Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@02:37:44 GMT

عربستان سعودی از یمن شکست خواهد خورد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۶۵۶۳

عربستان سعودی از یمن شکست خواهد خورد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی‌اکبر ولایتی»، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقیست» که صبح امروز در تالار شهیدمطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: برای بنده و همکارانم توفیقی است که در خدمت بسیجیان و کسانی که سر به راه اسلام گذاشتند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیجیان همواره آماده‌اند از این کشور اهل بیتی (ع) دفاع کنند.

وی افزود: همیشه به جز دوره هایی در ایران آثار توحید و موحد بودن مردم وجود داشته است. زمانی که یونانیان به ایران حمله کردند، یونانیان مشرک و ایرانیان موحد بودند و این موضوع از آثار و احادیث مشخص است که مردم ایران پیغمبری داشتند که دعوت به توحید می کرد. هیچ کشوری را سراغ نداریم که آثار توحید در آن بیشتر از ایران باشد.

ولایتی با اشاره به وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به حول و قوه الهی، دانشگاه علم، دین و اعتقاد خواهد بود و بی‌اعتقادی، تسامح دینی، تظاهر به بی‌دینی و غیرانقلابی بودن در این دانشگاه جایی نخواهد داشت.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تا زمانی که بنده و همکارانم در این مسئولیت هستیم، اجازه نخواهیم داد ارزش های انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی تضعیف شود، ارزش های ضدانقلاب رشد کند و این دانشگاه از لحاظ علمی ضعیف بماند. دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه مردم متوسط و کم‌بضاعت است که این سرمایه برای ما حکم بیت‌المال دارد و نخواهیم گذاشت یک ریال از آن حیف و میل شود.

وی تأکید کرد: این موضوع باید در دانشگاه های دولتی هم وجود داشته باشد، اما وظیفه ویژه ما حفظ دانشگاه آزاد اسلامی با تحول اسلامی و محافظت از ارزش های اسلام و انقلاب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم ایران همواره به این کشور عشق ورزیده‌اند، خاطرنشان کرد: هر مهاجمی که به ایران حمله کرد، اگر در حوزه دفاعی پیروز شد، در حوزه فرهنگی مغلوب شد و تنها دین و فرهنگی که از سوی مردم ایران پذیرفته شد، اسلام بود که پس از پذیرش، ایرانیان مروج آن شدند و هیچ مردمی به اندازه مردم ایران به اسلام خدمت نکردند.

ولایتی با بیان اینکه ایران به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب همواره مورد طمع بیگانگان بوده است، گفت: اکنون از یونان و رم خبری نیست و معدود کشورهایی در جهان هستند که سابقه تاریخی ایران را داشته باشند و می توان گفت ایران کشوری با سابقه سیاسی گسسته و سابقه فرهنگی پیوسته است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مردم ایران فرهنگ اسلام را با آغوش باز پذیرفتند، خاطرنشان کرد: تاریخ این کشور از تهاجم های بیگانگان پر است، به طوری که در 500 سال اخیر، ایران 25 جنگ و 11 قرارداد صلح را تجربه کرد، اما تجزیه نشد.

وی با بیان اینکه صفویه در حفظ و بازتعریف ایران و هویت اهل بیت (ع) نقش به سزایی داشته و بخش اعظم کتاب های شیعه پس از صفویه نوشته شده است، اظهار داشت: گاهی برخی آگاهانه یا ناآگاهانه درباره صفویان حرف هایی می زنند که نباید به آن توجه کرد. در این دوره سربازان صفوی کلاه هایی بر سر داشتند که 12 تاج با اسم امامان معصوم (ع) بر آن نقش بسته بود و با نام اهل بیت (ع) کشور را حفظ می کردند.

ولایتی با بیان اینکه ایران منشأ تاریخ جوانمردی است، تاکید کرد: قزلباش شاخه‌ای از تاریخ فتوت های ایران است که در راه عقیده از جانشان می گذشتند. می توان گفت فتیان کشور را از شر دشمنان حفظ کردند. در تاریخ فتوت و جوانمردی، کسانی که می خواستند پایبند این مرام باشند، به حرم امیرالمؤمنین (ع) می رفتند. اکنون نیز بسیجیان، فتیان و جوانمردان ما هستند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: اگر بخواهیم تعریف جامعی از مردم ایران داشته باشیم، باید بگوییم مردمانی هستند که دارای کار، همسر و فرزند هستند، اما در راه عقیده همه را رها می کنند و به جهاد و دفاع از اعتقاداتشان می روند.

ولایتی با اشاره به رشادت های رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: طی 200 سال یک میلیون مترمربع از خاک ایران جدا شد. پیش از آن ایران 2 میلیون و 600هزار مترمربع وسعت داشت که به مرور در دوره های مختلف از وسعت آن کاسته شد و در آخر هم در زمان پهلوی، بحرین از ایران جدا شد. در زمان جمهوری اسلامی ایران، این کشور شاهد طولانی‌ترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم بود، اما جوانان ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران کم شود.

وی با بیان اینکه تنش ها و موازنه های سیاسی و وضعیت امروز جهان بعد از جنگ جهانی دوم به بدترین شکل رخ داد، اظهار داشت: از زمان قرارداد «یالتا» در سال 1945 تاکنون وضعیت دنیا به این شکلی نبوده که نمی‌شود آینده آن را پیش‌بینی کرد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصمیم های غیر قابل پیش‌بینی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: این هفت‌تیرکش افسارگسیخته و کابوی آمریکایی هر روز یک حرف می زند. دو ساعت با آقای پوتین رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرد و هنوز جوهر توافق‌شان خشک نشده بود ، عکس آنچه که توافق شده بود، عمل کرد. یا کشور مالدیو را تهدید به تحریم کرد که اینها نشان‌دهنده آن است که از قرن بیستم تاکنون در بی‌‌سامان‌ترین صحنه تاریخی قرار داریم.

ولایتی ادامه داد: این مرد کازینودار می خواهد دنیا را مانند قمارخانه اداره کند و به جان دنیا افتاده و راه مقابله با وی این است که به فکر خودمان و با دوست، دوست و با دشمن، دشمن باشیم و به هیچ کشوری اطمینان نکنیم، مگر اینکه مطمئن و قابل اطمینان باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن همکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: اگر ما به عراق کمک نکنیم، خودمان دچار مشکل می شویم و این موضوع در مورد سوریه هم صادق است، چرا که حضرت علی (ع) می فرمایند مردم ذلیل نشدند تا در خانه نشستند و ذلت به سراغ آنان آمد. برخی قلم به مزد هستند و پول می گیرند و قلم می زنند. برخی هم جاهل هستند که می گویند ما با عراق کار نداریم، اما حقیقت آن است که آنهایی که در عراق هستند، با ما کار دارند و اگر ما به کمک عراق و سوریه نمی‌رفتیم، اکنون تانک های اسرائیل در مرزهای ایران صف بسته بودند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به اروپا گفته بود اگر بخواهیم مراکز هسته‌ای ایران را بزنیم، حزب‌الله با صدهزار موشک خاک اسرائیل را به توبره می کشد.

ولایتی تصریح کرد: برخی می گویند ما خودمان احتیاج داریم و چرا باید به مردم لبنان کمک کنیم، اما نمی‌دانند که جوانان لبنان جان خود را کف دست گذاشته‌اند و از منافع مشترک جمهوری اسلامی ایران و لبنان دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم اسلام و اهل بیت (ع) را برافراشته است، گفت: دشمن می خواهد پرچم اسلام و اهل بیت (ع) را در دنیا خاموش کند و بهانه هایی همچون اینکه ایران نباید صنعت هسته‌ای یا موشک داشته باشد و یا در منطقه حضور نداشته باشد و... را می تراشند. این در حالی است که انگلیس و آمریکا در منطقه حضور دارند و زورگویی بالاتر از این نمی‌شود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اگر در مقابل زورگویی ها یک قدم عقب بنشینیم، ما را صد قدم عقب می نشانند. بسیاری لبخند می زنند و از پشت خنجر می زنند، البته این بدان معنا نیست که با کشورهای جهان قطع ارتباط کنیم، بلکه رابطه ما باید هوشمندانه، مدبرانه و قدرتمندانه باشد و از منافع خود و متحدانمان دفاع کنیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعاً برای رفع تحریم های فعلی برنامه دارد و راه خروج آن را می داند. بنده با رییس جمهور روسیه و مسئولان چین و دیگر کشورها صحبت کرده‌ام و قرار است مبادلات ریال - روبل، ریال – لیر ترکیه و ریال – یوآن چین جایگزین دلار شود، چرا که براساس نظر اقتصاددانان حداکثر تأثیر دلار بر زندگی مردم 20 تا 30درصد است، اما عده‌ای طوری تبلیغ می کنند که گویی تأثیر آن سه برابر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله آینده جمهوری اسلامی ایران روشن است و دشمنان با این تحریم ها نمی‌توانند ما را از پای بیاندازند چرا که اکنون سه سال است که در مواجهه با مردم یمن که با حداقل امکانات زندگی می کنند، با پای برهنه مقابل سربازان عربستان ایستاده‌اند و یقین بدانید عربستان سعودی از یمن شکست خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد اسلامی عربستان عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به‌عنوان دانشگاه جامعه‌محور و جامعه پرداز همیشه سعی کرده ارزش‌آفرینی کند. ارزش‌آفرینی با یک هدف بسیار متعالی که رشد و پرورش نیروی انسانی کشور بوده، واقعاً هدفی عالی است که اگر درست انجام شود کشور را بیمه می‌کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰سال فعالیت خود درخشانی را به ثبت رسانده میلیون‌ها فارغ‌التحصیل از این دانشگاه یکی از دستاورد‌های این دانشگاه است به همت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد این هستیم رشد علمی و فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کند همه که عضو این خانواده بزرگ هستیم از این بابت به خود می‌بالیم که در چنین مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم و در به دست آمدن این دستاورد مهم سهیم هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود با درک تحولات جامعه رویکرد تحولی به خود گرفته و با تدوین سند تحول و تعالی که سند راهبردی، عملیاتی پنج ساله بوده در راستای ارتباط مؤثر با جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

منصوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در این سند چهار وجه کاربردی را ترسیم کرده وجه علمی، وجه فناوری، وجه فرهنگی و وجه تربیتی، اگر این چهار وجه به درستی در جامعه بتواند نمود پیدا کند نظام فرهنگی بر تربیت جامعه فرهیخته، نظام علمی به جامعه دانا، نظام تربیتی به جامعه کارآمد و نظام فناوری به جامعه نوآور منتهی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این اهداف بلندی که ترسیم کرده و گام برمی‌دارد بتواند با این اهداف دست پیدا کند. قطعاً برای رسیدن به این اهداف همه همکارانی که در دانشگاه آزاد اسلامی هستند اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان باید تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به پیام تبریک نوروزی دکتر طهرانچی بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام نوروزی خود شعار تولید با مشارکت مردم را به سه مؤلفه مهم تقسیم کرد مشارکت مردم که بیانگر مؤلفه اجتماعی شعار است مؤلفه نوآوری که اگر بخواهد جهش در تولید اتفاق بیفتد لازمه آن جهش نوآوری بوده سومین مؤلفه اقتصاد است که این سه مؤلفه را از شعار سال می‌توان استنباط کرد.

منصوری با قدردانی از تلاش شش ساله نعمت‌الله نعمتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان مطرح کرد: رویکرد دانشگاه اسلامی در انتخاب مدیران و مدت فعالیت مدیران بدین گونه است که هر عزیزی مدت محدودی مدیریت داشته باشد. دستاورد‌های به دست آمده نعمتی به‌واسطه همکاری همه همکاران در واحد دامغان بوده همدلی همراهی و همکاری همه اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد دامغان منتج به این کارنامه ارزشمند شده این همکاری و همدلی همان‌طوری که در دوران مدیریت نعمتی بوده باید حسین افشاری رئیس جدید این واحد دانشگاهی نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه تحولات در جامعه به‌واسطه اقبال اجتماعی مردم نسبت به رشته‌ها و انتظارات مردم از دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: امروزه از دانشگاه انتظار می‌رود که معرفت را به جوانان آموزش دهد مهارت آنان را افزایش، خودباوری، امید و نوآوری را رقم بزند برای این اتفاقات نیاز است همه بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا بتوانیم به این انتظار جامع پاسخ شایسته‌ای دهیم و همچنان مورد پسند و اقبال مردم ایران قرار گیریم که حیات دانشگاه به حمایت مردم است.

به گزارش آنا، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از تلاش نعمت‌الله نعمتی قدردانی و حسین افشاری دانشیار رشته علوم باغبانی به‌عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد