Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها حال و روز برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان به دلیل عدم نقدینگی و برخی مشکلات در ارائه تسهیلات بانکی خوش نبوده و ضروری است مسئولان نسبت به رفع موانع مشکلات ایجاد شده اقدامی انجام دهند. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان به دلیل نبود نقدینگی و برخی محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک‌ها در ارائه تسهیلات، آنها را با مشکلات زیادی روبرو کرده است به طوری که برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل عدم وجود نقدینگی در حال تعطیلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی سال‌های گذشته روز به روز برمشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور افزوده شده است و این روزها به دلیل برخی محدودیت‌های وارداتی از سوی گمرک واحدهای تولیدی علاوه بر مشکل نقدینگی با مشکلی به نام عدم ورود مواد اولیه خریداری شده و زمان طولانی ترخیص کالا مواجه هستند.

پای صحبت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی دراین شهرستان که می‌نشینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و یکی از خواسته‌های آنها تسریع در امور ارائه تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی است.

عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر یکی از واحدهای تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یکی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان را عدم همکاری برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی عنوان کرد و اظهارکرد: عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که واحدهای تولیدی را درگیر خود کرده است.

وی افزود: برخی از بانک‌های عامل ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان در زمینه ارائه تسهیلات همکاری لازم را نداشته و با قوانین سخت خود صاحبان صنایع تولیدی را با مشکل روبرو کرده‌اند.

موانع توسعه اقتصادی در مراغه رفع شود

حمیدشکری فرماندارمراغه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه اقتصادی در این شهرستان اظهارداشت: فرمانداری این شهرستان با تشکیل کمیته رفع موانع تولید در تلاش است مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان را رفع کند.

وی افزود: رفع و بررسی مشکلات اداری و بانکی، برگزاری جلسات مستمر با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و برسی مشکل واحدها به صورت مجزا از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد در مراغه است.

شکری اظهارکرد: جلسه کمیته رفع موانع تولید و اقتصادی در این شهرستان به صورت منظم جلسه‌های خود را برگزار و اقدامات لازم در راستای رفع موانع تولید و توسعه اقتصادی در این کمیته بررسی و مصوباتی برای اجرایی شدن آنها از سوی کمیسیون تصویب و توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری‌های جدید در این شهرستان تصریح کرد: شهرستان مراغه از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری بهره مند بوده و در این راستا با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و معرفی آن به بخش خصوصی در تلاش هستیم سرمایه گذاران جدیدی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان جذب کنیم.

وی ادامه داد: وجود معادن، ظرفیت‌های گردشگری و توریستی یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان با بهره گیری از آنها اقتصاد این شهرستان را توسعه داد.

کاهش نقدینگی مشکل اصلی واحدهای تولیدی در مراغه

حمیدشکری فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به کاهش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان اظهارکرد: در حال حاضر کمبود نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله مرغداری‌ها در شهرستان است.

شکری اضافه کرد: نبود سرمایه برای نوسازی واحدهای قدیمی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در مراغه است.

وی از بانک‌ها خواست تا برای رونق تولید در بخش دام و طیور با پرداخت تسهیلات از این واحدهای اشتغال زا و کارآفرین حمایت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی مشکلاتی با بانک‌های عامل دارند، افزود: اگر مشکلی در این راستا وجود داشته باشد باید با مشارکت بانک‌های عامل رفع شود تا موانع توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برداشته شود.

شکری ادامه داد: حمایت از بخش تولیدی و واحدهای صنعتی، زمینه ساز رونق تولید و اشتغال و کاهش بیکاری در این شهرستان خواهد شد.

وی به تعداد واحدهای مرغداری تخمی و گوشتی در مراغه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکصد واحد مرغداری تخمی و گوشتی در مراغه فعالیت می‌کنند و بیش از 16 درصد مرغ و تخم مرغ استان در این شهرستان تولید می‌شود.

شکری فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 18 درصد معادل 15 هزار نفر و بالاتر از میانگین نرخ بیکاری 11 درصدی در آذربایجان شرقی است.

امید است با تلاش مسئولان شهرستان بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات بانکی همکاری لازم را در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان را داشته باشند.

گزارش؛ علی جعفرزاده

انتهای پیام/م

R7887/P1486/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در دیدار با مدیرعامل بانک استان بوشهر ضمن تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان تأکید کرد بسیاری از پروژه‌های شیلاتی نیازمند حمایت بانک‌های درجهت افزایش تولید هستند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این دیدار گفت: از وظایف مهم امسال شیلات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق اقتصاد دریا محور است.

امینی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در جهش تولیدات شیلاتی ارائه تسهیلات کم بهره و حمایت‌های مالی از طرح‌های خرد شیلاتی گرفته تا مگاپروژه های شیلات در استان است.

امینی با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری در بخش‌های مختلف شیلاتی گفت: بهره وری بیشتر از مزارع از طریق تجهیز کردن مراکز شیلاتی به تجهیزات و امکانات روز دنیا است که انتظار است حمایت‌های خوبی نیز در این موضوع از سوی بانک‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به واحدهای عمل آوری محصولات شیلاتی که به دلیل مشکلات مالی در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند گفت: با حمایت مالی از این واحدها می‌توان این کارخانه‌ها را مجدد به چرخه تولید وارد کرد و یک مزیت مهم و اصلی این دسته از کارخانجات جلوگیری خام فروشی تولیدات شیلاتی است.

امینی همچنین در این جلسه خواستار بسته‌های خوب تسهیلاتی برای تولیدکنندگان مختلف شیلاتی شد و ادامه داد: امید است با حمایت‌های بانک صادرات شاهد رشد تولید و شکوفایی اقتصادی در شیلات استان که یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا محور است باشیم.

مدیریت شعب بانک صادرات ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل شیلات استان و هیأت همراه در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های بانک صادرات در زمینه همکاری با صنعت شیلات در استان پرداخت.

حیدری با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در طرح‌های شیلاتی استان گفت: جهش تولید با مشارکت مردم از اولویت‌ها است، که تحقق این امر منوط به سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید می‌باشد.

مدیر عامل بانک صادرات استان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت شیلات در استان در سال جهش تولید از برنامه‌های مهم بانک صادرات در سال جدید است.

کد خبر 6095364

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر