Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: امروز دشمن میدان جنگ را به محیط‌های آموزشی و فرهنگی منتقل کرده است.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم تحلیف فرماندهان واحد‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: در بین تمام نسل‌هایی که از صدر اسلام تا امروز آمدند همه آن‌ها در حکومت‌های طاغوتی به‌سر بردند، خداوند بر نسل ما منت گذاشت که با خلع ید تمام فاسقان و فاجران از جریان قدرت نسل ما در این کشور در زیر سایه حجت امام زمان (عج) سرنوشتش مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته دفاع مقدس مقارن شده با ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و ماه محرم. تقارن این دو جریان با هم و سرآغاز فرماندهی شما در مقاومت دانش‌آموزی دارای یک پیام خاصی است که باید این همایش امروز تحلیل‌گر آن پیام باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در عرصه دفاع مقدس و در شرایطی که جنگ بر ما تحمیل شد هیچگونه برنامه‌ریزی برای جنگ و دفاع و هیچ نوع پیش‌بینی در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر نبود؛ مردم در یک دوران تازه انقلاب شده؛ چشم باز کردند و یک دشمن کافر را با یک تهاجم همه‌جانبه جهانی به‌وسیله قدرت‌های مستکبر بالای سر خود دیدند و با چنگ و دندان از پیر و جوان و مرد و زن دفاع کردند، ۸ سال این دفاع مقدس ادامه داشت و با پیروزی رزمندگان ما و یاس دشمنان پایان پذیرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: ما در یک برداشت عمیق در تحلیل ۸ سال دفاع مقدس، جریان‌ها و چهره‌هایی را برجسته احساس می‌کنیم که وجود این جریان‌ها و چهره‌ها تابلو‌های شفاف در برابر بینش مردم است؛ از آن چهره‌ها و جریان‌های برجسته وجود رزمندگان نوجوان و دانش‌آموز در عملیات‌های گوناگون و در صحنه‌های مختلف دفاع‌مقدس است. به سرگذشت و وضعیت برجسته‌ای از رزمندگان آن زمانی که تا مرز شهید‌شدن جلو رفتند و از هیچگونه حرکت دشمن نترسیدند و دقیق عرصه جبهه را ادامه دادند قیافه‌ها، اندام‌ها، فکر‌ها و احساساتی که شبیه چهره و اندام و فکر و احساس امروز شماست.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز فقط عرصه عملیات عوض شده و نوع عملیات فرق کرده آنجا عملیات نظامی بود، امروز تبدیل به عملیات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شده در جنگ نرم؛ امروز دشمن در مدارس شما با تلقین جریان‌ها و افکار باطل سیاسی به وسیله نمایندگانی از جریان‌های فرصت‌طلب سیاسی وارد شده و دقیقا همان عملیات شب عملیات که عبارت از بارش باران آتش بود در مدارس شما انجام می‌دهد.

وی افزود: امروز میدان جنگ ما دیگر سر مرز نیست بلکه میدان جنگ ما در محیط‌های آموزشی و فرهنگی است. در جنگ امروز فرقی بین سربازی این میدان عملیات بین زن و مرد نیست؛ شما هم در عرصه‌های جنگ‌نرم فرمانده عملیات هستید؛ امروز شما باید خود هدایت عملیات را در دست بگیرید.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در مسئله انقلاب سیدالشهدا (ع) هم در یک سپاه ۷۲ نفره، دو جریان در جبهه سیدالشهدا (ع) جلوه شد؛ اولی وجود کهنسال محاسن سفیدی مثل حبیب ابن مظاهر و دیگری نوجوانی ۱۳ ساله مثل قاسم ابن الحسن و بعضی نوجوان‌های دیگر که در صحنه کربلا حضور داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: الان هم در شرایطی زندگی می‌کنیم که دشمن تمام چشم امیدش به نسلی است که آن نسل امام (ره)، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های عظیم فداکاری را ندیده و، چون فکر می‌کند این نسل انقلاب را ندیده و انگیزه و بینش انقلابی هم ندارد می‌تواند بیاید از آن بهره‌برداری کند و یک بدنه اجتماعی در مقابل انقلاب به وجود آورد و زیر پای انقلاب را خالی کند تا نظام از هم بپاشد؛ تمام امید دشمن به این مسئله و نسل جوان و نوجوان است؛ دشمن، به اسلحه و نیروی نظامی و مقابله و مصاف‌ها و میدان جنگ نظامی امید ندارد کما اینکه تجربه‌اش این موضوع را به آن‌ها ثابت کرده است.

وی افزود: شما برادران و خواهران برحسب ایمان به خدا، اعتقاد به دین و انقلاب باید بدنه اجتماعی که دشمن می‌خواهد بر ضد انقلاب به وجود آورد را به نفع و پشتیبانی انقلاب در محیط آموزشی خود به وجود آورید؛ شما یک بدنه بالای اجتماع هستید که در چهار سال آینده به بدنه محوری جامعه تبدیل می‌شوید؛ وظیفه شما تولید همفکر و تشکیلاتی‌کردن و سازماندهی‌کردن این هم فکران باید باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: سعی کنید به عنوان نیروی انقلاب و سپاه اسلام از کسانی باشید که دانشگاه را شما از نیرو‌های انقلابی پر کنید، اما اگر دانشگاه را عناصر بی‌تفاوت و لائیک پر کردند در میدان جنگ دشمن دست ما خالی است، جهاد شما در کنار جهاد فرماندهی بسیج جهاد تحصیلی و درس خواندن هم هست که باید آن را دنبال کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: علم الهدی میدان جنگ محیط های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌ای برای زندگی در فضا | در این ابرسازه حیات جریان خواهد داشت

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از دانشمندان و کارشناسان امر بر این باورند که زمانی خواهد رسید که انسان باید از سیاره خود خارج شود و در جایی دیگر از این عالم هستی زندگی کند. اگرچه، هنوز دورنمای ترسناکی را برای خانه‌ خاکی‌مان نمی‌توانیم تصور کنیم، اما سال‌هاست که عده‌ای به‌دنبال این رفته‌اند تا زندگی در فضا را ترسیم کنند. به‌همین منظور، ابرسازه‌هایی عظیم طراحی شده‌اند که البته در حد همان طرح هم باقی مانده‌اند.

شاید یک جنگ هسته‌ای

میزان سلاح‌های هسته‌ای تولیدشده در جهان به‌اندازه‌ای است که می‌تواند کره‌زمین را چندین و چند بار به‌طور کامل متلاشی کند. برخی از دانشمندان بر این باور هستند که یک جنگ هسته‌ای می‌تواند حیات بشر را بر روی سیاره غیرممکن یا دست‌کم دشوار کند. بنابراین، وقتی زمین با این تهدید بزرگ روبرو شد، زمان آن رسیده که به فضا برویم و آنجا زندگی کنیم.

زندگی معلق

ابرسازه فضایی «حلقه بیشاپ» یکی از طرح‌های مطرح در زمینه فضاپیمایی و مهاجرت انسان به فضا به‌حساب می‌آید. به عبارت دیگر، نوعی زیستگاه فضایی دوار فرضی است که ابتدا در سال ۱۹۹۷ توسط دانشمندی به نام «فارست بیشاپ» از موسسه مهندسی مقیاس اتمی پیشنهاد شد.

ایده اصلی ابرسازه فضایی، ساخت یک سازه فضایی بزرگ در مدار زمین یا سیاره‌های دیگر است که به‌عنوان یک محیط زندگی و کشتزار برای انسان‌ها عمل کند. تصور می‌شود که این ابرسازه‌ها می‌توانند از منابع طبیعی خورشید، مانند نور و انرژی، بهره ببرند و از طریق فناوری‌های پیشرفته، مثل پانل‌های خورشیدی، انرژی لازم برای حیات و فعالیت‌های مختلف را فراهم کنند. علاوه بر این، محیط زندگی در این ابرسازه‌ها می‌تواند از جنبه‌های مختلفی مانند کشتزارها، فضاهای اجتماعی، و تجهیزات تفریحی تشکیل شده و زندگی اجتماعی و فرهنگی متنوعی را برای ساکنان فراهم کند.

ویژگی‌ها

این طرح با طرح‌های کلاسیک تولید شده در دهه ۱۹۷۰ توسط جرارد کی اونیل و ناسا تفاوت دارد، زیرا از نانولوله‌های کربنی به‌جای فولاد استفاده و امکان ساخت زیستگاه بسیار بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. در پیشنهاد اولیه، این زیستگاه تقریبا هزار کیلومتر در شعاع و ۵۰۰ کیلومتر عرض خواهد بود که شامل ۳میلیون کیلومتر مربع فضای زندگی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابرسازه‌ها، امکان ایجاد یک محیط زندگی کاملاً بسته و مستقل از محیط خارجی است. این به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا در محیط‌هایی که در شرایط زمینی غیرممکن است، مانند فضا، زندگی کنند. مکان‌های متعددی برای ایجاد ابرسازه بیشاپ مطرح شده‌، اما هنوز هیچ طرح رسمی و موفقیت‌آمیزی در این زمینه اجرا نشده است. این ایده‌ها همچنان در دست مطالعه و تحقیقات محققان و علاقه‌مندان به فضاپیمایی و کاوش فضایی است و امکان دارد در آینده به واقعیت تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید:

شگفت‌انگیز ؛ مثل حجم آب زیر زمین ابرسازه‌های دیگر

طرح‌های متفاوت دیگری نیز برای ساخت یک ابرسازه معلق در فضا توسط گروه‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه شده است. از جمله این ابرسازه‌ها می‌توان به «کره دایسون»، «جهان حلقه‌ای»، «مغز ماتروشکا» و «مغز مشتری» اشاره کرد. اینها نیز ویژگی‌هایی مشابه با حلقه بیشاپ دارند و برای زندگی در فضا به مدت نامحدود طراحی شده‌اند.

کد خبر 843973 برچسب‌ها ناسا نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر فضا حیات فرازمینی

دیگر خبرها

  • علم الهدی: اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می فهمند
  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • تقابل اسراییل با سپاه نابودی رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد
  • ایران اسلامی امروز شاهد افول و پیری جریان استکباری است
  • بمب الکترومغناطیسی چگونه زندگی را ۲۰۰ سال به عقب می‌برد!
  • مردم خشنود از تحقق «وعده صادق»/ زندگی عادی در جریان است
  • بمب الکترومغناطیسی چیست و چگونه عمل می‌کند؟ (+عکس)
  • حلقه‌ای برای زندگی در فضا | در این ابرسازه حیات جریان خواهد داشت
  • بمب‌ الکترومغناطیسی چیست و چگونه عمل می‌کند؟ (+عکس)