Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: 117 شکارچی غیر مجاز در 6 ماه اول سال جاری در زیستگاه های حیات وحش این خطه دستگیرشدند.

مرتضی جمشیدیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این متخلفان 580 فشنگ ساچمه ای، 9 دستگاه موتور سیکلت، هشت دستگاه پروژکتور، 25 فشنگ خفیف، 15 فشنگ چهار پاره، 11 دستگاه تلفن همراه ، 13 عدد دوربین چشمی ، سه قبضه کارد سلاخی ، یک دستگاه خودرو مزدا کابین دار و سایر ادوات شکار ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمشیدیان گفت: همچنین 19 قبضه سلاح غیر مجاز، 31 قبضه سلاح مجاز و یک سلاح جنگی از متخلفان شکار صید کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: همچنین از دستگیر شدگان 19 راس آهو، 6 راس کل وبز، 6راس قوچ و میش، 2 راس گراز، یک قلاده روباه و سه خرگوش کشف شد.
استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش، 2 پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین المللی است.
مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان شامل مناطق چهارگانه و شکار ممنوع با وسعت بالغ بر 2 میلیون هکتار است.
8114/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست شكارچي غير مجاز استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است. - اخبار استانها -

محمد دانشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: به ویژه آب‌های زیرزمینی که عمده منابع اصلی کشاورزی استان قم است محدود بوده و بر این اساس حفاظت از منابع آبی زیرزمینی استان و بهره‌برداری بهینه از آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آبی استان، در اولویت برنامه‌های شرکت آب منطقه قم است، گفت: از 500 میلیون مترمکعب آبی که در استان برداشت داریم، فقط 22 میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است؛ که این میزان معادل پنج درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است.

دانشور عنوان کرد: بیشترین میزان برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز بوده و این امر به دلیل عدم تمکین صاحبان و مالکان چاه از حجم مجاز برداشت در پروانه آن‌هاست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای قم نصب کنترل هوشمند حجمی را تنها راه مقابله با برداشت غیرمجاز از آب توسط چاه‌های مجاز دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون 350 حلقه چاه مجاز به کنترل هوشمند حجمی مجهز شده و امسال نیز کنترل حجمی هوشمند در 370 حلقه چاه دیگر نصب می‌شود.

دانشور عدم تخصیص حقابه ها را چالش دیگر استان در این بخش عنوان کرد و گفت: در مدت سه سال گذشته تخصیص حقابه‌های قانونی استان قم با چالش روبه رو بوده و رهاسازی از منابع بالادستی انجام نگرفته است.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار نصب کنترل هوشمند از راهکارهای کارآمد در کاهش استفاده و برداشت از منابع محدود زیرزمینی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی