Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:15:37 GMT

جریمه صنوف برای بکارگیری سربازان غایب چقدر؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۵۲۴۹

جریمه صنوف برای بکارگیری سربازان غایب چقدر؟

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:دستگاه‌ها و صنوفی که مشمولان غایب و فراری را به کار بگیرند در مرتبه اول ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مرتبه دوم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

خبرگزاری مهر: سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اجرای قانون در خصوص مشمولان با ۸ سال غیبت و جریمه این افراد که تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود، گفت: مشمولان غایب امکان استخدام ندارند و جریمه کارگاه‌ها و صنوفی که این افراد را به کار بگیرند در قانون مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی و دولتی و صنوف مختلف، دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی اجازه به کارگیری مشمولان غایب و فراری را ندارند و در صورت انجام چنین عملی در بار نخست ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مرتبه دوم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

کریمی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت سربازی طی چهار سال گذشته ثبت نام کرده اند که از این تعداد تاکنون ۴۴۴ هزار نفر کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده اند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: به زودی یک سامانه آنلاین با همکاری وزارت کار اجرایی می‌شود تا به محض به کارگیری و پرداخت حق بیمه برای مشمولان غایب و فراری سازمان وظیفه عمومی از این موضوع مطلع شده و موارد را پیگیری کند. البته تعقیب، شناسایی و دستگیری مشمولان غایب و فراری در قانون پیش بینی شده که در شرایط فعلی نیازی به اجرای آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴.۵ میلیون پیامک برای مشمولان غایب ارسال کردیم تا بدانند پلیس از شرایط آن‌ها مطلع است.

وی در مورد برخورد با کسانی که با وجود داشتن هشت سال غیبت در طرح جریمه ثبت نام نکرده اند، گفت: کسانی که غیبت بالای هشت سال دارند از سال آینده نمی‌توانند به راحتی به کشور وارد یا خارج شوند. کمیته‌هایی در حال بررسی موضوع است تا نحوه جریمه این افراد را مشخص کنیم. همچنین مشمولان غایب اجازه خروج از کشور را ندارند و حتی وام بانکی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: جریمه صنوف سربازان غایب مشمولان غایب استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد (عکس)
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید