Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سعودی الحدث، تحویل سامانه پدافند هوایی اس سیصد به نظام سوریه در مدت دو هفته آغاز خواهد شد. تصمیمی که کرملین اصرار داشت تاکید کند فقط برای حمایت از نظامیان روسی اتخاذ شده است و علیه طرف ثالث نیست. تصمیم مسکو همچنین شامل تجهیز پدافند هوایی سوریه به سامانه های رهگیری و شناسایی روسی است که می تواند بر روی رادارها و هواپیماها در صورت حمله به سوریه، پارازیت الکترونیکی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر تحلیلگران تصمیم برای تحویل این سامانه موشکی به نظام سوریه را خروج از اصل توازن راهبردی دانستند که مسکو در طول سال های گذشته به آن پایبند بود. یعنی توازن بین سطح تسلیحاتی اسرائیل و کشورهای عربی همسایه آن را رعایت می کرد. این اقدام روسیه واکنشی به آن است که اسرائیل حاضر نشد به مسئولیت داشتن در سرنگونی هواپیمای شناسایی ایل 20 اعتراف کند و از عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت فرار کرد.

سیاستمداران روس این اقدام مسکو را گامی برای تقویت توان نظامی دمشق، به منظور بازدارندگی در برابر طرح بعضی کشورها برای حمله به سوریه دانستند. افسران روس در همه محل های استقرار سامانه جدید حضور خواهند داشت. فرستاده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه تاثیر منفی این تصمیم بر روابط با اسرائیل را تکذیب کرد. هر چند که کرملین بار دیگر اسرائیل را مسئول سرنگونی هواپیما دانست و این حادثه را اقدام عمدی توصیف کرد.

دیمیتری بابیچ، تحلیلگر مسائل سیاسی در مسکو به الحدث گفت: «تصمیم تحویل سامانه اس سیصد به سوریه فقط واکنشی به سرنگونی هواپیمای روسی نیست، بلکه تلاشی برای مقابله با عملیات نظامی احتمالی در سوریه و محدود کردن حملات هوایی اسرائیل و بستن حریم هوایی سوریه است.»

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: این تصمیم روسیه، به سرعت واکنش آمریکا و اسرائیل را برانگیخت. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا این تصمیم را تنش‌آفرین توصیف کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی خواست سامانه های پیشرفته تسلیحاتی در اختیار طرف های غیرمسئول قرار ندهد، زیرا به خطرات در منطقه دامن می زند. کابینه امنیتی اسرائیل هم قرار است امروز پیش از سفر نتانیاهو به نیویورک برای مشارکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تشکیل جلسه دهد. رسانه های اسرائیلی تاکید کرد کابینه امنیتی در نشست خود، بحران فعلی با روسیه را که در پی سرنگونی هواپیمای شناسایی روسی در آسمان سوریه رخ داد، بررسی خواهد کرد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: تحلیلگران نظامی اسرائیل نگران آن هستند که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد مسکو سامانه های پدافند هوایی اس سیصد را فقط در مدت دو هفته به دمشق تحویل خواهد داد و آن را سیلی برای اسرائیل به علت سیاست هایش در منطقه دانستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد