Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@18:59:00 GMT

طهرانچی: دفاع مقدس تاریخ مردم است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۵۷۶۷

طهرانچی: دفاع مقدس تاریخ مردم است

طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد دانشگاه‌ها را پایگاه‌ رزم عنوان کرد.

اخبار اجتماعی/ طهرانچی در همایش "دفاع همچنان باقی است" که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس، تاریخ این مردم است. درست است که نسل ما دفاع مقدس را بخشی از زندگی خودش می‌بیند، ولی برای جوانان جزو تاریخ محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که بعد از سال هفتاد به دنیا آمدند، فقط خبر و اثر آن زمان را می شنوند. برخی اوقات می شنویم که چرا شما بر وقایع گذشته آنقدر تاکید دارید؟ زیرا آینده متصل به گذشته است. جامعه ای که دچار فراموشی گذشته شود مسلما بسان فردی است که آلزامیر گرفته و تصوری از  آینده ندارد.

وی افزود: آینده هر ملت براساس گذشته هر ملتی بنا نهاده می شود. پس دفاع بخشی از آینده ماست نه دیروز ما. همانطور که قیام حسینی بخشی از آینده ماست. دقت کنیم الگوی اسلامی پیشرفت و مسیر پیشرفت مردم ما از گذشته شروع شده و با دقت در گذشته می توان آینده را ساخت.

او ادامه داد: وجهه دفاع امروز چند وجهی شده است و حضور ما در منطقه به خواست کسانی که حیات خودشان را درگرو مردم ما می‌بینند الزام است. امروز دشمن با وجهه تمدنی خود فرهنگ ما را نشانه رفته است، نه فقط فرهنگ بلکه دست به سلاح برده است و استاد ما در راه دانشگاه به شهادت می رساند. این سیاهی که بر چهره غرب نشسته بی نظیر است.

او اضافه کرد: پس جبهه دفاع با قطعنامه 598 تمام نشد و جبهه علمی و فرهنگی به وجود آمد و ما امروز در سازمان رزم قرار گرفته ایم. اگر تا دیروز پایگاه رزم تیپ رزمی داشته اما امروز این دانشگاه ها پایگاه های رزم هستند، این یک جهاد است و جها هم نیاز به بسیجی و رزمنده دارد.

همچنین سردار حسین نصیرزاده، فرمانده بسیج مرکز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: امروز جنگ صحنه خود را از صحنه های سخت به صحنه های دیگر از جمله صحنه های اجتماعی و فرهنگی کشانده است به همین دلیل بر این باوریم دفاع همچنان باقی است.

وی ادامه داد: امروز در خاکریز اول دفاع حضور داریم و در خدمت شما خواهیم بود و خطاب به بسیجیان می‌گویم که تا زنده‌ایم رزمنده ایم./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی