Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@13:43:47 GMT

شیر خشک را انبار نکنید

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۷۶۳۹

شیر خشک را انبار نکنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیازی به انبار کردن شیر خشک در منازل نیست زیرا این محصول تاریخ نگهداری دارد.

به گزارش ایمنا،  سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از صنایع پودر شیر در مشهد به عنوان بزرگترین تولیدکننده شیرخشک در خاورمیانه، افزود: بازدیدی که از کارخانه و انبار ذخیره آن داشتم با اطمینان می گویم که هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه و تولید مواد شیر خشک نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه  نیازی به انبار کردن شیر خشک در منازل نیست زیرا این محصول تاریخ نگهداری دارد، ادامه داد: برای هشت ماه آینده تولید شیر خشک در کشور پیش بینی شده و شرکتهای تولید کننده نیز تمهیدات لازم را با مسئولیت پذیری انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در تولید شیر خشک رژیمی به دلیل بخش نامه‌های متناقص چالش‌هایی ایجاد شد که با تدبیر سازمان غذا و دارو برای کنترل توزیع شیر خشک صورت گرفت، اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده در همین هفته مشکل این برطرف می‌شود و خوشبختانه تولید شیر خشک در دست شرکتهای داخلی است و قاچاق شیر خشک برای کسی سودی نخواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه باید مشکلات ارزی برای تامین تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو و شیر خشک برطرف شود، افزود: تولیدات شرکت‌های داخلی  شیر خشک در کشور به مصرف می‌رسد اما  ارز دولتی و تولیدات صادراتی از طریق ارز غیردولتی تامین گردد.

وی ادامه داد: باید بازار بر اساس قوانین و روال معمول خود با هزینه تمام شده و سود منطقی عمل کند و نباید از مسیرهای یارانه‌ای وارد شویم که زمینه فساد فراهم شود باید برای اینکه فشار به مصرف کننده وارد نشود مابه التفاوت نرخ ارز را به جای تولیدکننده، به مصرف کننده در قالب پوشش بیمه ای دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات مربوط به عدم ارائه خدمات پزشکی در بخش خصوصی اضافه کرد:تعیین نرخ پنج درصد خدمات پزشکی پیش از افزایش نرخ ارز و نرخ خدمات تصمیم گیری شد اما  شرایط کنونی  پیش بینی نمی‌شد و اگر قرار شد خدمات بی کم و کاست ادامه یابد باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

وی افزود: انتظار من این است همانطور که در بخش صنعت سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تعیین تکلیف کرده و متناسب با افزایش هزینه‌ها قیمت‌ها را تغییر داده اند، در حوزه پزشکی هم عجله کنند چون هرچه تاخیر ایجاد شود باعث توقف خدمت و آسیب جدی به سلامت مردم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یکی از اشکالات امروز این است که دیر تصمیم می‌گیریم و برخی از این تصمیم‌ها نوش‌داروی مرگ بعد از سهراب می شود لذا انتظار من از سازمان برنامه و بودجه این است که هرچه سریعتر مانع تعطیلی برخی از خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمایت تولید داخلی وزیر بهداشت اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • اولین گروه پزشکان حج و زیارت عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • برنامه تولید نان کامل را با قدرت ادامه می دهیم