Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:35:20 GMT

عرضه موبایل ضد هک با سخت افزار سونی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۷۷۱۷

عرضه موبایل ضد هک با سخت افزار سونی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت eSikur  با ساخت موبایلی ضدهک توجه ها را به خود جلب کرد. اما نسخه جدید آن پس از مدتی طولانی عرضه شده است. این شرکت دو موبایل SIKURPhone XZ۱ و SIKURPhone XA۲  را عرضه کرده است. سیستم عامل هر دو موبایل SekureOS( یک نسخه از اندروید) است. این سیستم عامل روی سخت افزارهای موبایل سونی به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو دستگاه چند لایه امنیتی دارند.

XZ۱ همانطور که از نامش پیداست در حقیقت موبایل «اکسپریا ایکس زد۱» سونی است. این دستگاه نمایشگری ۵.۲ اینچی، پردازشگر اسنپ دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت RAM، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. دوربین پشتی آن ۱۹ و دوربین جلویی ۱۳ مگاپیکسل است.

موبایل XA۲ نیز بیشتر شبیه یک نسخه میان رده از موبایل« اکسپریا ایکس آ۲» است. دستگاه نمایشگر ۵.۲ اینچی، پردازشگر اسنپ دراگون ۶۳۰، ۳گیگابایت RAM و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی ۲۳ و سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد.

این موبایل برای صاحبان کسب وکار، تاجران ارزهای مجازی و افرادی مناسب است که تمایل دارند موبایل هایشان تا حد ممکن ایمن باقی بماند.

کد خبر 4412426 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات شرکت سونی موبایل نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات سازمان فضایی ایران دانشگاه آزاد اسلامی هوشمندسازی سلول بنیادی واحد علوم و تحقیقات هوش مصنوعی ماهواره موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

چند سالی است که از مطرح شدن موضوع تولید گوشی ایرانی می‌گذرد و پیش از آن تنها یک شرکت به‌عنوان تولیدکننده محدود گوشی شناخته می‌شد؛ تولیدکننده‌ای که البته به‌زعم برخی از کارشناسان این حوزه، بیش‌تر مونتاژ کننده قطعات وارداتی گوشی بوده تا این که بخواهند صفر تا صد گوشی را در داخل کشور تولید کند.

به گزارش ایسنا، درباره مزیت تولید گوشی داخلی گفته شده که با تولید گوشی باکیفیت ایرانی با قیمت مناسب، به قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و اشتغال کمک خواهد شد. اگرچه ویژگی‌ها و خدماتی که برای گوشی داخلی در نظر گرفته شده، هنوز اعلام نشده، اما استفاده از سیستم عامل بومی ظاهرا یکی از این ویژگی‌ها است.

اگرچه تولید گوشی ایرانی مورد توجه دولت‌های گذشته قرار دارد، اما دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع نشان داده چراکه همزمان با آغاز به کار این دولت، وزیر ارتباطات درباره برنامه برای تولید موبایل ایرانی اعلام کرد که ظرفیت‌های خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد، اما باید بازار آن در کشور ایجاد شود و مردم به این موبایل‌ها اطمینان کنند.

بر این اساس اعلام شد که در ابتدا ممکن است نواقصی وجود داشته باشد که باید به این مسئله توجه کرد، همچنین در ساخت گوشی‌های ایرانی از ظرفیت جوانان که سبب اشتغال‌زایی می‌شود، استفاده خواهد شد؛ علاوه بر آن در مردم و جامعه خود باوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

در نهایت پس از طرح اولیه تابستان سال گذشته - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام- اعلام کرد تولید گوشی تلفن همراه یکی از پروژه‌های است که از دولت گذشته آغاز شده، ۱۳ شرکت خصوصی برای احداث خط تولید خود در این منطقه به آن‌ها مراجعه کردند که از این تعداد دو مجموعه به بهره‌برداری رسیده‌اند و پیش‌بینی آن‌ها این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل یک میلیون گوشی تولید شود که یک سوم آن گوشی هوشمند و باقی به صورت دکمه‌ای خواهد بود.

طبق گفته وزیر ارتباطات، حوزه تبدیل موبایل حوزه مشترک وزارت ارتباطات و وزارت صمت است که مسئولیت اصلی آن برعهده وزارت صمت بوده بنابراین برنامه‌ریزی مشترکی انجام و کمک می‌شود به شرکت‌هایی که می‌توانند گوشی تولید کنند و زیرساخت‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌گیرد.

موضوعی که وی در اظهارات اخیر خود در یکی از رسانه‌ها به آن اشاره کرد و گفت: از شرکت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پیام حمایت کردیم و با واگذاری زمین و تسهیلات، زیرساختی را فراهم کردیم تا مقدمات برای تولید گوشی فراهم شود.

او تأکید کرد که در این حوزه ظرفیت خوبی وجود دارد و جوانان ما از جوانان دیگر کشور‌ها کمتر نیستند و اگر مردم و مسئولان به محصول ایرانی اعتماد کنند، می‌توانیم هم نیاز خودمان را برطرف کنیم و هم به سمت صادرات گام برداریم.

زارع‌پور با بیان اینکه بازار گوشی همراه بازار بسیار بزرگی است، یادآور شد که اکنون سالیانه بیش از سه میلیارد دلار صرف واردات ۱۰ تا ۱۴ میلیون دستگاه گوشی می‌شود، اما این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم تولیداتی در این بخش داشته باشیم.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: البته لازم است که این تولیدات در فضای رقابتی انجام شود تا محصول بهتر و متناسب با سلیقه مردم تولید و عرضه شود. اگر برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شود حتماً می‌توانیم با گوشی‌های خارجی نیز رقابت کنیم البته هنوز در ابتدای راه هستیم.

البته حمایت دولت فقط به موارد گفته شده محدود نمی‌شود و در بخش دوم لایحه بودجه امسال دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی در نظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • برگزاری کنکور تا ۱۰ روز دیگر/ دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟/
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین