Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزادیان از افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر طی ۱۵ روز اخیر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سازمان بنادر و دریانوردی،  روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمار مربوطه طی ۱۵ روز اخیر در خصوص رسوب کالا و کانتینر در بنادر کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی شاهد افزایشسرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا از بنادر کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بندر شهیدرجایی که تخلیه و بارگیری ۸۰ درصدی کانتینرها در آن صورت می‌گیرد با کاهش ۴ درصدی کانتینری رسوب کالا روبرو هستیم و میزان رسوب کالاهای اساسی در این بندر به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: این بندر طی مدت مذکور با کاهش ۱۰ درصدی رسوب کالاهای اساسی و کاهش ۹ درصدی رسوب کالاهای کانتینری مواجه شده است.

بهزادیان همچنین با بیان اینکه میزان رسوب کالاهای کانتینری در بندر نوشهر طی ۱۵ روز اخیر با کاهشی ۱۰ درصدی روبرو شده است، گفت: در عین حال میزان رسوب کالاهای اساسی در بندر نوشهر افتی ۱۵ درصدی داشته است. همچنین بندر انزلی با رشد ۳ درصدی میزان رسوب کالاهای کانتینری، کاهش یک درصدی میزان رسوب کالاهای غیرکانتینری و رشد ۲ درصدی میزان رسوب کالاهای اساسی در این مدت روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ۱۵ روزه اخیر موجب تسریع در خروج کالا از بنادر با توجه به تمهیدات و مصوبات صورت گرفته و اخذ تضامین شده است، بیان کرد: علاوه بر این شاهد کاهش مدت زمان نگهداری کالا در بنادر کشور از ۳ به ۲ ماه و اعمال مشوق‌های مربوطه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تخفیف ۱۰ درصدی به کالاهایی که زیر ۴۵ روز از بنادر خارج می‌شوند و نیز ارائه خدمات در بنادر و فعالیت‌های مربوطه به خروج کالا از بنادر کشور به صورت ۲۴ ساعته هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترخیص کالا رسوب کالا سازمان بنادر و دريانوردي قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی گفت: بیشترین میزان حمل بار در سال گذشته به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۸۴۳ تن کالای جابجا شده، پنج هزار و ۱۷۰ تن معادل ۴۳ درصد کالا‌ها از محموله‌های معدنی و ساختمانی بوده است.

رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۸ تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل محموله‌های فلزی، ۹۹۰ هزار تن معادل هشت درصد شامل مواد شیمیایی و ۹۴۹ هزار تن به میزان هشت درصد شامل محصولات کشاورزی بوده است.

وی به موضوع کارت هوشمند رانندگان اشاره کرد و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

محمدی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی از قبیل رانندگان و مهمان داران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳