Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - روسیه در راستای کمک به سوریه برای مقابله با تجاوزهای خارجی نخستین محموله جنگ افزارهای الکترونیکی ویژه مبارزه رادیو الکترونی (دفع امواج رادیویی) را به سوریه آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایزوستیا روز سه شنبه نوشت: وزارت دفاع روسیه شروع به تقویت ساختار مبارزه با امواج رادیویی درسوریه کرده و نخستین تجهیزات دفع امواج موسوم به (ر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای.ب) روز گذشته با یک فروند هواپیمای «ایل-76» به پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه منتقل شد.
روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که تسلیحات پدافند هوایی اس-300 به سوریه تحویل خواهد شد.
روزنامه روسی با استناد به سخنان کارشناسان نوشت: تقویت واحدهای پدافند هوایی و مبارزه رادیوالکترونی سوریه به دفاع از نیروهای روسیه در این کشور کمک خواهد کرد.
در مقاله ایزوستیا به نقل از چند منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفته شده است: تقویت گروه مبارزه رادیوالکترونی روسیه در سوریه آغاز شده است.
نخستین محموله جنگ افزارهای رادیوالکترونی به پایگاه حمیمم منتقل شده و این سیستم ها از عهده وظایف محوله بدون پرسنل نظامی برمی آیند.
سرهنگ یوری گوبسکوف رئیس مرکز نظامی آموزش مبارزه با دفع امواج رادیوالکترونی گفت: سیستم های مبارزه رادیوالکترونی روسی در سوریه به اخلال در سیستم های ناوبری و مخابراتی و هدایت هواپیماهایی که به سوریه حمله می کنند خواهند پرداخت.
جنگ افزارهای الکترونیکی روسی همچنین سیستم های ناوبری ماهواره ای را مختل می کنند.
روزنامه روسی نوشت: گروه مبارزه رادیوالکترونیکی علاوه بر سوریه، اهدافی که بر فراز دریای مدیترانه پرواز می کنند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته دمیتری کورنیف سردبیر نشریه اینترنتی میلیتاری راسیا، به احتمال زیاد روسیه سیستم های دفع امواج«کراسوخا-4» و«ار-330ک» به سوریه منتقل می کند. اما این احتمال وجود دارد که سیستم مبارزه رادیوالکترونی پیشرفته «دیونوموریه» نیز به سوریه منتقل شود.
روزنامه روسی نوشت: جنگ افزارهای الکترونیکی روسی می تواند گنبد رادیوالکترونی نفوذ ناپذیر بر فراز سواحل سوریه در دریای مدیترانه تا شعاع چندصد کیلومتر بوجود اورد.
جنگ افزار الکترونیکی «کراسوخا-4» برای مبارزه با هواپیماها و پهپادها بکار گرفته می شود و جنگ افزار «ار-330ک» نیز در اخلال در ناوبری هوایی با استفاده از سیستم های ماهواره ای موثر است.
روزنامه روسی نوشت: سیستم های دیونوموریه هم سیستم همه کاره است می تواند در تجهیزات ناوبری هواپیماها و کشتی ها و سیستم های مخابراتی و حتی ناوبری ماهواره ای اخلال ایجاد کند.
در مقاله یاداوری شده است:سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روزگذشته اعلام کرد که روسیه به ایجاد اخلال در سیستم های ارتباطی هواپیماهای نظامی که به حمله به خاک سوریه می پردازند اقدام خواهد کرد.
به گفته شایگو، سیستم های اس-300 که در رابطه با حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه به دستور رئیس جمهوری روسیه در طول دو هفته آینده به سوریه منتقل خواهد شد بطور قابل توجهی توانمندی واحدهای پدافند هوایی سوریه را تقویت خواهد کرد.
رسانه روسی به نقل از منابع نزدیک به وزارت دفاع روسیه نوشت: به سوریه سیستم پدافند هوایی اس-300 پ.ام.او2 موسوم به فاواریت تحویل می شود و این سلاح از انبار ارتش روسیه تحویل خواهد شد.
ژنرال آلکساندر گورکوف فرمانده سابق نیروی موشکی روسیه به روزنامه روسی گفت: به احتمال زیاد واحدهای پدافند هوایی اس-300 در مناطق ساحلی سوریه مستقر خواهد شد که توانمندی واحدهای پدافند هوایی سوریه را افزایش خواهد داد.
ولادیسلاو شورگین کارشناس نظامی روس نیز به ایزوستیا گفت که روسیه با تحویل جنگ افزارهای الکترونیکی و تسلیحات اس-300 به سوریه در وهله اول به محافظت از نیروهای خود در این کشور فکر می کند.
شورگین خاطرنشان کرد:نیروهای روسی نه فقط در پایگاه حمیمم بلکه در برخی مناطق دیگر سوریه فعالیت می کنند و سیستم های پدافند هوایی روسیه نمی توانند همه جا از آنها محافظت کنند.
روزنامه روسی درپایان نوشت: اسراییل برضد مشارکت با روسیه اقدام می کند و وزارت دفاع روسیه اطلاعات جدیدی از حادثه ایل-20 را منتشر کرد.
هواپیمای تجسسی ایل-20 روسیه روز سه شنبه هفته گذشته در بازگشت به پایگاه حمیمم بر اثر اقدامات تحریک آمیز هواپیماهای اسراییلی در دریای مدیترانه هدف حمله سوریه قرار گرفت و 15 سرنشین آن کشته شدند.
اروپام*391* 1346 *1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه امواج راديويي سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ساختار پدافند هوایی رژیم صهیونیستی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | ساختار پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • ایران چگونه گنبد آهنین را درهم کوبید؟
  • چگونه می‌توان گنبد آهنین و دیگر پدافندهای هوایی را درهم کوبید؟
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا
  • فایننشال‌تایمز: اروپا، اوکراین را ناامید کرده است
  • اختلال بازار جهانی سوخت از حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسی
  • پهپاد اوکراینی در منطقه «بلگورود» روسیه منهدم شد