Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، منابع خبری قطری روز سه شنبه اعلام کردند که این نشست روز جمعه ۲۸ سپتامبر ( ۶ مهر) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.

خبر برگزاری این جلسه در حالی اعلام می شود که «لورانس سلفرمان» سفیر آمریکا در کویت دیروز (دوشنبه) به خبرگزاری دولتی این کشور (کونا ) گفت که آمریکا و کویت برای پایان دادن به تنش بین قطر و همسایگانش توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که این توافق در جریان سفر اخیر شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دست آمده است.

سلفرمان اضافه کرد که در دیدار رییس جمهوری آمریکا و امیر کویت، دو طرف بر حل هرچه سریع تر تنش تاکید کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

کشورهای تحریم کننده ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارد، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.

کد خبر 4412333

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خلیج فارس مایک پمپئو نیویورک ایالات متحده آمریکا روسیه ایران سوریه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین دونالد ترامپ عربستان سعودی ترکیه جنگ 2015 یمن انگلیس افغانستان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران خارجه عربستان و قطر با امیرعبداللهیان

وزیران خارجه عربستان سعودی و قطر با امیرعبداللهیان درباره اوضاع منطقه رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان سعودی از رایزنی تلفنی «فیصل بن‌فرحان» وزیر امور خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین تحولات منطقه خبر داد.

ریاض همچنین اعلام کرد بن‌فرحان و امیرعبداللهیان درباره افزایش تنش‌ها در منطقه در پی بحران در غزه رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر نیز از گفت‌وگوی تلفنی «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه ایران درباره تحولات در منطقه و راه‌های کاهش تنش خبر داد.

دوحه اعلام کرده آل‌ثانی در این گفت‌وگو نگرانی قطر از تحولات در منطقه را ابراز کرده و خواستار خویشتن‌داری از سوی تمام طرف‌ها شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • رایزنی وزیران خارجه عربستان و قطر با امیرعبداللهیان
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • شورای همکاری خلیج فارس خواهان خویشتن‌داری شد