Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: به منظور استفاده از ظرفیت زباله در ارتباط با امکان بازیافت پسماند واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در جلسه تخصصی بررسی "امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری استان اردبیل" اظهار داشت: به منظور استفاده از ظرفیت زباله در ارتباط با امکان بازیافت پسماند واحد تبدیل زباله تَر به کمپوست در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که توسعه تکنولوژی در گرو اهمیت به ظرفیت‌های استانی است بیان کرد: با توجه به این که استان اردبیل در تولید بیش از اندازه زباله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است به همین دلیل اهمیت به بازیافت اصولی زباله و استفاده مجدد از پسماند آن برای ما حائز اهمیت است و یک اولویت اساسی است.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متخصصان نیز اظهار کرد: تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه باید از شیوه‌های مدرن و به روز استفاده شود که در این زمینه عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان نیز باید مورد توجه واقع شود.

بهنامجو بیان کرد: حفظ محیط زیست و دفع اصولی زباله نیازمند پیاده‌سازی یک برنامه‌ علمی و عملی مناسب است تا بتوانیم از این طریق شاهد توسعه تکنولوژی در این زمینه باشیم که ایجاد طرح‌های مناسب برای محیط زیست یک اولویت اساسی است که باید برای بی‌خطرسازی پسماند برنامه‌های مناسبی انجام داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: صرفه‌جویی از منابع طبیعی برای تولید محصولات جدیدی با استفاده از فناوری ‌های نوین یک لازمه اساسی است که برای بازیافت زباله باید مورد توجه واقع شود.

بهروز ندایی بیان کرد: اکولوژی صنعتی و ذخیره انرژی برای ایجاد سیستم‌های بازیافت نیازمند برنامه‌ریزی مسنجم است که باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه استان در امر حفظ و صیانت از محیط زیست استفاده شود.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود