Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی در جلسه ویدیو کنفرانس که با حضور مسئولان دفاتر پیشخوان سراسر کشور و مدیران کل ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان بخشی از بدنه سازمان بیمه سلامت کشور هستند، بیان کرد: از ۴۰ میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران در ۵ صندوق بیمه‌ای بیشترین جمعیت مربوط به بیمه روستائیان و کمترین جمعیت مربوط به بیمه ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از اجرای طرح بیمه همگانی رایگان جمعیت بیمه ایرانیان در کشور حدود ۴میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که پس از شکل‌گیری بیمه رایگان از این صندوق مهارجت کرده و تعدادشان به ۴ هزار نفر رسید که این موضوع منابع مالی عظیمی را به سازمان بیمه سلامت که منابع آن از دولت تامین می‌شود، تحمیل کرد.

 وی ادامه داد: براساس تمام قواعد و قوانین جهان تنها کسانی باید از بیمه رایگان بهره‌مند شوند که توان پرداخت ماهیانه ۴۴ هزار تومان سرانه کامل را ندارند ولی متاسفانه شاهد هستیم که حتی افراد متمول از بیمه رایگان برخوردار هستند. باید توجه داشت که هر میلیون نفر، برای سازمان بیمه سلامت ۵۲۸ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر جمعیت ۳۴ میلیونی بیمه رایگان را در نظر بگیریم سالیانه ۱۸ هزار میلیارد تومان بر بودجه عمومی کشور تحمیل می شود.   

 موهبتی خطاب به مسئولان دفاتر پیشخوان گفت: با توجه به جمعیت بیمه‌شده سازمان باید رویکرد جدیدی را ترسیم کنیم که بخشی از این رویکردها نیازمند مساعدت و کمک شما به عنوان بخش قابل توجهی از خانواده بیمه سلامت کشور است. مردم از طریق شما سازمان بیمه سلامت را می‌شناسند و در مورد سازمان قضاوت می‌کنند و نمره مشتری مداری می‌دهند. در طول سال ۲۰ میلیون دفترچه بیمه سلامت صادر می شود یعنی در سال یک چهارم جمعیت کشور به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند و طبیعتا در برخورد با شما  کشور و دولت را قضاوت می‌کنند.

 وی ادامه داد: سالیانه ۴.۵ میلیون بار مراجعه در بخش بستری و ۱۸۰ میلیون بار مراجعه در بخش سرپایی صورت می گیرد. با توجه به جمع کثیری از مراجعه کنندگان باید ارتباط سازمان با دفاتر پیشخوان بیشتر شود به طوری که مشکل آنان را مشکل خودمان بدانیم و برخورد آنان را برخورد خودمان تلقی کنیم به نحوی که به سرنوشت، رفتار و عملکرد دفاتر پیشخوان در کشور اهمیت قائل شویم.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه باید برای نگاه مردم ارزش قائل شویم، گفت: وقتی بخش عمده‌ای از گذرگاه ورودی به سازمان بیمه سلامت ایران از طریق دفاتر پیشخوان باشد طبیعی است که مشتری مداری بسیار حائز اهمیت است. کسانی که در حوزه سلامت به  دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند، عمدتا بیمه شده رایگان و روستایی هستند. جنس حوزه سلامت متفاوت است به همین دلیل ما وظیفه بیشتری در قبال این افراد بر عهده داریم.

 وی با اشاره به اینکه اولین گام حقوق شهروندی این است که مردم از قوانین خود باخبر شوند و اطلاعات لازم در اختیار آنان قرار گیرد، افزود: اگر مردم از حقوق خود باخبر شوند اجازه نمی‌دهند که خدمت نامناسبی به آنها ارائه شود و همواره مطالبه‌گر و بر امور نظارت خواهند داشت. لازمه اطلاع رسانی و تبیین مقررات این است که تسلط کافی بر اطلاعات داشته باشیم.

 موهبتی گفت: در دین به صراحت گفته شده استا که آنچه برای خودتان نمی‌پسندید برای دیگران هم نپسندید و آنچه برای خودتان می‌پسندید برای دیگران بپسندید. اگر در همه کارهایمان در هر لباسی که باشیم این جمله را رعایت کنیم کافی است.   

 وی بیان کرد: از نظر علمی، فنی و اخلاقی یارانه سلامت یا رایگان بودن سلامت برای کل کشور امکان‌پذیر نیست. رویکرد ما این است که بیمه رایگان برای محرومین باشد. دفاتر پیشخوان می‌توانند مردم را توجیح کنند که صندوق دیگری در بیمه سلامت وجود دارد و به راحتی می توانند با پرداخت حق بیمه به بخش خصوصی هم مراجعه کنند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به موضوع همپوشانی‌ها اشاره کرد و گفت: رفع همپوشانی از رویکردهای اصلی سازمان است که اقداماتی در این زمینه انجام شده است ولی موضوع مهم این است که باید از ایجاد همپوشانی جدید جلوگیری کنیم. به سمتی خواهیم رفت که دفترچه‌ها حذف شوند که در این صورت اقدامات دیگری برای دفاتر پیشخوان تعریف خواهد شد.   

 وی استقرار سازمان الکترونیک، خرید راهبردی و راهنماهای بالینی را از رویکردهای مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: وظیفه سازمان تنها صیانت مالی از سازمان نیست بلکه صیانت از جان مردم نیز وظیفه ماست. رفتار ما در حوزه سلامت باید اصلاح شود که دفاتر پیشخوان در این تغییر نقش مهمی می‌توانند داشته باشند.

کد خبر 4412472 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سازمان بیمه سلامت شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی ترافیک وزارت آموزش و پرورش محمد علی افشانی سرهنگ نادر رحمانی پلیس راهور ماه محرم بازگشایی مدارس محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی بیمه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: پیش از ایجاد صندوق بیماران نادر و صعب‌العلاج فقط پنج بیماری تحت پوشش حمایتی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی تالاسمی قرار داریم، افزود: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح بسته‌های حمایتی از بیماران تالاسمی گفت: خدمات سنجش استخوان، ۲۶ خدمات آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی با چهار کد، خدمات ویزیت در هشت گروه تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی انجام می‌شود.

کاملی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تأمین داروی خارجی برای بیماران تالاسمی ادامه داد: سازمان غذا و دارو در خصوص سیاست‌های دارویی تصمیم می‌گیرد، بر اساس سیاست‌های ابلاغی اگر یک دارویی در کشور تولید شود، امکان تجویز داروی خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در کانون توجه قرار داده است؛ به نحوی که اگر یک بیماری به داروی برند خارجی نیاز داشته باشد از حمایت سازمان بیمه سلامت برخوردار می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت پوشش بیمه‌ای پانسمان‌های نوین زخم پای دیابتی با توجه به تاکید بیمه سلامت بر بیماری دیابت اضافه کرد: متخصصان حوزه‌های مختلف مانند ارتوپدی، متخصصان جراحی و متخصصان داخلی بر این باور هستند که پانسمان‌های نوین چندان مؤثر نیستد و تبلیغات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

کاملی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده، پانسمان‌های نوین تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند و یک ترکیب جدید به حساب می‌آیند، پانسمان‌های نوین بر اساس سیاست‌های ابلاغی تحت پوشش بیمه نیستند و در صورت ابلاغ سیاست‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر 751152

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد