Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@09:01:36 GMT

کشف 15مورد قاچاق انسان در چهار عملیات شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۵۱۵۸

ماموران گمرک طی 4 عملیات موفق به شناسایی و کشف 15 مورد قاچاق انسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، با هوشیاری و رصد ماموران گمرک بازرگان  15 مورد قاچاق انسان در طی چهار عملیات جداگانه کشف شدند و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


بر اساس این گزارش این ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از ایکس ری به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در میان بار خرمای این کامیون شدند. 

بر اساس این گزارش ماموران گمرک در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات  محموله ، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات 6 نفر را که در میان بار خرما در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.

این ماموران همچنین در عملیات دیگری با هوشیاری کامل ورصد محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها متوجه فردی شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشت غیرقانونی از کشور خارج شود. این فرد نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد. 

ماموران گمرک هم چنین در عملیات مشابه دیگری دو فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که می خواستند با پنهان شدند در لا به لای تریلی های خروجی از کشور خارج شوند.
هم چنین ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و کنترل محوطه کامیون های خروجی در یک عملیات موفق شدند 6 نفر تبعه خارجی را که قصد داشتند غیرقانونی خارج شوند ،کشف و شناسایی کنند. این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شده اند .

بنابراین گزارش ؛  کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 نفر رسیده است.     انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق کالا و برابر اقدامات پلیسی ۳ دستگاه کامیون حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق در حال حرکت به سمت استان‌های مرزی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی از این تانکرها بیش از ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که با مدارک و پلمب های جعلی به قصد خروج از کشور حمل می‌شدند کشف شد.

وی تصریح کرد: در این راستا شش متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6064149

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • کشف محموله سیگار‌ قاچاق در سمنان
  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • توقیف کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی لامپ‌های قاچاق در لرستان
  • کشف محموله داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم