Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: پیگیر راه اندازی رشته فناوری زرشک و زعفران در استان هستیم و برای راه اندازی رشته های تحصیلی جدید و متناسب با نیاز بازار کار، تلاش می کنیم.

به گزارش ایرنا محمود نخعی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: راه اندازی رشته های نو تاثیر زیادی در بازار دارد همانگونه که سال 1388 رشته نصب آسانسور و پله برقی نخستین بار در بیرجند راه اندازی شد و تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مجموع امسال یکهزار و 142 نفر در دانشگاه فنی و حرفه ای استان پذیرش شدند که 70 درصد در مقطع کارشناسی هستند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: 60 درصد دانش آموختگان این دانشگاه در استان وارد بازار کار می شوند که این آمار در کشور حدود 75 درصد است.
وی گفت: در حال حاضر پنج مرکز آموزشی و دانشکده در خراسان جنوبی داریم و چهار هزار و 217 نفر در این مراکز در حال تحصیل هستند که از این تعداد در دانشکده پسران بیرجند یکهزار و 520 نفر، دانشکده دختران بیرجند یکهزار و 482 نفر، دانشکده قاینات (پسران و دختران) 419 نفر، دانشکده طبس (پسران و دختران) 580 دانشجو و دانشکده فردوس (پسران) 216 دانشجو تحصیل می کنند.
نخعی از افزایش رشته های کارشناسی در دانشکده دختران بیرجند خبر داد و افزود: علاوه بر رشته کارشناسی ارتباط تصویری، کارشناسی رشته های معماری، حسابداری، فرش و طراحی دوخت نیز افزوده شده است.
وی بیان کرد: امسال در رشته کارشناسی معماری 40 نفر، حسابداری 71 نفر، فرش 36 دانشجو و طراحی دوخت 31 نفر پذیرفته شدند که به دلیل افزوده شدن 365 رشته کارشناسی در سطح کشور و اطلاع رسانی نادرست جذب دانشجو کم بوده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: یکی از سیاست های خوبی که در این دانشگاه دنبال می شود، تجهیز و به روزرسانی تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی است که در مرحله نخست امسال برای تامین تجهیزات کارگاهی دانشکده ها و آموزشگاه های استان یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شد و مرحله دوم نیز به زودی ابلاغ می شود.
وی اظهار داشت: در دانشکده قاین با خریداری یک دستگاه سی ان سی با اعتبار 350 میلیون تومان اکنون 18 دانشجوی این رشته ضمن فراگیری آموزش های لازم، با یکی از شرکت های دفاعی قرارداد بسته و قطعه می سازند.
نخعی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر تحصیل، کار تولیدی انجام می دهند گفت: در این زمینه تفاهم نامه های مختلفی بین دانشگاه با صنایع کوچک، شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی، وزارت آموزش و پرورش و سایر منعقد شده است.
وی درباره فعالیت های عمرانی دانشگاه گفت: در حال حاضر در شهرستان قاین ساختمان آموزشی با یکهزار و 612 متر مربع مساحت در حال ساخت است اما با مشکلات اساسی نبود گازرسانی، آب شرب و راه آسفالت برخوردار است که در این زمینه به حمایت مسئولان و نماینده مجلس نیاز داریم.
وی بیان کرد: همچنین در این شهرستان یک خوابگاه دانشجویی با 900 مترمربع (100 درصد پیشرفت فیزیکی)، سلف سرویس (100 درصد پیشرفت) تکمیل کارگاه آموزشی با 250 مترمربع مساحت (100 درصد تکمیل)، نمازخانه (54 درصد پیشرفت) و سالن چند منظوره با 600 مترمربع و 65 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: در فردوس نیز برای ساخت ساختمان جدید آموزشگاه 2 هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شده است که هزینه احداث آن سه میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.
وی اظهار داشت: به کمک نماینده مجلس در فردوس هفته گذشته قرار شد نقشه این ساختمان تهیه شود تا 50 درصد اعتبار موردنیاز توسط خیران و مابقی توسط سازمان مرکزی پیگیری شود.
نخعی گفت: همچنین در شهرسان بیرجند یک مجتمع فرهنگی مذهبی با برآورد اعتبار 2 میلیارد و 390 میلیون تومان از محل اعتبارات خیرساز در حال احداث است که تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن کماکان نیازمند مشارکت و کمک خیران هستیم.
وی از کلنگ زنی ساختمان جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان در بیرجند خبر داد و افزود: اعتبار این پروژه سه میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده که از محل فروش سایت آموزشکده فنی و حرفه ای قدیم بیرجند به پدافند هوایی تامین خواهد شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از معضلات دانشجویان پسر نبود خوابگاه شبانه روزی در بیرجند است گفت: با احداث این ساختمان، ساختمان کنونی دانشگاه به عنوان خوابگاه در اختیار دانشجویان پسر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: دانشجویان دختر بیرجند دارای 2 خوابگاه شبانه روزی هستند اما ظرفیت آن کافی نیست و در هر اتاق 14 نفر سکونت دارند در حالی که ظرفیت استاندارد هشت نفر است.
نخعی بیان کرد: به طور متوسط 40 درصد دانشجویان استان غیربومی هستند و غیر از بیرجند در سایر شهرستان ها مشکل خوابگاه وجود ندارد.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه فني حرفه اي فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۲۸ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت گاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۸۶۰ میلیون تومان در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان محکوم کرد.

محدثی نژاد بیان کرد: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش کالای قاچاق است، حکم به پرداخت ۸۵۸ میلیون تومان معادل ارزش سوخت، صادر و متهم را جمعاً به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این پرونده مربوط به محموله‌ سوختی است که مأموران نیروی انتظامی در محور قاین - بیرجند از یک دستگاه تریلی، کشف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس