویکرد و انتخاب روشن داشته باشند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد اعلام کرد: گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه هستند. اسلام‌آباد کاملاً متوجه چالشی که مقامات افغانستان در مبارزه با تهدید ناشی از تحریک طالبان پاکستان با آن روبرو هستند، است بنابراین، پاکستان به کار برای یافتن راه حل های مشترک برای مقابله با تروریسم و جلوگیری از هر گونه سازمان تروریستی از خرابکاری در روابط دوجانبه با افغانستان ادامه خواهد داد.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

ذبیح الله مجاهد اقدام پاکستان را «بی پروا و منجر به نقض حاکمیت ملی افغانستان» توصیف کرد و هشدار داد: چنین حوادثی می‌تواند عواقب بسیار بدی در پی داشته باشد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • اسلام‌آباد حاکمان افغانستان را به پشتیبانی از طالبان پاکستان متهم کرد
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • هلاکت فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب»
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • ۷ نظامی در حمله تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • بازداشت ۵ تروریست تکفیری در تونس