Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- صبح امروز و در هشتادونهمين جلسه علني شوراي شهر تهران، پس از تقديم برنامه پنج‌ساله سوم شهرداري تهران توسط افشاني، اعضاي شورا نظرات خود درباره کليت اين برنامه را بيان کردند که رئيس شورا با شوخي خواستار تمجيد از اين برنامه شد و نايب رئيس نيز زمان اين تذکرات را هنگام بررسي برنامه دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، پس از ارائه کليات برنامه سوم شهرداري تهران توسط شهردار، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني به بيان نظرات خود درباره اين برنامه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا، حسن رسولي با تقدير از جامعيت اين برنامه گفت: «تشکر مي‌کنم از مهندس افشاني که با جامع‌نگري، برنامه سوم را تدوين کردند و آن را در زمان مناسب تقديم کردند.»
رسولي در ادامه به انتقاد از برخي کليات اين برنامه پرداخت و گفت: «من به عنوان عضوي از جامعه مددکاران اجتماعي کشور، شما و همکاران را از برخورد مهندسي با آسيب‌هاي اجتماعي برحذر مي‌دارم.»
رسولي در ادامه با اشاره به اينکه متکديان، آسيب‌ديده‌هاي اجتماعي هستند از ضرورت برخورد اجتماعي و آسيب‌شناسانه با اين افراد سخن گفت.
اين عضو شوراي شهر تهران همچنين از لزوم توجه به کاهش نيروي انساني در شهرداري سخن گفت و عنوان کرد: «شهرداري تهران کمتر از 33 هزار جايگاه شغلي دارد يعني از حيث نيروي انساني ما بيش از 100درصد دچار مازاد نيروي انساني هستيم که بايد به اين موضوع توجه شود. شهرداري بايد 3درصد جذب از دانشگاه‌هاي معتبر داشته باشد و سالانه تعدادي از نيروهاي مازاد را کاهش دهد.»
رسولي درباره بحث اقتصاد مديريت حوزه شهري نيز گفت: «ما در شهرداري 60 هزار ميليارد تومان بدهکاري داريم و سالانه 10 هزار ميليارد تومان به بدهي‌ها اضافه مي‌شود. شهرداري بايد با نگاهي تقليل‌گرايانه چابک سازي را لحاظ کند. ما در ابتدايي‌ترين ماموريت‌هاي خود مانده‌ايم  و راهي جز توجه به اولويت‌ها نداريم.»
در ادامه اين جلسه، ابراهيم اميني، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران خطاب به اعضا گفت: «برنامه 5ساله سوم امروز تقديم شد و بايد در دستور کار قرار بگيرد و پس از آن موافق و مخالف نظر خود را بيان کند. به عنوان مثال، وقتي رئيس جمهوري برنامه سالانه را به مجلس تقديم مي‌کند، نمايندگان در آن جلسه درباره محتواي آن تذکر نمي‌دهند و در زمان بررسي اين برنامه، موافقان و مخالفان سخن خواهند گفت.»
پس از سخنان اميني، نوبت به تذکر محمد سالاري رسيد که او هم با اشاره به برنامه پنج‌ساله سوم گفت: «امروز که شهرداري با انبوهي از مشکلات روبه‌رو است نگاه روبه‌جلو شهردار قابل احترام است و من از اين نوع نگاه و دقت در تنظيم برنامه تشکر مي‌کنم.»

شهردار زياد از ضمير اول شخص استفاده مي‌کند
ناهيد خداکرمي نيز  پس از شنيدن چکيده برنامه سوم توسعه از زبان شهردار تهران که در جلسه علني شوراي شهر خوانده شد گفت: «با توجه به اينکه برنامه را به صورت کامل نخوانده‌ايم نمي‌توان درباره‌اش نظر کلي داد.اما قرائت اين برنامه کمي من را نگران کرد؛ دليل نگراني من اين است که در گزارش آقاي افشاني با همه جامعيت ضمير اول شخص مفرد «من» خيلي استفاده شد و اين نگراني را ايجاد کرد، نکند قرار است برنامه‌هاي ما دستوري و مهندسي شده باشد بدون آنکه مشارکت از پايين به بالا که لزوم اصلي مشارکت است در نظر گرفته باشد.»
خداکرمي ادامه داد: «بايد توجه داشت اين برنامه مسير 5 ساله مديريت شهري را مشخص مي‌کند و نکات مثبتي هم دارد که نشان‌دهنده رويکرد نوآورانه بر مبناي پتانسيل‌هاي بالقوه تهران است. اميدواريم هر يک از مواردي که توسط شهردار تهران بيان شد، برمبناي مستندات و تجربيات کارشناسان و سنجه‌هاي به کار برده براي سنجش نتايج برنامه دوم باشد.»
اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر لزوم توجه به مديريت يکپارچه شهري، عنوان کرد: «مساله و سوال دوم من از شهردار تهران اين است که تصوير و سيماي ارائه شده در برنامه نشان ميداد که همه کارها را ما بايد انجام دهيم. آيا اين برنامه براي مديريت يکپارچه شهري تمهيدي انديشيده است؟»

5سال ديگر به کجا خواهيم رسيد؟
سخنان زهرا نژادبهرام به آينده شهر تهران و موقعيت اين شهر در 5 سال آينده اشاره داشت و اين عضو شوراي شهر گفت: «من چند سوال دارم. ما بعد از 5 سال قرار است به کجا برسيم؟ تهران اميد، تهران امن و.. چون اين اولويت نحوه کار و آينده را به ما نشان مي‌دهد.» نژادبهرام در ادامه با مطرح کردن اين پرسش که برنامه تنظيم‌شده هدف‌محور است يا ماموريت‌محور، ادامه داد: «آيا براي اين برنامه منابع تعريف شده است يا نه و براي رسيدن به موارد مطرح‌شده، راه‌هاي تامين منابع هم لحاظ شده است؟»
پس از سخنان تعدادي از اعضاي شورا درباره کليت برنامه سوم 5ساله توسعه شهر تهران، محسن هاشمي با خنده از اعضا خواست که «فعلا از برنامه تعريف کنيد و به شهردار روحيه دهيد چون ما هنوز اين برنامه را نخوانده ايم و نمي‌دانيم جزئيات آن چيست.»
در ادامه الهام فخاري با بيان اينکه قصد تشکر از شهردار را دارد، توضيح داد: «من هم از زحمات شهردار تشکر مي‌کنم و از معاونت برنامه‌ريزي و ديگر معاونت‌هاي تاثيرگذار در تنظيم اين برنامه تشکر مي‌کنم.» فخاري ادامه داد: «ما بايد به وضعيت برنامه دوم توجه جدي داشته باشيم و اين برنامه و نحوه اجراي آن را مدنظر قرار دهيم. اميدوارم که نقد برنامه، به قوت آن کمک کند.»
توضيحات بعدي، به عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي اختصاص داشت و احمد مسجدجامعي درباره نقاط قوت سخنان شهردار تهران گفت: من ار برخي ادبيات مهندس افشاني لذت بردم؛ مي‌گويند اينجا تهران پايتخت ايران است و بايد به اين موضوع توجه کرد، اين ادبيات و نگاه به تهران خيلي خوب است.» مسجدجامعي ادامه داد: «اگر بپذيريم که وظيفه برنامه‌ريزي وصل‌کردن گذشته به حال و آينده است بايد نسبت اين برنامه با برنامه اول و دوم را مشخص کنيم و گزارش ميزان اجرايي‌شدن برنامه دوم را داشته باشيم.» عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با تاکيد بر ضرورت توجه به هويت شهري عنوان کرد: «نکته‌اي ديگر در اين برنامه، بسط‌ دادن هويت است. برخي از اين ساختمان‌هاي بلند، انگشت در چشم انسان مي‌کند و نشانگر وضعيت شهر است. محيط و فضاي شهري ما تحت سيطره بانک‌ها و برندها است که البته اين برنامه به هويت شهري توجه دارد که خوب است.» مسجدجامعي رويکرد توجه به قوميت‌ها و اينکه تهران به عنوان پايتخت بايد نمادي از ايران باشد، را يکي ديگر از نقاط قوت اين برنامه دانست.
پس از سخنان مسجدجامعي و با توجه به پايان وقت قانوني جلسه علني شورا، تمديد جلسه مطرح شد که با راي مخالف اعضا روبه‌رو شد و رئيس شورا در سخنان پاياني بار ديگر از ارائه بذنامه در زمان قانوني تشکر کرد و گفت: «بنده شاهد بودم که شهردار تهران به جد نشستند و با حوصله و جديت اين برنامه را ارائه و نظرات را شنيدند. اميدوارم همچنان شاهد حضور افشاني در شهرداري باشيم و اين برنامه اجرايي شود.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شوخي هاشمي آئين نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه شهرداری به مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد تا هیچ کس آسیب نبیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین درباره لایحه شهرداری مبنی بر مجوز ساخت در اراضی قولنامه‌ای با کاربری‌های عمومی در اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: اگر شعارمان بر مبنای عدالت در توسعه خدمات شهری است باید کاربری‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز را در تمام نقاط شهری با اولویت نواحی کمتر برخوردار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد انسان‌محوری و عدالت خدمات‌شهری دو نکته مهمی است که در بودجه امسال بر آن تأکید داشتیم و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: می‌توانیم امتیازاتی برای زمین‌هایی که کاربری عمومی دارند در نظر بگیریم و با مالکان آن‌ها توافقاتی را داشته باشیم تا مالکان به حق خود برسند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با آزاد شدن بعضی زمین‌ها سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در این منطقه تأمین و حفظ شود، با این رویکرد می‌توان نسبت به تأمین منابع زمین با کاربری‌های عمومی مورد نیاز در مناطق مشابه از جمله شهرک مهدیه و نواحی منفصل پاسخگو بود.

اشدری بر لزوم توجه مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی و توجه به حضور بی‌دغدغه افراد توان‌خواه در شهر تأکید کرد و ادامه داد: به‌رغم تمام تذکرات اعضای شورا پیرامون این موضوع مهم توجه جدی به آن نمی‌شود و پیشنهادات عملیاتی مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی که پس از بازدید میدانی برای رفع موانع ارائه می‌شود در بیشتر موارد محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در یکی از جلسات صحن شورا مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی حضور داشته باشد تا موارد و پیشنهادات را از زبان وی بشنویم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه به اجرای مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد، هیچ کس آسیب نبیند و رفاه حال و امنیت آسیب‌مندان لحاظ شود.

اشدری با تأکید بر لزوم حضور مستمر شهردار قزوین در جلسات صحن شورا ادامه داد: حضور شهردار قزوین سبب خواهد شد تا مطالبات ضروری مردم سریع‌تر و مؤثرتر محقق شود و این موضوعی است که در دوره شهرداران قبل اتفاق می‌افتاد و برای شهروندان اثربخش و ملموس بود.

کد خبر 751373

دیگر خبرها

  • وزارت جهاد تذکر گرفت؛ جلوگیری از صادرات جهت تنظیم بازار ممنوع است
  • تازه ترین کتاب اسماعیل امینی درباره مردم کوچه و بازار است
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟