Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما رئیس جمهور کره جنوبی در نشست با دبیر کل سازمان ملل متحد ، حمایت بین المللی از روابط دو کره را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ از نیویورک، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش کرد از حمایت جامعه بین المللی برای تلاش هایش در راه خلع سلاح هسته ای کره شمالی و بهبود روابط میان دو کره بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد مون جائه این از دبیر کل سازمان ملل متحد برای حمایت و همچنین برای جلب توجه جامعه بین الملل در هر زمان که تغییر عمده ای در اوضاع شبه جزیره کره به وجود آمده است از جمله زمان برگزاری نشست کره شمالی و آمریکا یا نشست خانواده های جدا شده دو کره قدردانی کرد.
دیدار میان مون و گوتریش چهار روز پس از دیدار رئیس جمهور کره جنوبی از سفر پیونگ یانگ صورت گرفت.
وی در این سفر برای سومی بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی
با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور نتیجه سومین دیدار سران دو کره را که هفته گذشته در پیونگ یانگ برگزار شد به دبیر کل سازمان ملل متحد توضیح داد. وی پس از آن حمایت مداوم سازمان ملل متحد را از این روند خواستار شد.
سومین نشست میان کیم جونگ اون و مون جائه این، پنجمین نشست میان سران دو کره در طول تاریخ بود. آنتونیو گوترش هم از تلاش های مون برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و استقرار صلح دائم قدردانی و اعلام کرد
سازمان ملل متحد به همکاری نزدیک با کره جنوبی برای تحقق این هدف ادامه خواهد داد. گوترش همچنین گفت امیدوار است همکاری میان سازمان ملل متحد و کره جنوبی تقویت شود زیرا این کشور همچنان در حال افزایش
نقش آفرینی خود در جامعه بین الملل است.
نشست مون جائه این با گوترش پس از دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد. مون قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه همگان را در جریان نتیجه دیدار خود با رهبر کره شمالی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کره جنوبي کره شمالي رئيس جمهور جامعه بين الملل دبيرکل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس در نشست مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه 7 فروردین ماه در تهران با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

پس از این دیدار دو طرف در نشست خبری مشترک حاضر شده و در خصوص موضوعات مورد مذاکره سخنانی را بیان کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این نشست خبری مشترک اظهار داشت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.

وی افزود: مردم فلسطین به شکل عام مقاومتی افسانه ای را به نمایش گذاشتند و این مقاومت نشان دهنده سربلندی مردم ما در مقابله با جنایات و نسل کشی است. 

در حال تکمیل....

دیگر خبرها

  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • اسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد
  • روانشناسان از سراسر دنیا خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن شدند