Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد که در صورت تداوم بحران مالی این آژانس مدارس و مراکز بهداشتی فلسطینی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، رئیس آنروا اعلام کرد اگر نیاز آنروا به ۱۸۵ میلیون دلاری که برای ادامه فعالیت خود به آن احتیاج دارد تا آخر سال جاری میلادی تامین نشود مدارس و مراکز بهداشتی فلسطینی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، پییر گرانبول، کمیسر ارشد آنروا در نیویورک تصریح کرد: ما در حال حاضر مقادیری پول در بانک داریم که من معتقدم این مقدار پول تا اواسط اکتبر کفاف خواهد داد.

وی در ادامه افزود: ما تقریبا به ۱۸۵ میلیون دلار نیاز داریم تا بتوانیم ادامه فعالیت تمامی نهادهای آموزشی، مراکز بهداشتی، امدارسانی و خدمات اجتماعی را تضمین کنیم.

آمریکا ماه گذشته میلادی از توقف کمک مالی‌اش به آنروا خبر داد و این تصمیم باعث تشدید تنش میان رهبران فلسطینی و دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شد.

گرانبول گفت: زمانی که دلایل ریشه‌ای نزاع حل و فصل نشود در این صورت شاهد فعالیت هفتاد ساله آنروا می‌شویم. این آنروا نیست که خواهان ادامه فعالیت خود بوده است بلکه شرایط جامعه آوارگانی که همچنان منتظر راهکار سیاسی هستند باعث ادامه فعالیت این آژانس شده است.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، واشنگتن دست به اقداماتی همچون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس زده که موجب برانگیختن خشم فلسطینیان شده است و رسیدن به صلح را پیچیده تر کرده است.

آنروا در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد و مسؤولیت فراهم کردن خدمات اصلی و امدادرسانی به حدود ۷۰۰ هزار آواره فلسطینی را بر عهده گرفت و در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه فعالیت دارد و آموزش دوره ابتدایی و راهنمایی، خدمات بهداشتی، پروژه‌های زیرساختی مختلف برای اردوگاه فلسطینی را فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی به خاطر کاهش کمک مالی آمریکا آغاز سال تحصیلی حدود نیم میلیون دانش‌آموز فلسطینی به تاخیر افتاد و این آژانس پس از درخواست کمک به بان کی‌مون، دبیرکل سابق سازمان ملل توانست بر این ناتوانی غلبه کند.

آمریکا در این دوره بزرگترین پشتیبان مالی آنروا بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آنروا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی فرمانداری زرآباد اعلام کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و هشدار سطح قرمز هواشناسی،براساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان زرآباد، مدارس این شهرستان امروز(سه شنبه) در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح به صورت غیرحضوری خواهد بود.

فعالیت مدارس شهرستان مهرستان نیز غیر حضوری می باشد.

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر نیز گفت: بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در پیش از ظهر روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ، فعالیت مدارس شهرستان نیکشهر در تمامی مقاطع به صورت غیر حضوری اعلام می شود.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دلگان نیز اعلام کرد: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان مدارس تمامی مقاطع در نوبت صبح و بعدظهر امروز سه شنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بصورت مجازی در بستر شاد برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد