Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@22:22:24 GMT

علی پروین رو‌ در‌ روی مجری جوان می‌نشیند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۸۲۶۶

علی پروین رو‌ در‌ روی مجری جوان می‌نشیند

فرهنگ > تلویزیون - هفتمین قسمت از برنامه‌ «فوتبالیسم» با توجه به همزمانی با هفته‌ دفاع مقدس به بررسی نسبت فوتبال و جنگ در تاریخ معاصر می‌پردازد، این برنامه با اجرای امیرعلی نبویان روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتمین قسمت از برنامه‌ «فوتبالیسم» با توجه به همزمانی با هفته‌ دفاع مقدس به بررسی نسبت فوتبال و جنگ در تاریخ معاصر می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه، گفتگو‌هایی با علی پروین کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، وینگو بگوویچ سرمربی کروات فوتبال و حسن روشن بازیکن سابق تیم استقلال و تیم ملی ایران درباره‌ تجربه‌ فوتبال در زمان جنگ  انجام می‌شود.

در کنار این گفتگو‌های فوتبالی به بخش فوتبال بازی کردن سربازان آلمانی و انگلیسی از دو جبهه‌ نبرد در شب کریسمس سال ۱۹۱۴، نخستین بازی تیم‌های ایران و عراق پس از ۸ سال جنگ، جنگ صدساعته‌ هندوراس و السالوادور در پلی‌آف جام جهانی ۱۹۷۰، جلوه‌هایی از ارتباط فوتبال و داعش، تاثیر صعود تیم ملی ساحل عاج به جام جهانی ۲۰۰۶، خاموش شدن آتش جنگ داخلی در این کشور، بازی عجیب و تاریخی شیلی و شوروی برای انتخاب آخرین تیم جام جهانی ۱۹۷۴، استفاده‌ ابزاری قدرت‌ها از رویداد‌های فوتبالی برای جلب توجه رسانه‌ها و مردم نیز برای برنامه‌ امشب تدارک دیده شده است.

فوتبالیسم جدیدترین برنامه شبکه سه سیما است که هر چهارشنبه ساعت ۲۲:۲۰ روی آنتن می‌رود.

سعید پروینی (تهیه‌کننده)، محمدفواد صفاریان‌پور (کارگردان)، امیرعلی نبویان (مجری)، محمد بحرانی (مشاور هنری)، علی جعفرآبادی (نویسنده)، امیرحسین تمنایی (سردبیر) و محمدحسین آشنا و علی چاوشی (تحریریه و پژوهش) بخشی از عوامل فوتبالیسم هستند.

57244

کلید واژه‌ها : برنامه‌های تلویزیونی - مجری رادیو و تلویزیون - علی پروین - تلویزیون -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنامه های تلویزیونی مجری رادیو و تلویزیون علی پروین تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • ببینید | ردپای آبی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود