Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: تمام بدهی های بیمه سلامت به مراکز درمانی طرف قرارداد با این بیمه در استان آنچه مربوط به سال 97 است پرداخت شده و آنچه به عنوان پرداخت نشده باقیمانده،اسناد در حال رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، صابر فرخی، سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در شیراز افزود: بدهی مربوط به سال 96 باقیمانده که با توجه به روند پرداخت بدهی ها، پیش بینی می کنیم که تا پایان امسال علاوه بر پرداخت این بدهی، تمام وجوه مربوط به سال 97 را نیز پرداخت کرده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدام برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی استان فارس در لغو یک طرفه قرارداد خود با بیمه سلامت ادامه داد: اینکه مدیران این مراکز زمان دریافت مطالبات خود از بیمه سلامت را چیزی غیر از آنچه هست مطرح می کنند اقدام اخلاقی و درستی نیست که این کار یا به بی اطلاعی آنها از سیستم مالی مجموعه تحت مدیریتشان است و یا این آمار اشتباه را با علم و آگاهی مطرح می کنند.
او اظهار کرد: در چنین شرایطی که کشور با برخی مشکلات اقتصادی مواجه است، لغو یک طرفه قرارداد اقدام پسندیده ای نبود و جز سرگردان کردن مردم و لطمه به آنها نتیجه دیگری نخواهد داشت و انتظار داشتیم مدیران این مجموعه ها در مواجهه با این مساله صبر بیشتری پیشه می کردند.
فرخی اظهار داشت: بیمه سلامت به رغم لغو یک طرفه قرارداد از سوی این مراکز همچنان به تعهدات خود پایبند است و حتی بدهی های خود را نیز پرداخت کرده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان فارس افزود: برای رفع مشکلات مردم در این زمینه، با راه اندازی میز خدمت در بیمه سلامت پرونده های مربوط به پرداخت های بیمه شدگان به مراکز درمانی خصوصی را به سرعت رسیدگی می کنیم.
وی اضافه کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت که به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کرده اند اسناد پرداخت های خود را ارائه دهند تا پس از بررسی نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
او گفت: 72 درصد مراودات بیمه سلامت با مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی است و مابقی با مراکز بخش خصوصی و خیریه است.
فرخی ادامه داد: هم اینک سه هزار و 550 مرکز درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که مطالبات آنها به شکل 70 درصد در زمان دریافت اسناد و 30 درصد باقیمانده پس از بررسی اسناد که حدود 45 روز طول می کشد پرداخت می شود.
وی گفت: در استان فارس بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه شدگان صندوق اول یعنی عشایر، روستاییان و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر، 630 هزار نفر بیمه شدگان صندوق دوم یا بیمه همگانی، 300 هزار نفر بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت (خدمات درمانی) و حدود 100 هزار نفر نیز بیمه شدگان صندوق سایر اقشار (از جمله طلاب، دانشجویان و اتباع بیگانه) هستند.
او افزود: 90 درصد بیمه شدگان ما در استان به شکل رایگان بیمه هستند و هیچ وجهی به عنوان حق بیمه پرداخت نمی کنند و حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.
هفته گذشته برخی مدیران بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی اعلام کردند که به علت عدم پرداخت مطالباتشان از سوی بیمه سلامت از پذیرش بیماران با دفترچه این بیمه معذور هستند.
6122 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت استان فارس بيمارستان خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی