Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@03:55:25 GMT

اس 300 عقاب سوریه می شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۴۴۳۳

اس 300 عقاب سوریه می شود

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، مسکو با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «سامانه‌های اس-300» قادر خواهند بود تا حریم هوایی سوریه را در هر کجا که لازم شد، پوشش دهند».

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که هر کشوری از این حق برخوردار است تا کمک‌های نظامی در اختیار شرکای خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «بهانه‌های شرکای روسیه که قبلا درخواست کرده بودند تا انتقال سامانه‌های «اس-300» به سوریه به حالت تعلیق درآید، دیگر بی‌فایده است».

این بیانیه در ادامه تأکید می‌کند: «انتقال سامانه پدافند هوایی «اس-300» به سوریه نه تنها تنش‌ها در این منطقه را افزایش نخواهد داد بلکه باعث ایجاد ثبات در این کشور نیز خواهد شد».

سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای تأکید کرد، به دنبال سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه، مسکو تصمیم گرفته تا انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300» را که قبلا به درخواست رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآمده بود، ظرف دو هفته آینده تکمیل کند.

بنا به اعلام وزیر دفاع روسیه، مسکو همچنین قصد دارد تا در مناطق مجاور سوریه در دریای مدیترانه از سامانه های الکترونیکی مقابله ای استفاده کرده و تمام سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری و ارتباطی هواپیماهای نظامی را که قصد حمله به سوریه داشته باشند، کور کند.

وزارت دفاع روسیه دیروز علاوه بر این شواهدی در خصوص نقش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ساقط شدن هواپیمای روس در سوریه و کشته شدن تمام خدمه آن نیز منتشر کرده است. اطلاعات بدست آمده از رادار «اس-400» در پایگاه «الحمیمیم» تأیید می‌کند که جنگنده‌های اسرائیلی پس از سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه در سوریه همچنان در منطقه باقی مانده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز پس از انتشار بیانیه وزارت دفاع روسیه، با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تمام تلفنی برقرار کرده و وی را در جریان جزئیات مربوط به انتقال این سامانه‌های نظامی پیشرفته به سوریه قرار داد.

بنا بر گزارش روزنامه روسی «ایزوستیا»، ارتش روسیه شب گذشته نخستین محموله از تجهیزات و جنگ‌افزارهای الکترونیکی را که وزیر دفاع این کشور وعده آن را داده بود، به پایگاه الحمیمیم سوریه منتقل کرده است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اس 300 جام نیوز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان