Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسؤول اردنی از مذاکرات با روسیه و آمریکا برای پایان دادن به مساله‌ اردوگاه آوارگان سوری "الرکبان" در مرزهای اردن و رهایی از فشار امنیتی علیه کشور در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، اردن ابراز امیدواری کرد که مساله آوارگان سوری "الرکبان" حل شده و اردن از فشار امنیتی که حضور آوارگان در آینده این کشور به وجود می‌آورد، رهایی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع دولتی اردن از وجود مذاکرات با روسیه و آمریکا برای پایان دادن به مساله‌ این اردوگاه و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود در سوریه پس کنترل ارتش این کشور در اکثر مناطق آن خبر داد.

اردوگاه الرکبان در مرزهای شرقی اردن با سوریه قرار دارد و محل تجمع آوارگان سوری است که پس از درخواست پناهندگی در اردن،‌ دولت این کشور از ترس وجود تروریسم در میانشان با آنها با احتیاط برخورد کرده و این آوارگان به ناچار در اردوگاه الرکبان باقی مانده‌اند.

پس از حمله یک عامل انتحاری وابسته به داعش در منطقه نظامی که خدمات انسانی به این آوارگان ارائه می‌داد درد و رنج آنها دو برابر شده است. در این عملیات هفت تن از نیروهای گارد مرزی اردن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این عملیات اردن مرزهای خود را با سوریه بست و آن را یک منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

عمر البنیه، سخنگوی شورای عشایر تدمر سوریه اعلام کرد: روسیه تلاش دارد این اردوگاه را تخلیه، آوارگان را به مناطق خود بازگردانده و آنها را تحت فشار قرار دهد تا حل و فصل و توافق‌های صورت گرفته با دولت اجرا و فرزندان این آوارگان در ارتش به خدمت گرفته شوند.

اردوگاه الرکبان در حال حاضر حدود ۴۰ هزار آواره را پناه داده که پس از توقف ورود کمک‌ها به آن از سوی اردن و عدم ورود کاروان‌های دولت سوریه با مشکل مواد غذایی و امدادی روبه‌رو شده است.

پس از این‌که شورای امنیت مسؤولیت حفاظت از این اردوگاه را به دولت سوریه واگذار کرد اردن کمک‌های خود را به آن متوقف کرد.

گردان "شهدای القریتین" که یک گروه مخالف وابسته به ارتش آزاد سوریه است، طرح خود را برای انتقال افراد مسلح و غیرنظامیان خواهان خروج به شمال سوریه اعلام کرد و گفت، هدفش اجرای روند خروج است. این گردان جزئیات طرح خود را بیان نکرد.

پیشتر هم فعالان در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده بودند: طی روزهای اخیر ۳۲۰۰ مسلح به همراه خانواده‌های خود تمایل خود را برای انتقال به شمال سوریه ابراز داشتند تا در این منطقه گردان‌های «احمد العبدو» و «اسود الشرقیه» و «جیش المغاویر» باقی بمانند.

روزنامه الوطن سوریه هم به نقل از پایگاه‌های خبری مخالفان نوشت: پس از توافق سوریه و روسیه، بیش از ۵۰۰۰  تن از افراد مسلح و خانواده‌های آنها برای خروج از این اردوگاه ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اردن الرکبان روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟