Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛صبح روز سه شنبه نشست روایتگری دفاع مقدس با عنوان(رشادتهای هویزه ثانی) با همکاری اداره کتابخانه های عمومی وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پلدختر باحضور جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه ،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر و روسای شورای اسلامی شهر و بخش مرکزی ،رئیس و کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از دانشگاهیان،دانش آموزان،فرهنگیان و اصحاب رسانه درمحل سالن کنفرانس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر و با روایتگری سرهنگ بازنشسته علی محمد گنجی از راویان دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست  علی محمدقهرمانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر:ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تنی چند از هموطنان درحادثه تروریستی اخیر اهواز، انقلاب اسلامی ایران را برآمده از  بطن توده مردم و نظامی مردم سالار و پیروخط و مشی ائمه علیهم السلام دانسته و با توجه به غنای فرهنگ ایثار و شهادت در نزد اهل تشیع نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گره خورده به فرهنگ غنی شهادت،ایثار و فداکاری دانست.

او افزود: آرامش امروز جامعه حاصل جانفشانیها و رشادت های مردم دلاور این مرزوبوم خواه در طول شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی و خواه در طول دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس است.

 قهرمانی با اشاره به  نقش بی بدیل شهداء و بالاخص رزمندگان شهرستان پلدختر در طول 8سال دفاع مقدس  لقب هویزه ثانی را براستی نامی ماندگار برای پلدختر دانست وگفت:  این نام به پاس تعدادکثیر شهداء و جانفشانیهای این عزیزان براین شهرستان  نهاده شده است.

او یادآورشد:مجموعه کتابخانه های عمومی هماره برآنست تا گامهای موثری در شناساندن مفاخر این شهرستان در حوزه های مختلف به نسل نواندیش جامعه بردارد و این نشست  هدیه ای کوچک در جهت پاسداشت ایثار و فداکاری رزمندگان پلدختری در طول دفاع مقدس است.

رییس کتابخانه های عمومی پلدختر  ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سایر دستگاههای فرهنگی بتوان فرهنگ مکتوب را جایگزین فرهنگ شفاهی در جامعه کرد و با خلق آثار ارزشمند مکتوب و برگزاری جلسات و همایش ها نسل جدید جامعه را با مفاخر ملی و دینی خویش آشنا نمائیم.

 در ادامه نشست  سرهنگ علی محمد گنجی بازنشسته نیروی مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و راوی دفاع مقدس با تشریح روند شکل گیری جنگ تحمیلی اهداف انگیزه های اصلی رژیم بعث عراق و در راس آن صدام را مولفه های چون انگیزه صدام جهت ریاست جهان عرب در پی کاهش وجهه مصر در پی انعقاد قرارداد کمپ دیوید ، منافات شعارهای ضد امریالیستی و ضد صهیونستی انقلاب اسلامی و تعارض آن با مواضع نظام بعث عراق،غالب دانستن توان نظامی عراق بر ایران و زنگ تفریح نظامی دانستن جنگ با ایران از سوی صدام،جبران حقارت تاریخی پذیرش قرارداد1975الجزایر و مولفه های از این دست دانست وگفت: به علاوه نوپا بودن نظام جمهوری اسلامی و انگیزه چپاول و توسعه سرزمینی عراق همه و همه دست به دست هم داد تا عراق با سودای تصرف سریع السیر تهران و انقراض حکومت ایران دست به چنین اشتباه بزرگی در دنیای معاصر زند.

گنجی گفت: دو عاملی که هیچگاه رژیم صدام در محاسبات خویش بدان فکر نکرده بودو تمام رشته های آن را پنبه کرد یکی حضور نیروهای مردمی و با رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) و جانفشانیهای آنان در طول دفاع مقدس و دیگر حضور و حمایت تمام قد ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروها در حفظ کیان این مرز و بوم باعث برهم زدن معادلات و در نهایت شکست دشمن بعثی و پذیرش قطعنامه 598شورای امنیت شد.

او  در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به نقش پررنگ رزمندگان پلدختری در طول دوران دفاع مقدس و بویژه حضور نیروهای پلدختری در دو گروهان به نامهای گروهان شهید رحیمی به فرماندهی فرمانده مقتدری چون علی راست ولی پور از فرماندهان به نام این دیار در طول دفاع مقدس و نیز گروهان امام صادق (ع)به فرماندهی شهید سرافراز،مختار تتری در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهرشد و نیز رشادتهای گردان محرم به فرماندهی سردار شهید،درویشعلی شکارچی در عملیات والفجرمقدماتی و نیز گردان شهدا به فرماندهی فرماندهان زبده ای چون جناب سرهنگ علی راست ولی پور،مهدی کمری و شهید میرشاکی و همچنین حضور رزمندگان پلدختری در جبهه غرب و در گردان جندالله بوکان خود تنها بیانگر گوشه ای از چشمه خروشان رشادتهای پلدختر یا همان هویزه ثانی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام صادق جنگ جهان عرب دفاع مقدس کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد

پیکر مطهر یک شهید دوران دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پیکرمطهر یک شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه توسط تیپ 71 پیاده مکانیزه ارتش پادگان ابوذر کشف شد.

این شهید که دارای پلاک شناسایی است متعلق به لشکر 21 حمزه سید الشهدا(ع) است که در سومار به شهادت رسیده و پیکرش بعد از سال‌ها پیدا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند