Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت پرداخت کارانه‌ پرسنل بیمارستان‌ها، شایعه استعفای رییس سازمان غذا و دارو، تلاش وزارت بهداشت برای تخصیص ارز 4200 تومانی به موارد جانبی دارو و ... از جمله مباحث مطرح در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت بهداشت بود.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ادامه نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت صادرات داروهای کشور نیز گفت: ظرفیت تولید داروی کشور سه الی چهار برابر مصرف دارو در کشور است و یکی از راه‌های بهینه‌سازی اصلی صنعت دارو و مصرف دارو در کشور و یکی از بهترین روش‌های صادرات، پایین آمدن قیمت تمام شده و ایجاد ارز برای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با صادرات دارو موافقیم، اما اگر دارویی در کشور دچار کمبود شود به طور موقت صادراتش را متوقف می‌کنیم. البته عمدتا در داروهای صادراتی کمبود نداریم. از طرفی با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم صادرات دارو باعث رسیدن داروی بهتر به مردم کشورمان می‌شود و از آنجایی که کیفیت داروی صادراتی باید بالا نگه داشته شود و تائیدیه‌های بین‌المللی را دریافت کند، خوب است که صادرات دارو حفظ شود.

وضعیت پرداخت کارانه‌های پرسنل بیمارستان‌ها

وی درباره تاخیر در پرداخت کارانه‌های پرسنل بیمارستانی گفت: در این زمینه ما شرمنده پرسنل عزیزمان هستیم. برخی دانشگاه‌ها که به ندرت دیده می‌شوند بین 14 تا 16 ماه تاخیر در دریافت مطالبات‌شان دارند، اما میزان تاخیرها به طور متوسط 9 الی 10 ماه است. هرچند از نظر ما یک روز تاخیر هم اشکال دارد و باید این مشکل را به حداقل برسانیم و متوجه هستیم که این موضوع مشکل ساز است و در تلاشیم که آن را رفع کنیم.

حریرچی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تعدیل نیروی پرسنل قراردادی بیمارستان‌ها به دلیل تغییر پیمانکار و نحوه نظارت وزارت بهداشت بر دریافت حقوق و کارانه این پرسنل گفت: در مواردی که خرید خدمت می‌کنیم، گاهی سوءتفاهم پیش می‌آید که این خرید خدمت نوعی استخدام 30 ساله است، اما طبق قانون، پیمانکار کار را اداره می‌کند و درصدی از تغییر پذیرفته شده است. در عین حال همانطور که در پرداخت‌هایمان به کارکنان خودمان با تاخیر مواجهیم به برخی از پرسنل پیمانکاری هم تاخیر داریم که به دلیل تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات است. در عین حال بر روی دریافتی پرسنل قراردادی هم نظارت داریم، اما ممکن است برخی از پیمانکاران تخلف کرده باشند.

وی با بیان اینکه تعدیل‌ها در حداقل ممکن و فقط در برخی دانشگاه‌ها است، افزود: اگر پیمانکاری در پرداخت حقوق مطالبات کارکنان قراردادی تخلف کرد، پرسنل می‌توانند به دفتر نظارت دانشگاه مربوطه اعلام کنند.

شایعه یک استعفا

حریرچی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره شایعات مطرح در زمینه استعفای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خبر استعفای دکتر اصغری موضوع عجیبی است. دکتر اصغری زمانی که در چذابه یک پایشان را از دست دادند، در عملیات‌های بعدی هم حضور داشتند. در چهار پنج ماه گذشته هم به دلیل یک سانحه استخوان بازویشان شکست و دچار فلج عصب کامل دست شدند، اما نیم ساعت هم فعالیت‌شان را محدود نکردند. از طرفی ما دکتر اصغری را یک مدیر جهادی موفق می‌دانیم. بنابراین استعفا از طرف ایشان و احتمال قبول استعفا از طرف ما کاملا کذب است و آن را تکذیب می‌کنیم.

حریرچی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودسرانه در داروها نیز گفت: هیچ کسی نمی‌تواند قیمت دارو را خودش تغییر دهد و اگر چنین چیزی اتفاق افتاد، خلاف است. سبد دارویی ما به طور متوسط 9 درصد افزایش پیدا کرده است. حال برخی داروها خصوصا داروهای خارجی قیمت‌شان کاهش یافته است. در سال 96 پیش بینی کردیم که برای سال 97، 300 میلیون  دلار کاهش واردات در حوزه دارو داشته باشیم و 100 میلیون دلار از این عدد مربوط به کاهش قیمت بوده است. از طرفی برخی داروها بین دو تا سه درصد و برخی هم بیش از 9 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. معمولا هزینه‌های جانبی داروهای ارزان قیمت مانند هزینه بسته‌بندی،‌ مقوا و ... بیش از داروهای گران قیمت است و چون تهیه آنها خارج از حوزه دارو انجام می‌شود گاهی بین 30 تا 40 درصد داروهای ارزان قیمت هزینه‌هایشان جانبی است. از طرفی هیچ دارویی در کشور عرضه نمی‌شود، مگر اینکه قیمتش مورد تایید قرار گرفته باشد. ما علاوه بر اینکه قیمت را بر روی داروها درج می‌کنیم، از طریق سامانه تی‌تک نیز امکان پیگیری قیمت دارو برای مردم را فراهم کرده‌ایم و در حال حاضر در حال گسترش پوشش تی‌تک هستیم تا قیمت کلیه داروها در آن قرار گیرد.

حریرچی در پاسخ به سوال دیگری درباره ممنوعیت حق فنی داروخانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: ما همراه با انجمن داروسازان و تشکیلات داروسازی در چندین سال گذشته در تلاش بودیم که با روش‌های مختلف دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضایی را درباره این مصوبه که پیشنهاد وزارت بهداشت بوده است، قانع کنیم، اما فعلا نتوانسته‌ایم دیوان عدالت اداری را در این زمینه قانع کنیم. زمانی که حکم قانونی به ما ابلاغ شود، مکلف به اجرای قانونیم ،اما در عین حال همچنان در تلاشیم تا بتوانیم دیوان عدالت اداری را در این زمینه قانع کنیم.

ارز 4200 تومانی برای چه داروهایی داده می‌شود؟

حریرچی در پاسخ به سوال ایسنا درباره امکان قرار گرفتن وسایل جانبی دارو مانند بسته‌بندی در لیست کالاهایی که ارز 4200 تومانی می‌گیرند، گفت: در حال حاضر ارز 4200 تومانی فقط برای دارو و مواد اولیه داده می‌شود در عین حال ما پیگیریم که برای برخی موارد جانبی سهمیه اختصاص دهیم و اگر بتوانیم برایشان ارز بگیریم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بيمارستان ایرج حریرچی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.   به گزارش ایسنا، با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.   در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.   بنابر اعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.   در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی