Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:22:29 GMT

مراسم بزرگداشت روز ملی تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۶۳۲۹

مراسم بزرگداشت روز ملی تهران برگزار می‌شود

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا افزود: در این مراسم که با همکاری شهرداری های مناطق 11 و 12 پایتخت برگزار خواهد شد از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص پایتخت و تهران‌پژوهان سرشناس تجلیل می شود.
به گزارش ایرنا در خبر ارسالی این نهاد ساعت شروع مراسم قید نشده و به خبرنگار ایرنا نیز پاسخ دادند که مراسم صبح روز شنبه 14 مهر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردر باغ ملی از بناهای تاریخی پایتخت به شمار می رود که در خیابان امام خمینی(ره) قرار دارد.
برپایه این گزارش، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه این شورا مبنی بر «پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی در سالنامه عمومی کشور» افزود: دراین طرح همچنین مقرر شده شهرداری تهران فارغ از تصمیم شورای فرهنگ عمومی در زمینه «روز تهران روز پایتخت ایران اسلامی» به‌ منظور گرامیداشت و اعتلای نام تهران نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام و گزارش آن را به‌ صورت سالانه به شورا ارائه کند.
عضو هیات رئیسه شورای تهران در ادامه با بیان اینکه با وجود این مصوبه در سال 95 و 96 شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران اقدام جدی در اجرای این مهم نداشته‌اند، اظهارداشت: حدود 230 سال از زمانی که آقامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود برگزید می‌گذرد؛ با تصویب متمم قانون اساسی مشروطه در 14 مهر 1286 برای نخستین بار تهران به صورت قانونی و بر مبنای رای نمایندگان ملت به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.
وی افزود: بر همین اساس انتخاب 14 مهر به عنوان روز ملی تهران مبنای مناسبی دارد که برگرفته از نقش و جایگاه مردم است و بخوبی می‌تواند بخش مهمی از تاریخ و هویت شهر تهران را بازگو کند.
تهرام/1109/9343/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 امام خمینی پایتخت شورای اسلامی شهر شورای شهر تهران شهرداری اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد