Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حافظ زمانی ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ملکان افزود: بعضی مواقع مشاهده می شود برخی رانندگان وسائط نقلیه خود را در وسط خیابان توقف نموده و با خیال راحت می روند و در صورت تذکر برخورد نامناسبی با تذکردهندگان می کنند.

وی افزود: این افراد با این کار خود علاوه بر ایجاد ترافیک، در مواقعی باعث تصادف سایر رانندگان نیز می شوند و باید با این قبیل افراد برخورد جدی و قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ملکان با بیان اینکه البته تخلفات رانندگی در کشور نیز بصورت کم و بیش وجود دارد و این مختص ملکان نیست اظهار کرد: در شهر ملکان برخی تخلفات خاصی وجود دارد که اقدامات این افراد باعث بدبینی در بین مسافرین و میهمانان می شود و در شان مردم و شهرستان ملکان نیست.

وی افزود: همچنین برخی مغازه داران نیز در ایجاد سدمعبر دخیل هستند چرا که با ریختن اجناس و کالاهای درون مغازه خود به پیاده روها و حتی کنار خیابان های شهر ملکان به افزایش ترافیک کمک می کنند.

امام جمعه ملکان ادامه داد: سدمعبر پیاده روها  توسط مغازه ها در این شهر باعث شده بانوان و کودکان و حتی مردم عادی به جای عبور از پیاده روها  بالاجبار از خیابان ها رفت و آمد نمایند.

خودروهای دولتی در صورت وقوع تصادف مستقیم مقصر شناخته می شوند

فرماندار ملکان نیز از اصلاح و تعریض پل ها و نقاط حادثه خیز در شهرستان ملکان بمنظور کاهش حوادث و سوانح رانندگی خبر داد و گفت: با توجه به وجود موتورسیکلت زیاد در منطقه و از طرفی بالا بودن تلفات راکبین طی سالهای گذشته چندین همایش در خصوص افزایش فرهنگ استفاده صحیح از موتور سیکلت در شهرستان ملکان برگزار شده و طی سالجاری نیز همایش بزرگی برگزار خواهد شد.

خانی همچنین رانندگان وسائط نقلیه ادارات و نهادهای دولتی را به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت کرد و گفت: از این پس خودروهای دولتی در صورت وقوع تصادف مستقیم مقصر شناخته خواهند شد.

عامل انسانی عامل اصلی وقوع حوادث رانندگی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملکان هم در این جلسه از عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و بخصوص سد خیابانها توسط برخی رانندگان متخلف انتقاد کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده تخلفات رانندگی با رانندگان متخلف بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

سرهنگ سلطانی همچنین عامل انسانی را عامل اصلی وقوع حوادث و سوانح رانندگی توصیف کرد و گفت: تعداد تلفات رانندگی در شش ماهه اول سالجاری در مقایسه با سال گذشته در جاده های شهرستان ملکان افزایش یافته است.

وی افزود: در شش ماهه سال گذشته تعداد هشت تن در حوادث رانندگی در ملکان فوتی داشتیم این در حالی است که این آمار در شش ماهه سالجاری به ۱۳ نفر افزایش یافته است.

سرهنگ سلطانی گفت: شش ماهه سال گذشته تعداد دو نفر در داخل شهر و شش نفر در جاده های بین شهری و روستایی در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در شش ماهه سالجاری تعداد تلفات شهری به چهار و بین شهری به ۹ نفر افزایش یافته است.

وی تلفات راکبین موتور سیکلت را نیز از دیگر معضلات شهرستان ملکان دانست و افزود: متاسفانه در گذشته موتورسیکلت های بدون پلاک را به مردم فروخته اند و اکثر راکبین بدلیل نداشتن بیمه و گواهینامه در مواقع تصادف با مشکلاتی روبرو می شوند.

کد خبر 4412302

منبع: مهر

کلیدواژه: سانحه تصادف شورای فرهنگ عمومی ملکان ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان شهرکرد رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف شیراز تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت : جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت. هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است که  با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها را بازدارندگی آن دانست و گفت: تمام اقداماتی که انجام شده برای جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است.

سردار حسینی درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیات دولت به تصویب رسیده برای این است که ما نسبت به رفتار‌های پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • ۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند
  • تصادف مرگبار در بزرگراه همت
  • تصادف فوتی در بزرگراه همت/ علت حادثه؛ تغییر ناگهانی مسیر
  • تصادف فوتی در بزرگراه همت / علت حادثه؛ تغییر ناگهانی مسیر
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند / تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند/تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال