Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه دفاع مقدس، در این مراسم که امروز سوم مهرماه توسط مجمع جهانی صلح اسلامی در سالن اجتماعات مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد صاحبنظران از دستگاهها و ارگانهای مرتبط با حوزه های حقوق بین الملل و صلح در دو میزگرد تخصصی به بیان دیدگاههای خود در خصوص صلح و جایگاه آن در مناسبات امروز جهانی پرداختند که دکتر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پنل دوم این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و حادثه تروریستی اخیر در اهواز اظهار کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس به دنبال تحمیل صلح خود خواسته از طریق تحمیل جنگ 8 ساله به جمهوری اسلامی ایران بود اما با رشادت رزمندگان و درایت امام خمینی (ره) حتی ذره ای نیز از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 70 درصد مفاهیم مشترک ادبیات جهان به نوعی با مفهوم صلح درآمیخته و بیش از 36 سال است که سازمان ملل متحد با اختصاص روز 21 سپتامبر به نام صلح سعی در بیان اهمیت این پدیده در جهان دارد، اما درست همین زمان اوج شدت جنگها را نیز در دنیا شاهد هستیم و مشخص است که اراده ای قوی برای برقراری صلح وجود ندارد.
جعفری با ارائه آمارهایی ادامه داد: شمار بی خانمانهای دنیا در پایان سال 2016 به بیش از 65.5 میلیون نفر رسیده که نشانگر روند در حال افزایش این جمعیت است. همچنین مطابق آمارهای بنیاد "کودکان را نجات دهیم" شمار کودکان در حال زندگی در مناطقی که در آنها جنگ در جریان است 75 درصد افزایش داشته که بیش از 30 درصد این کودکان نیز در منطقه خاور میانه و کشورهای اسلامی  زندگی می کنند.
جعفری تصریح کرد: به طور کلی صلح در 3 وضعیت مطرح می شود:
 1- توازن قدرت: در این حالت صلح پایدار نخواهد بود که مثال آن پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر به دست صدام به دنبال به هم خوردن توازن در منطقه در سال 1359 بود.
2- سود و منفعت: در این حالت صلح دستاویزی است برای کسب منفعت قدرتها و طبیعتا در چنین حالتی نیز صلح پایدار نخواهد بود. مثال بارز آن نقض برجام و خروج آمریکا از پیمان منع گسترش گازهای گلخانه ای دنیاست که چون آنها را در تضاد با منافع خود می دید زیر پا گذاشت.
3- باور و اعتقاد: تنها در حالتی صلح پایدار برقرار می شود که صلح در باورهای دینی، اعتقادی و ایدئولوژیکی ملتها ریشه داشته باشد؛ همانند مبانی اعتقادی دین اسلام و جمهوری اسلامی ایران.
در انتهای جلسه، دکتر جعفری ضمن تقدیر از مجمع جهانی صلح اسلامی به خاطر تولید و نشر ادبیات صلح طلبی ایران اظهار امیدواری نمود که نشست عمومی این مجمع در اسفندماه سال جاری با شکوه هر چه تمام برگزار شود و دستاوردهای مثبتی را در عرصه های ملی و بین المللی برای کشور به همراه داشته باشد.


مقدمات تشکیل اتحادیه‌ موزه‌های مقاومت جهانی انجام‌شده است

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم با اشاره به اهمیت ترویج صلح در جهان اعلام کرد: روند افزایش بازدید خارجیان از موزه رشد 85 درصدی داشته و بازدیدکنندگان داخلی نیز افزایش 20 درصدی را در کارنامه این باغ‌موزه ثبت کرده‌اند.
امیر مسعود احمدی درباره استقبال گسترده خارجیان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آمارهای موجود بیانگر رشد 85 درصدی بازدید گردشگران خارجی از این مجموعه است که تقریباً 80 درصد از بازدیدکنندگان به‌صورت انفرادی از مجموعه دیدن کرده‌اند.
احمدی در ادامه افزود: اهمیت معرفی و ثبت رشادت‌ها و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا امسال این موزه را در کتاب گردشگری آلمان ثبت کرده و زمینه رشد مضاعف تعداد بازدید گردشگران خارجی را ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده نیز تشکیل اتحادیه موزه‌های مقاومت جهانی است تا بتوانیم همکاری‌های قابل‌توجهی با تمامی موزه‌ها داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال موزه‌های ویتنام، افغانستان، یمن، بوسنی، سوریه، عراق و سایر کشورها نیز در این اتحادیه حضور خواهند داشت.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره دیگر فعالیت‌های این موزه در هفته دفاع مقدس نیز به خبرنگار ما گفت: بر اساس اهمیت ثبت و حفظ آثار مکتوب مربوط به دفاع مقدس امسال از کتابخانه دیجیتال موزه با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب دیجیتال رونمایی خواهد شد و ۱۰ عنوان کتاب تازه که محصول انتشارات همین مجموعه است نیز رونمایی خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در همین حال با همکاری سازمان‌ هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس در هفته دفاع مقدس، از کتاب فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس با تلاش دکتر جلیل عرفان ‌منش و جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس که مربوط به سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ است نیز رونمایی خواهد شد.
احمدی اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین کتاب‌هایی که در این ایام رونمایی خواهد شد، مربوط به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان شاخص دفاع مقدس است و در کنار آن نیز از مجموعه کتاب‌های چشمه و چراغ با موضوع عکس‌های خانواده‌های شهدای استان گیلان و شهرستان دماوند رونمایی خواهد شد.
وی درباره دیگر فعالیت‌های موزه نیز تأکید کرد: سه نمایشگاه عکس در گالری فکه برگزار می‌شود. کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان ارشد صلح، نقد و بررسی فیلم‌های انقلاب و دفاع مقدس، برنامه چهل شاهد باهدف بررسی ۴۰ سال هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با حضور نخبگان صورت می‌پذیرد تا علاقه‌مندان بتوانند با واقعیت‌های این دوران آشنا شوند.
مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه افزود: نمایش فیلم از طریق آب‌نمایش موزه، به‌عنوان مدرترین در ایران از برنامه ثابت مجموعه است که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف صرفه‌جویی 97 درصدی در تأمین قطعات خارجی داشتیم و تنها 3 درصد هزینه‌ها مربوط به خریدهای خارجی بوده است.
به گفته احمدی، چهارم مهرماه نیز سردیس مرضیه دباغ رونمایی خواهد شد و در همین روز برنامه‌ ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح برگزار می‌شود. چون اساس کار موزه بر مبنای ترویج صلح است، روز هفتم مهرماه جاری نیز مراسم شعر افلاکیان با حضور شاعران پیشکسوت و برگزار خواهد شد و انجمن شعر شاعران دفاع مقدس نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و به‌زودی انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز راه‌اندازی می‌شود.
رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس تحریریه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گروه تلویزیونی سرو افتتاح می‌شود و میدان سلام باهدف ادای احترام مهمانان عالی‌رتبه خارجی به شهدای گمنام یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
احمدی در پایان گفت: افتتاح مجموعه زیپ‌لاین، اجرای شش برنامه سروستان با حضور فرماندهان در جوار شهدای گمنام پردیس سوسنگرد، اجرای مراسم‌های آئینی و تعزیه‌خوانی در دهه دوم و سوم محرم از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهند بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صلح پایدار موزه دفاع مقدس جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد