Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، فرزند شهید غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، با بیان اینکه سومین سالگرد شهادت شهدای منا را در پیش داریم، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تاکید کرده‌اند این حادثه هیچ‌گاه نباید فراموش شود و امسال هم در دیدار اخیرشان با کارگزاران حج تاکید کردند که از پیگیری فاجعه منا خسته نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا اصل رکن‌آبادی همچنین افزود: علاوه بر اینکه ما مطالبات خود را از عربستان درباره این حادثه پیگیری می‌کنیم، بنا داریم همایش امسال را با موضوع دیپلماسی مقاومت برگزار کنیم که بعد دیگر و قدرتمندی از زندگی پدرم و شهید آقایی‌پور را در بر دارد؛ ابعاد سیاسی و کاری این بزرگواران به قدری پر رنگ و متفاوت است که تصور می‌کنیم نباید از آن غافل شویم.

فرزند شهید رکن آبادی گفت: این همایش در این راستا برگزار می‌شود که بتوانیم به تعریفی از دیپلماسی مقاومت برسیم؛ به ویژه در شرایط امروز کشورمان نیاز به الگوی خوب و قوی داریم و تصور می‌کنم در مسیر زندگی این دو شهید بتوانیم الگو‌های خوبی را برای این موضوع برداشت کنیم.

اصل رکن‌آبادی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدای منا روز جمعه ششم مهر برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم ساعت ۱۵ و ۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری و با حضور سخنرانانی همچون علی‌اکبر ولایتی و حجت‌الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد. علی‌اکبر قلیچ نیز قطعه موسیقایی «قرار نبود» را که به یاد شهدای حادثه منا ساخته است و همچنین قطعه «ارتش میلیونی» را اجرا می‌کند؛ اجرای سرود، پخش نماهنگ‌هایی از شهید آقایی‌پور و شهید رکن‌آبادی از دیگر بخش‌های این مراسم است.

فرزند شهید رکن آبادی گفت: در مراسم بزرگداشت شهدای منا گروه‌های مختلف جبهه مقاومت همچون نمایندگان حزب‌الله، نمایندگان حماس، بنیاد شهید، نمایندگان وزارت خارجه و خانواده‌های معظم شهدا و دوستداران شهیدان در این برنامه حضور خواهند داشت.

شهید غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و شهید محمدرحیم آقایی‌پور سفیر سابق ایران در اسلوونی در فاجعه منا به طرز مشکوکی به شهادت رسیدند.

مرگبارترین حادثه در حج تمتع که ۲ مهر ۱۳۹۴ شمسی، مصادف با ۱۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۶ قمری و ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی روی داد به کشته و مفقود شدن بیش از هفت هزار تن از حاجیان انجامید و زائرانی از ۳۹ کشور جهان در این حادثه کشته، مفقود یا زخمی شدند.

مقامات دولت عربستان پس از حدود سه هفته از حادثه، تعداد رسمی جان‌باختگان را ۷۴۷۷ نفر اعلام کردند.

بسته شدن گذرگاه شماره ۲۰۴ و ازدحام جمعیت، دلیل اصلی وقوع این حادثه اعلام شد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شمار زائران کشته و زخمی جمهوری اسلامی ایران، از همه کشور‌های دیگر بیشتر بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران اسلامی، در اولین واکنش‌ها به فاجعه منا، با اعلام سه روز عزای عمومی، مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته دولت عربستان سعودی را عامل این فاجعه دانستند.

در پی این حوادث، دو تن از دیپلمات‌های ایرانی از جمله محمدرحیم آقایی‌پور و غضنفر اصل رکن‌آبادی به شهادت رسیدند.

شهید محمدرحیم آقایی‌پور اولین سفیر ایران در لوبلیانا بود که در دوره وزارت منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق به این سمت منصوب و در دوران وزارت علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه سابق سفارت ایران در اسلوونی افتتاح شد.

غضنفر اصل رکن‌آبادی متولد ۱۳۴۵ در قم، دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود. رکن‌آبادی در طول خدمتش در لبنان بار‌ها مورد سوءقصد قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بزرگداشت شهید رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان حوزه هنری همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی فردا دوشنبه سوم اردیبهشت در مسجد جامع احباب الحسین (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار دریادار علی فدوی جانشین محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. همچنین آقابیگی اجرای برنامه و حامد خمسه مداحی این برنامه را بر عهده دارند. در بخش دیگری از این مراسم گروه سرود محبان الحسن (ع) به اجرا می‌پردازند.

برنامه مورد اشاره، توسط شورای برگزاری مراسم‌های مسجد جامع احباب الحسین (ع)، هیئات و تشکل‌های مذهبی محله اصفهانک و ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی دوشنبه سوم اردیبهشت از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع احباب الحسین (ع) واقع در منطقه ۱۴ تهران، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان شهید کیانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084081 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • واکنش سفیر سابق رژیم صهیونیستی به ویترین تسنیم
  • مراسم ترحیم پرویز داوودی برگزار شد