Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حج و زیارت با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، بر پیگیری مطالبات خانواده های این شهدا تاکید کرد. ناطقان: سازمان حج و زیارت همزمان با سومین سالگرد فاجعه منا و شهادت هزاران مسلمان، با صدور بیانیه‌ای بر پیگیری مطالبات خانواده‌های این شهدا تأکید کرد.

متن کامل پیام سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِه‌ مُهاجِراً اِلَی اللهِ وَ رَسولِه‌ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُه‌ُ عَلَی الله»

مهرماه نه تنها برای خانواده‌های شهدای منا که برای مسلمانان و ملت بزرگ ایران فصلی فراموش ناشدنی و تلخ محسوب می‌شود، روزی که در آن ۴۶۴ تن از حجاج کشورمان و جمع بسیاری از ضیوف‌الرحمان دیگر کشورها در سال ۹۴ بر اثر فاجعه‌ای تلخ و تأسف بار، شهد شهادت را نوشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانواده‌های معظم شهدای منا همچنان تلخی و غم و اندوه فاجعه عظیم را با خود دارند. سازمان حج و زیارت نیز به نوبه خود در سومین سالگرد شهدای فاجعه منا، یاد و خاطره این مهاجران الی الله و تمامی ضیوف و الرحمانی که در این فاجعه، مظلومانه به شهادت رسیدند و عارفانه عروج کردند را گرامی می‌دارد.

این سازمان در سه سال گذشته تلاش کرده است تا در تمامی فرصت‌های ایجاد شده برای مذاکرات، با پافشاری مستمر بر مطالبات بر حق و جدی در خصوص فاجعه منا و حقوق شهدای منا به وظیفه خود عمل نماید.

سازمان حج و زیارت علی‌رغم قطع بودن روابط دو جانبه میان دو کشور، در هر موقعیت زمانی که دیدار با مقامات مربوطه کشور عربستان سعودی داشته، مجدانه پیگیر احقاق حق شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام بوده است.

امید می‌رود تا دستگاه‌های مربوطه نیز در این خصوص رایزنی‌ها و توضیحات لازم را به مردم و خانواده‌های شهدای فاجعه منا ارائه دهند.»
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سازمان حج ، مطالبات ، خانواده شهدای منا ، بیانیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سازمان حج مطالبات خانواده شهدای منا بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین آمنوا و عملوا الصالحا سیجعل لهم الرحمن ودا همانا
آنانکه به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را خلق محبوب می‌گرداند

در واپسین روزهای اسفند ماه سال ۱۴۰۲، درگذشت عالم پرهیزکار و دلداده حضرت اباصالح المهدی عج، مرحوم آیت الله محمد امامی کاشانی رحمه الله علیه رحمه واسعه قلوب ما و بسیاری از ملت شریف را جریحه‌دار نمود. برای آنانکه با سیره ایشان و خدمات آن مرحوم آشنایی داشتند فقدان ایشان خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است لکن خاضع هستیم در برابر مشیت و اراده الهی.

آن مرحوم تا پایان حیات طیبه خود دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی و نیز خدمت به ناتوانان ایشان با محب وافری که به اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین و عشق زاید الوصفی به حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء داشتند تا آخرین دقایق حیات پر برکتشان در پی تبیین و تکمیل تالیفات گرانبهایشان در این زمینه بودند.

اگرچه زبان قاصر است لکن بر خود وظیفه دانستیم که مراحم و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و بیت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و بیوت حضرات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و اساتید حوزه‌های علمیه، روسای محترم سه‌گانه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها، هیئت محترم وزیران و مقامات کشوری و لشکری، اساتید محترم دانشگاه‌ها، مقامات و کارکنان ارگان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، روحانیون و ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، اتحادیه و اصناف، همه زنان و مردان بزرگوار و شریف که بر ما منت نهادند، قدم رنجه فرمودند و با شرکت در هر یک از مراسم با شکوه وداع، تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم آن عزیز راحل در تهران، مشهد مقدس، کاشان و سایر شهرها و یا با ارسال پیام از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی، ما را تسلی بخشیدند و همه آنانکه با فاتحه خود به وستان پژمرده خاندان ما را رونق تازه بخشیدند و از همه کسانی که در این روزهای غم‌آلود، ما را یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم.

در خاتمه از درگاه خداوند سبحان بهترین اجر و پاداش را برای همه مومنین و مومنات و برای آن عالم ربانی، علو درجات در اعلی علیین را مسئلت داریم. ان‌شاءالله ایران عزیز و مردم کشورمان در امنیت و سلامت بوده و تحت رهبری مقام عظمای ولایت به پیشرفت‌های درخشان که آرزوی آن فقید سعید بود، دست یابند. والسلام علی عبادالله الصالحین

بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیه
۱۴۰۳/۲/۱

دیگر خبرها

  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید
  • دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • 200امین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • سازمان ملل: اسرائیل مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه می‌شود
  • افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی