Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدزاده با اشاره به بهره‌برداری از 53 شهرک صنعتی خصوصی گفت: توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی راهبرد جدید برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید و قیمت محصولات است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع‌ کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در بیشتر نقاط محروم کشور شهرک‌های صنعتی ساخته شده است، گفت: قبل از انقلاب 4 یا 5 شهرک صنعتی در کشور وجود داشت اما امروزه به لحظ کمی 975 شهرک صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: براساس موقعیت هر استان و با توجه به نیاز کشور، شهرک های صتعتی ایجاد و زیر ساخت‌های عمرانی نظیر آب ، برق،گاز و غیره برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: از 975 شهرک صنعتی دولتی مصوب 806 شهرک و از بین 99 شهرک صنعتی خصوصی 53 مورد به بهره برداری رسیده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بخش خصوصی از سرمایه گذاری برای ایجاد شهرک های خصوصی استقبال کردهاند.

محمدزاده تصریح کرد: در آینده ایجاد زیر ساخت های شهرک های صنعتی دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ایجاد نواحی صنعتی نیز توضیح داد: نواحی بر خلاف شهرکهای صنعتی کمتر از 50 هکتار وسعت دارند و تصمیم گیری برای ایجاد این مناطق در شورای استان ها صورت می گیرد اما شهرک های صنعتی باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

خدمات متمرکز در شهرکهای صنعتی

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه در شهرکهای صنعتی خدمات متمرکز ارائه می شود.گفت: از استعلام 18ماه تا 3 سال برای گرفتن مجوز های لازم برای نواحی صنعتی لازم است و طبق قانون امکانات لازم برای شهرک های صنعتی دولتی بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است. امکانات اولیه تا قبل از احداث کامل شهرک ها برای سرمایه گذار فراهم می شود.

محمدزاده گفت: در حال حاضر نگاه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نگاه کیفی است.در نقاط محروم و قابل توجیه ایجاد شهرک های صنعتی در اولویت هستند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: قیمت زمین در شهرک های صنعتی دولتی بین 5 تا 7 درصد کل سرمایه گذاری است که بصورت اقساطی گرفته می شود.

محمدزاده گفت: تاثیر این خدمات را بر واحدهای تولیدی در محدوده شهرک های صنعتی دولتی بر قیمت تمام شده تولیدات آن واحد صنعتی تاثیر گذار است.

سهم 97درصدی صنایع کوچک در شهرکهای صنعتی

وی ادامه داد: 97 درصد صنایع ایجاد شده در شهرک های صنعتی واحد های کوچک و متوسط صنعتی ،(SME) یا صنایع کوچک هستند که بسیار آسیب پذیرند.

محمدزاده با بیان اینکه 7 مرکز خدمات و آموزشی نرم افزاری در کشور ایجاد شده است، گفت: همچنین 34 مرکز خدمات کسب و کار در کشور ایجاد شده که مشاوره اقتصادی به صنعتگران ارائه می دهند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: تفاهم نامه ای با کشورهای آلمان و کره جنوبی منعقد شده که تکنولوژی های لازم را به واحد های صنعتی آموزش می دهند.

محمدزاده گفت: برای صادرات و بازاریابی و فروش تولیدات واحد های صنعتی در این شهرک ها نیز چنانچه در نمایشگاههای خارجی و داخلی شرکت کنند تا 50 درصد هزینه های آنها پرداخت خواهد شد.

در پایان محمد زاده با اشاره به اقدامات و تصمیمات حمایتی سازمان صنایع کوچک در توسعه شهرک های صنعتی گفت: در نوسازی ماشین آلات و بازار یابی گام های خوبی برداشته شده و عزم این سازمان در آینده نیز توسعه کیفی شهرک ها برای کاهش هزینه ها و قیمت محصولات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع کوچک اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی سیفی باغی خانی، درخصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته، افزود: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن ازطریق سامانه‌های مربوطه ازجمله کاداستر منجربه افزایش شفافیت در حوزه معادن شده است.

وی گفت: پارسال با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی درمقایسه با سال ۱۴۰۱ ایجاد شده که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد درمقایسه با سال ۱۴.۱ سرمایه گذاری شده است.

سیفی باغی خانی افزود: درحال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد که با صرف بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است و با بهره برداری این معادن، ۵ هزار و ۳۴۰ نفر نیز مشغول بکار شدند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته ۲۰۷ معدن فعال و ۱۵۵ معدن غیرفعال در این استان بود که برای فعال سازی معادن غیرفعال، مزایده عمومی برگزار و این معادن به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار شد.

حدود ۱۸ نوع مادهٔ معدنی تا سال ۱۳۹۵ در معادن استان کردستان کشف شده بود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از آهن، طلا، سیلیس، آهک، گچ، منگنز، باریت و انواع سنگ‌های تزئینی.

 

دیگر خبرها

  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک