Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@04:31:48 GMT

قاچاق انسان در ایران از ۱۵۰ نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۵۸۱۶

قاچاق انسان در ایران از ۱۵۰ نفر گذشت

ماموران گمرک طی 4 عملیات، موفق به شناسایی و کشف 15 مورد قاچاق انسان شدند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با هوشیاری و رصد ماموران گمرک بازرگان  15 مورد قاچاق انسان طی چهار عملیات جداگانه کشف شدند و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاکنون به 167 تن رسید. 

ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از تصویر برداری اشعه ایکس (ایکس ری) به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در میان بار خرمای این کامیون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ماموران گمرک در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات  محموله ، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات 6 نفر را که در میان بار خرما در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.

این ماموران همچنین در عملیات دیگری با هوشیاری کامل و رصد محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها متوجه فردی شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشت غیرقانونی از کشور خارج شود. این فرد نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد. 

ماموران گمرک هم چنین در عملیات مشابه دیگری دو فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که می خواستند با پنهان شدند در لا به لای بار تریلی‌های خروجی از کشور خارج شوند.

هم چنین ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و کنترل محوطه کامیون های خروجی در یک عملیات موفق شدند 6 نفر تبعه خارجی را که قصد داشتند غیرقانونی خارج شوند ،کشف و شناسایی کنند. این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

بنابراین گزارش ؛ کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاچاق انسان گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

سرهنگ ابراهیمی گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان هشترود در محور‌های مواصلاتی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور ایست پلیس و توقف خودرو در بررسی بار آن مشخص شد حامل ۷۰۰ کارتن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی و سایر مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: کامیون حامل ۷ تن و ۹۴۵ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ۴ میلیارد ریال بود که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی همراه راننده به مراجع قضایی معرفی شد.

 وی تصریح کرد: پلیس با کسانی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را با رفتار‌های نادرست به منظور کسب منفعت شخصی به مخاطره بیندازند برخورد محکم و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر