Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان تامین اجتماعی امکان ادامه بیمه پردازی را برای آن دسته از ایرانیانی که در ایران زندگی نمی کنند و تمایل به برخورداری از تامین اجتماعی دارند، در چهارچوب مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور و با امکان انتخاب تعهدات و حمایت های مختلف فراهم کرده است.

بر این اساس تمامی اتباع ایرانی شاغل و غیرشاغل مقیم خارج از کشور می‌توانند خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ طریق بیمه پردازی برای ایرانیان خارج از کشور وجود دارد:

مراجعه شخص یا وکیل وی به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی، مراجعه به یکی از کارگزاران برون مرزی و ثبت تقاضا در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور راه‌هایی است که هموطنان مقیم خارج از کشور می‌توانند یکی از آن‌ها را برای بیمه پردازی انتخاب کنند.

تمامی ایرانیان با دارا بودن حداقل ١٨ سال و حداکثر ٥٠ سال سن می‌توانند درخواست خود را برای برخورداری از تامین اجتماعی ارائه دهند. چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، از اعمال شرایط سنی مقرر معاف خواهند بود.

گروهی از ایرانیان که قبلاً در ایران سابقه بیمه پردازی داشتند و به علت مهاجرت به خارج از کشور بیمه پردازی آن‌ها متوقف شده بود، در حال حاضر با امکان فراهم شدن بیمه ایرانیان خارج از کشور می‌توانند بیمه خود را تا رسیدن به شرایط دریافت مستمری ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟